داریوش مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرم آور است

به گزارش مرکز فروشگاهی، این کارگردان سینما با انتقاد از برخورد سازمان صداو سیما در مورد عدم اختصاص تیزر و تبلیغات تلویزیونی به لامینور گفت: رفتار تلویزیون با سینما بسیار شرم آور است. آنها مجوزهای صادر شده از ارشاد را قبول ندارند و شورای بازبینی شان می نشینند دوباره فیلم ها را می بیند و بر اساس سلیقه، شعور و درک خودشان تصمیم می گیرند تیزر پخش گردد یا نگردد، یا چه تعداد پخش گردد. مگر در این مملکت برای یک فیلم باید از چند جا مجوز گرفت؟ این خیلی دردناک است که چند نفر برای یک ملت مشخص تکلیف می نمایند که معلوم نیست با چه اندازه تحصیلات و شناختی شده اند مسئول فرهنگی مملکت!

داریوش مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرم آور است

به گزارش ایسنا، کارگردان فیلم های گاو و هامون در مورد تعداد تیزرهای لامینور اعلام نمود: آقایان تلویزیون فیلم لامینور را بازبینی نموده اند و بعد از کلی بالا پایین گفته اند تنها 5 نوبت 25 ثانیه ای می توانید پخش کنید! من هم به تهیه نماینده لامینور آقای درمیشیان اعلام نموده ام به جای این مرحمت ملوکانه آقایان صداوسیما بهتر است تصویر خودشان را پخشش نمایند و ما را بیش از این تحقیر ننمایند.

کارگردان فیلم های اجاره نشین ها ، لیلا در ادامه اضافه کرد:من برای تلویزیون مهمان مامان را ساختم که قسط آخرش را نداند! و ماجرایش را در کتاب آن رسید لعنتی نوشته ام. فیلم آسمان محبوب را با سرمایه خودم و اندک پول سیما فیلم ساختم اما نگذاشتند فیلم اکران گردد و یکدفعه از تلویزیون پخش کردند و متضرر شدم. سریال عطار را پس از تحقیق مفصلی به نیت ساخت نوشتیم که بایکوتش کردند و نگذاشتند.

مهرجویی اعلام نمود: سریال زکریای رازی را برای سیمافیلم نوشتیم. متن را که تحویل دادیم هر چه پیگیری کردیم جوابی ندادند، بعدا یهو دیدیم یه سریال فرمایشی ساخته اند درباره زکریا بدون اینکه به ما بگویند. فیلم گاو من را بدون آن که رایتش را خریده باشند از تلویزیون پخش می نمایند و هر چه نامه زدیم که قرارداد شما با کجاست جوابی ندادند! مگر می گردد تلویزیون رسمی یک کشور اینگونه حق مولف را نادیده بگیرد؟

این کارگردان در انتها سخنانش را اینگونه به انتها برد: فیلم های قدیمی ام را هم به استناد یک قرارداد ترکمنچای قدیمی صد سال پیش هر دفعه بر اساس شعور خودشان با سانسور تازه پخش می نمایند. فیلم های تازهم را هم که نمی خرند و حتی جواب نامه هایمان را هم نمی دهند! نگاتیو فیلم الموت هم در همین لابراتوار تلویزیون گم شده! تنها نسخه موجودفیلم!

اینها را برای این گفتم تا تاریخ بداند آقایان با ما چه کردند و من بعد از این همه سال جایی در تلویزیون مملکتم ندارم! دلم برای نسل تازه می سوزد. وقتی آقایان صداوسیما با ما اینگونه برخورد می نمایند با جوانان چه خواهند کرد!

منبع: فرارو

به "داریوش مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرم آور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داریوش مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرم آور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید