تجربه دنیایی متفاوت با هواپیماهای مدرن آینده

به گزارش مرکز فروشگاهی، طراحی هواپیماهای مدرن

در آینده که وابستگی ما به صنایع هوایی بیشتر از زمان حال خواهد شد ما با هواپیماهایی روبه رو هستیم که تشخیص دادن اینکه این یک هواپیما است یا سفینه فضایی از سیاره ای دیگر سخت خواهد بود. در دنیای مدرن امروز بسیاری از حمل و نقل ها و سفر ها به صورت هوایی انجام می گیرند و در آینده وابستگی ما به صنایع هوایی بیشتر خواهد شد. شاید زمانی که سخن از هواپیما به میان می آید تصورات شما معطوف به سازه ای فلزی گردد که در دو طرف آن بال ها و موتورها قرار گرفته اند، دقیقا همان هواپیماهای امروزی که در آسمان ها در حال حرکت هستند. ولی طراحان و مهندسان در حال کار کردن بر روی هواپیماهایی هستند که کاملا متفاوت و آینده نگرانه به حساب می آیند. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به 4 طراحی از هواپیماهایی که در آینده ممکن است وارد دنیای واقعی شوند و مورد استفاده قرار گیرند. با خبرنگاران همراه باشید تا در مورد این هواپیماها بیشتر بدانیم.

تجربه دنیایی متفاوت با هواپیماهای مدرن آینده

1. کشتی هوایی Aether

در اواسط قرن 20 دیگر به سختی می توانستیم شاهد به پرواز در آمدن کشتی های هوایی باشیم، به طوری که امروزه گویی تنها به ورق هایی از تاریخ بدل شده اند و سراغشان را باید از کتاب های تاریخ گرفت. ولی شرایط کنونی این غول های هوایی در حال تغییر است زیرا طراحان در حال کار روی زنده کردن دوباره آن ها هستند و طراحی های زیادی را ارائه می نمایند. یکی از مهم ترین و جالب ترین این طراحی ها متعلق به Mac Byers است. نکته ای که باید به آن اشاره نمود و ممکن است برای شما نیز جالب باشد، زمانی که به طراحی او نگاه می کنیم به هیچ عنوان متوجه این نمی شویم که با یک کشتی هوایی روبرو هستیم و علت آن طراحی منحصر به فرد او است. کشتی هوایی او Aether نام دارد و کاملا هوشمندانه و بسیار زیبا طراحی شده است. ظاهر آن بیشتر شبیه به یک قایق تفریحی لوکس است تا یک کشتی هوایی. از ویژگی های آن می توانیم به پرواز در هر شرایط و مکان و همین طور سوار کردن تعداد بالایی از مسافران اشاره کنیم.

امکانات زیادی را نیز در خود جای داده و از این نظر بی نظیر عمل نموده است. رستوران ها، فروشگاه ها و … از امکانات آن به حساب می آیند. باید گفت که این کشتی هوایی در حال حاضر تنها یک ایده است و برای به عمل درآوردن آن نیازمند تکنولوزی های تازه تری هستیم.

2. هواپیماهای بوئینگ با بال های ترکیبی

با این که کمپانی بوئینگ ساخت مدل های 787 را شروع نموده است، مهندسان آن در حال کار بر روی نسل های آینده هواپیماهای بوئینگ هستند و هر روزه می توان شاهد پیشرفت های چشمگیری از آن ها بود. می توان گفت که بوئینگ در پی ساخت هواپیمایی است که از نظر طراحی و ساخت کاملا متفاوت از هواپیماهای امروزی است و به نوعی یک انقلاب به شمار میرود. از طراحی های آینده مهندسان می توان به ترکیب کردن و یا متصل نمودن بال ها به بدنه اشاره نمود. ناسا نیز در کنار بوئینگ روی این پروژه کار می نماید و در این راه تکنولوژی های خود را در اختیار بوئینگ قرار می دهد. ترکیب کردن بدنه و بال ها در مصرف سوخت و همینطور سرعت هواپیما تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت. گفته می گردد ممکن است در طول 20 سال آینده شاهد حضور این نوع از هواپیماها در آسمان باشیم.

3. موتورهای واکنش A2

با طراحی این هواپیما شاهد حرکتی در جهانی هواپیماهای مافوق صوت هستیم. بعد از تاریخ سازی و حوادثی که برای هواپیمای مافوق صوت کنکورد رخ داد امیدها رنگ باخت و فراوری و ساخت هواپیماهای مافوق صوت متوقف شد. مهندسان امروزه در کوشش هستند تا بلکه بار دیگر بتوانند هواپیماهای مافوق صوت را به پرواز در بیاورند و سرعتی برابر با 5 ماخ را وارد صنعت هوایی نمایند. به همین علت کمپانی بریتانیایی به نام Reaction Engines Limited هواپیمایی را به نام A2 طراحی نموده که می تواند با سرعت مافوق صوت حرکت کند و کاملا دوستدار محیط زیست است. در ساخت این هواپیما از موتورهای تازه به نام SABRE بهره گرفته شده که از نظر طراحی کاملا به روز و هیبریدی هستند. این موتورها در زمان اوج گیری و فرود کاملا عادی عمل می نمایند ولی در طول جهت به انتخاب خلبان می توانند سرعتی برابر با مافوق صوت را فراوری نموده و در نهایت هواپیما نیز با همان سرعت به جلو حرکت کند.

سوخت این هواپیما از هیدروژن مایع تامین می گردد و همین هیدروژن مایع وظیفه خنک کردن موتورها را قبل از احتراق بر عهده دارد. به این نوع از موتورها pre-cooled engine نیز گفته می گردد. اگر بخواهیم سرعت این هواپیما را به شما نشان دهیم می توان گفت که از استرالیا تا شمال اروپا را می توان در عرض 5 ساعت پیمود.

4. بمباردیه آنتیپد Bombardier Antipode

برای این که بریتانیا در جهان تنها فراوری نماینده هواپیماهای مافوق صوت نباشد کمپانی کانادایی Bombardier در حال کار روی هواپیمایی است که Antipode نام دارد و یک هواپیمای کاملا متفاوت به شمار می آید. این هواپیما مقدار بزرگی ندارد و شخصی محسوب می گردد که می تواند چند نفر را حمل کند و مسافت میان نیویورک تا لندن را تنها در 11 دقیقه طی کند. موتورهایی که در این هواپیما مورد استفاده قرار گرفته scramjet نام دارند که توانایی فراوری نیرویی فوق العاده را دارد. زمانی که این کمپانی محصول خود را وارد بازار می نماید خریدارانی هستند که استقبال خود را نسبت به این هواپیما نشان می دهند.

به هنگام پرواز اگر هواپیما بخواهد به سرعت بالای مافوق صوت برسد باید از rocket booster که در موتورها قرار گرفته اند استفاده کند. البته ناگفته نماند که هنوز تکنولوژی های لازم برای به پرواز در آوردن این هواپیما را در اختیار نداریم. در آینده با وارد شدن اینگونه هواپیماها به بازار، تجربه جهانیی تازه و به تبع آن تجاربی ناب را با خود به همراه خواهند آورد.

منبع: الی گشت

به "تجربه دنیایی متفاوت با هواپیماهای مدرن آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه دنیایی متفاوت با هواپیماهای مدرن آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید