تشخیص رنگ شدگی خودرو با چند ترفند ساده

به گزارش مرکز فروشگاهی، امروزه تقلب در رنگ آمیزی بدنه خودرو فراگیر شده است به حدی که بعضی اشخاص سودجو خودرو های از رده خارج را بازسازی می نمایند و با نام مشابه صفر کیلومتر می فروشند.

تشخیص رنگ شدگی خودرو با چند ترفند ساده

بازار خرید و فروش خودرو های کارنموده بسیار داغ است و از این رو ضروری است تا مصرف نمایندگان تکنیک های تشخیص رنگ شدگی خودرو را به خوبی آموخته باشند.

امروزه تقلب در رنگ آمیزی بدنه خودرو فراگیر شده است به حدی که بعضی اشخاص سودجو خودرو های از رده خارج را بازسازی می نمایند و با نام مشابه صفر کیلومتر می فروشند. اگر صفحات مجازی را بازبینی نموده باشید، حتما انبوهی از خودرو های متعلق به بیست الی سی سال پیش را دیده اید که با نام مشابه صفر آگهی شده اند.

بسیاری از این خودرو ها در واقع نسخه های بازسازی شده اساسی از اتومبیل های آسیب دیده هستند؛ بنابراین اگر قصد خرید خودرو را دارید و در پی کشف راه چاره های تشخیص رنگ شدگی خودرو هستید، در ادامه متن با ما همراه باشید.

روش اول، تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم

ساده ترین و ابتدایی ترین نوع تشخیص رنگ شدگی خودرو از طریق چشم صورت می گیرد. در این نوع از تشخیص رنگ کاربر با نگاه کردن به بدنه خودرو، تشخیص می دهد کدام قسمت ها دارای رنگ شدگی هستند. این روش در عین سادگی سخت است، چرا که احتیاج به مهارت بالایی دارد و در عین حال باید در شرایط نوری ایده آل انجام گردد.

تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم معمولا در مواقعی صورت می گیرد که عمر خودرو از پنج سال تجاوز نموده باشد و رنگ بدنه اصطلاحا کهنه تلقی گردد.

در این زمان هرکدام از قسمت های خودرو که دارای رنگ شدگی یا تعویض باشند، تناژ رنگی متفاوتی با سایر قسمت های بدنه در نور خواهند داشت. علاوه بر ناهماهنگی رنگ مواردی همانند پاشیدگی رنگ در قسمت های مختلف، انعکاس نور، اثر سنباده و پوسته بودن رنگ نیز با چشم قابل تشخیص هستند.

روش دوم، تشخیص رنگ شدگی خودرو با حس لامسه

روش دوم تشخیص رنگ شدگی خودرو نیز مختص کسانی است که در صافکاری و نقاشی خودرو دارای مهارت هستند. در این روش فرد با لمس بدنه خودرو، متوجه ناهماهنگی ها و ناصافی ها می گردد و تشخیص می دهد کدام یک از قسمت های خودرو دارای رنگ هستند.

رنگ استاندارد کارخانه بافت نرم، سبک و یکنواختی دارد که با رنگ آمیزی مجدد هر قطعه این بافت از بین می رود، مگر آن که صافکار و نقاش در کار خود ماهر باشند و از دستگاه های پیشرفته ای برای این کار استفاده نمایند.

روش سوم، تشخیص رنگ شدگی خودرو با استفاده از آهنربا

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم، رنگ استاندارد بدنه خودرو بافت نرم، نازک و صافی دارد؛ بنابراین اگر اهنربا را به بدنه خودرو نزدیک کنید، جذب قسمت های فولادی یا آهنی می گردد. در صورتی که بدنه خودرو دارای رنگ شدگی باشد، ضخامت بعضی قسمت ها از حد مجاز فراتر می رود و آهنربا به راحتی نمی تواند بدنه خودرو را جذب کند.

البته امروزه از آلومینیوم یا آلیاژ های آن در ساخت بدنه بیشتر خودرو ها استفاده می گردد و این روش چندان کارآمد به نظر نمی رسد.

روش چهارم، تشخیص رنگ شدگی خودرو با ابزار های کارشناسی

ساده ترین راه برای مشتریان غیرحرفه ای، استفاده از یاری کارشناسان خبره تشخیص رنگ است که البته با پرداخت هزینه میسر می گردد.

امروزه مراکز تشخیص رنگ مختلفی در شهر های مختلف کشور که با استفاده از ابزار های پیشرفته دیجیتال و تابش نور ماورا بنفش، مقدار ضخامت رنگ خودرو در قسمت های مختلف را آنالیز می نمایند. مراکز کارشناسی رنگ خودرو معتبر قادر هستند تا حتی آبرنگ شدن بدنه را نیز تشخیص دهند.

نکته ای در خصوص استفاده از کارشناسان تشخیص رنگ شدگی خودرو وجود دارد و آن لزوم مشاوره خواستن از کارشناسان خبره است. مراکز متعددی خود را به عنوان کارشناسی تشخیص رنگ خودرو معرفی نموده اند، اما تمامی آن ها در انجام این کار خبره نیستند.

برای آن که از تشخیص رنگ شدگی خودرو مطمئن شوید، توصیه می گردد تا عملیات تشخیص رنگ را دو یا چند بار و با یاری مراکز مختلف تکرار کنید تا نتیجه ای قطعی به دست آورید.

نکات تکمیلی تشخیص رنگ شدگی خودرو

در این متن به راه چاره هایی برای تشخیص رنگ خودرو اشاره کردیم که با توجه به احتیاج خود می توانید یک یا چند راه چاره را برای تشخیص رنگ اتومبیل مد نظر خود به کار ببرید. با این حال مصرف نمایندگان معمولی خودرو قادر نیستند تا رنگ شدگی خودرو را به صورت حرفه ای تشخیص دهند و ممکن است در این راه دچار مشکل شوند.

به همین علت توصیه می گردد تا از یاری یک صافکار و نقاش حرفه ای برای تشخیص رنگ شدگی خودرو یاری بگیرید.

نکته ای که در کارشناسی رنگ خودرو وجود دارد، عدم وجود ضربه یا رنگ در چند ناحیه است. سقف و ستون های خودرو بایستی فاقد رنگ شدگی و آسیب دیدگی باشند. خودرویی که در قسمت سقف یا ستون ها رنگ شدگی را تجربه نموده باشد، احتمالا در گذشته واژگون شده است یا تصادف شدیدی را از ناحیه ستون ها تجربه نموده است. این مساله علاوه بر کاهش شدید قیمت خودرو، موجب افزایش استهلاک اتومبیل در بلندمدت نیز خواهد شد.

بعلاوه سرشاسی های خودرو نباید دچار آسیب شده باشند. وجود خوردگی یا جوش در نقطه سر شاسی خودرو نشان دهنده این است که اتومبیل مذکور در گذشته تصادف شدید از ناحیه جلو یا عقب داشته، به نحوی که شاسی خودرو به تعمیر احتیاج پیدا نموده است.

این خودرو ها معمولا با مشکلاتی همانند گیجی فرمان دست و پنجه نرم می نمایند و البته این مشکل به هیچ عنوان قابل حل نخواهد بود؛ بنابراین اکیدا توصیه می کنیم که از خرید خودرو هایی با سقف و ستون رنگ شده یا شاسی های ضربه خورده بپرهیزید.

منبع: فرادید

به "تشخیص رنگ شدگی خودرو با چند ترفند ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص رنگ شدگی خودرو با چند ترفند ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید