برترین مکان ها برای تماشای حیات وحش در کدام کشورها قرار دارند؟

به گزارش مرکز فروشگاهی، حیات وحش همیشه جذابیت خاصی برای طبیعت گردها دارد. مشاهده وال های وحشی، خرس های قطبی، پلنگ و یوزپلنگ و حتی کرکس از نزدیک، تجربه هایی است که در نقاط معدودی از جهان می توان داشت.

برترین مکان ها برای تماشای حیات وحش در کدام کشورها قرار دارند؟

از تماشا یوزپلنگ در دشت ها تا حرکت کره اسب ها برای رسیدن به گله، تجربه های بسیار مجذوب نمایندهی هستند. قصد داریم مجذوب نماینده ترین راه ها برای مشاهده حیات وحش را به شما معرفی کنیم.

1. وال در آرژانتین

این نوع وال که در شبه جزیره والدِس در آرژانتین زندگی می نماید، مهارت بسیار قابل تحسین اما وحشتناکی را آموخته است. آن ها در حالت مَد دریا، در کنار ساحل، بدن خود را شبیه قلاب می نمایند تا بتوانند ماهی های نرم را صید نمایند و بخورند. در طبیعت منطقه پاتاژونیا تعداد زیادی پنگوئن و صدف های هلالی شکل هم وجود دارد، اما رفتار این وال ها از همه مجذوب نماینده تر است.

2. خرس روحانی در کانادا

جنگل های انبوه خرس بزرگ در بریتیش کلمبیا در کانادا اکوسیستم حیات وحش است؛ جایی که خرس های بزرگ آمریکایی ماهی سالمون صید می نمایند و از طرف دیگر گرگ ها بچه های آن ها را دزدیده و می خورند. اما در بین همه حیواناتی که در این جنگل وجود دارد، موجودی وجود دارد که بیشتر شبیه روح است، خرس روحانی یا کِرمُد (Kermode). این نوع خرس در واقع گونه ای از خرس سیاه است، اما تمام بدنش سفید رنگ است. این خرس روحانی به قدری در حرکت سریع است که اهالی محل تصور می نمایند دارای قدرتی فراطبیعی است.

3. گوزن در ارتفاعات اسکاتلند

برای تماشا حیات وحش احتیاج نیست دور جهان سفر کنید. ارتفاعات پارک ملی اسکاتلند زیستگاه خرگوش های کوهی، خرگوش های سفید برفی و سه نوع گوزن است (قرمز، سیکا، زرد کمرنگ). در پاییز این کوهستان جایی است بسیار رنگارنگ و محلی برای حرکت و نزاع و مبارزه گوزن ها که از اواسط سپتامبر تا نوامبر قابل مشاهده است.

4. گرگ در اسپانیا

در عمق کوه های شمال پَلِنسیا محلی وجود دارد کوهستانی با جنگل های انبوه و دره های وسیع. روستای قدیمی که در این منطقه قرار داشته، سال ها پیش از بین رفته و در حال حاضر محلی برای زندگی گرگ ها، خرس قهوه ای و گرازهای وحشی شده است. بنابراین اگر به این منطقه سفر کنید، شانس این را خواهید داشت که دسته های گرگ را در قلب اروپا از نزدیک ببینید.

5. پلنگ برفی در هیمالیا

شمال هندوستان زیستگاه طبیعی یکی از سریع ترین و باشکوه ترین حیوانات روی زمین است: پلنگ برفی. این حیوان به طرز عجیبی یاد گرفته است که در مناطقی بسیار صعب العبور و با شرایط سخت زندگی کند، مانند کوهستان های صخره ای لاداخ (Ladakh). بنابراین شما برای اینکه بتوانید این حیوان سریع السیر را ببینید، به یک راهنمای ماهر احتیاج دارید تا بتوانید از رودخانه های یخ زده و دره های پر پیچ و خم عبور کنید.

6. کرکس در پرو

در دره کولکا در پرو که دومین دره عمیق جهان است، نوعی کرکس زندگی می نماید که بسیار بزرگ الجثه است و بال های نقره ای دارد. این کرکس در بالای روستاهای این منطقه و اینکا پرواز می نماید تا غذا پیدا کند. در سفر به این منطقه تور بازدید از پرندگان این امکان را برای شما فراهم می نماید که بتوانید عملکرد این پرنده را ببینید.

7. پلنگ آمریکایی در برزیل

در پناهگاه زیست محیطی کایمَن در برزیل و در تالاب های پانتانال شما می توانید موجودی را مشاهده کنید که بسیار شبیه به پلنگ آفریقایی است که در آفریقای جنوبی زندگی می نماید، اما تفاوت هایی دارد که باعث می گردد تنها پانگ آمریکایی (جگوار) در جهان باشد. تقریبا 99 درصد از بازدیدنمایندگان از این منطقه می توانند این گربه بزرگ را که معمولا بسیار سریع است، ببینند. اما نکته این است که برخلاف دیگر جاهای جهان که برای تماشا جگوار معروف است، احتیاج نیست محل بازدید خود را با افراد دیگر شریک شوید، چون در هر حال شانس تماشا این جگوارها بسیار زیاد است.

8. فیل صحرایی در نامیبیا

نامیبیا یکی از معدود مناطقی است که در آن ها می توان فیل های صحرایی را دید. در این کشور به راحتی می توان مسیریابی کرد و امنیت کافی هم وجود دارد و در نتیجه یکی از مقاصدی است که می توان به تنهایی در آن به آفریقاگردی پرداخت. اگر در سفر به این منطقه یک بخش زیست حفاظتی هم به آن اضافه کنید، می توانید با گروه محققان منطقه ای همراه شوید و رفتار و حرکت فیل ها را مطالعه کنید و کشاورزان محلی را ببینید که در حفظ و ادامه این حیات وحش نقش اساسی دارند.

9. خرس قطبی در نروژ

برترین راه برای تماشا آب های یخ زده شیشه ای مجمع الجزایر اسوالبرد در نروژ استفاده از تور گردشی با کشتی است. منظره ها سحرانگیز قطب شمال برترین مکان برای تماشا خرس قطبی است. این حیوانات را می توان از روی رد خونی که در اثر شکار آن ها روی یخ ها مانده یا در هنگام شنا در زیر آب ها یخ زده ردیابی و مشاهده کرد. اما غیر از خرس قطبی، اگر دقت کنید می توانید گراز دریایی و دیگر حیوانات دریایی مانند ماهی خاویار و نهنگ قطبی را هم ببینید.

10. شامپانزه در تانزانیا

تماشا یک شامپانزه در جزیره روبوندوی تانزانیا واقعا خاص است. در سال های دهه 1960 یک پژوهشگر جانورشناسی آلمانی کوشش کرد تا بتواند یک محل مناسب ایجاد کند که بعضی گونه های حیوانی را از شکار و کشتار نجات دهد. به همین علت شش عدد فیل، یک گله زرافه و شانزده شامپانزه را از باغ وحش ها و سیرک های اروپا جمع آوری کرد و خانه ای امن در یک جزیره دور که زیست گاه طبیعی آن ها نبود، برایشان ساخت. امروزه این جزیره تنها مأمن پیروز برای شامپانزه ها در جهان است.

منبع: کجارو / independent.co.uk

به "برترین مکان ها برای تماشای حیات وحش در کدام کشورها قرار دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مکان ها برای تماشای حیات وحش در کدام کشورها قرار دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید