احتمال بازگشایی اصناف پرخطر تهران از اول خرداد

به گزارش مرکز فروشگاهی، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: در صورتی که شیب صعودی ویروس کرونا کاهش یابد احتمالا اصناف پرخطر پایتخت از اول خرداد ماه سالجاری بازگشایی می گردد.

احتمال بازگشایی اصناف پرخطر تهران از اول خرداد

قاسم نوده فراهانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: فعالیت اصناف پرخطر پس از آنالیز جوانب مختلف از سوی اعضای ستاد مبارزه با کرونا و به دستور دکتر علیرضا زالی از سرگرفته می گردد.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا مشاغلی نظیر فروشگاه های عظیم، مجتمع های تجاری، بازارهای مرکزی سقف دار، روزبازارها، نمایشگاه ها و آکادمی های رانندگی جز مشاغل پرخطر محسوب می گردد.

نوده فراهانی، رستوران ها، اغذیه فروشی، طباخی و فست فود، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، باشگاه های ورزشی و بدن سازی، گرمابه، سونا و ماساژها، تالارهای پذیرایی و مراسم را از دیگر مشاغل پرخطر برشمرد.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: کارکنان اصناف باید از ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی استفاده و دستورالعمل مقابله با کرونا نظیر فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمع و ضدعفونی کردن سطوح را رعایت نمایند.

نوده فراهانی توضیح داد: اگر پس از بازگشایی اصناف پرخطر، کارکنان آنها دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر رعایت بهداشت و پیشگیری از شیوع کرونا را رعایت ننمایند، با متخلفان به شدت برخورد و محل کسب و کار آنها پلمب می گردد.

وی ادامه داد: اصناف به شکل مستمر توسط بازرسان بهداشت، سازمان صمت و تعزیزات حکومتی استان تهران نظارت می گردد.

نوده فراهانی گفت: 450 هزار صنف در استان تهران و 280 هزار واحد صنفی نیز در شهر تهران فعال است.

براساس اعلام کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا به امروز 107 هزار و 603 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 51 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به شش هزار و 640 نفر رسیده است.

منبع: فرارو

به "احتمال بازگشایی اصناف پرخطر تهران از اول خرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بازگشایی اصناف پرخطر تهران از اول خرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید