زیباترین روستاهای بریتانیا ، بخش اول

به گزارش مرکز فروشگاهی، روستاهای بریتانیا واقعا زیبا و تماشایی هستند. ساختمان های چوبی و رنگارنگ در کنار مناظری سرسبز و دلنشین، مکان هایی خارق العاده را شکل داده است.

زیباترین روستاهای بریتانیا ، بخش اول

در ادامه همراه با ما باشید تا نگاهی به زیباترین روستاهای بریتانیا در اسکاتلند، ایرلند شمالی، ولز و انگلیس داشته باشیم.

کریل، اسکاتلند

Crail, Fife, Scotland

این روستای ماهیگیری، دارای خیابان های سنگ فرش شده، بندری زیبا و منظره ها صخره ای بسیار زیبایی مشرف به دریای شمال است. این روستا در کنار یک خط ساحلی قرار گفته که جزو زیباترین منطقه ها بریتانیا به شمار می رود.

اوبان، اسکاتلند

Oban, Argyll and Bute, Scotland

این روستای اسکاتلندی که در کنار یک بندر قرار گرفته است، بهشتی برای عاشقان شکلات و غذاهای دریایی به شمار می رود. در این مکان، انواع غذاها و نوشیدنی های محلی اسکاتلندی فراوری می شود و همین، آن را به یک مقصد گردشگری عالی برای غذادوستان تبدیل نموده است.

پورتری، اسکاتلند

Portree, Isle of Skye, Scotland

روستای پورتری، یک بندر ماهیگیری نسبتا جوان به شمار می رود و حدود 200 سال قدمت دارد. این روستای به عنوان مرکز رنگارنگ جزیره اسکای شناخته می شود. در طی چندین سال گذشته، این روستا مقصدی برای دوست داران خوارکی های خوشمزه بوده است. در این مکان، چندین رستوران بزرگ افتتاح شده است. جدای از این، زندگی آرام و آب وهوایی دریایی را در این روستا می توان تجربه کرد.

لینلیثگو، اسکاتلند

Linlithgow, West Lothian, Scotland

این روستای اسکاتلندی در غرب ادینبرگ و در نزدیکی دریاچه ای به همین نام قرار گرفته است. این شهر کوچک، زادگاه مری کوئین اسکاتلند بوده است و به جای مانده های کاخ او همچنان در این مکان پابرجا است و مشرف به دریاچه و دیگر منطقه ها است.

ملرز، اسکاتلند

Melrose, Scottish Borders, Scotland

در راستا رودخانه تویید و سه قله ایلدون هیل، شهر کوچک ملرز واقع شده است. این شهر محل زندگی رمان نویس مشهوری به نام سر والتر اسکات بوده است. علاوه بر خانه قدیمی این رمان نویس، در این شهر می تواند صومعه ملرز را نیز پیدا کرد.

پلاکتون، اسکاتلند

Plockton, Highlands, Scotland

پلاکتون، یک شهر بندی کوچک و زیبا در کوهستان های مرتفع غربی اسکاتلند است. در این شهر، خانه های چوبی سنتی در کنار یک خلیج واقع شده اند و در کنار آن ها نیز می توان منظره های کوهستانی را مشاهده کرد. این مکان، زمانی یک روستای ماهیگیری بوده است و امروزه، به عنوان یک مقصد گردشگری مشهور شناخته می شود.

توبرموری، اسکاتلند

Tobermory, Isle of Mull, Scotland

توبرموری، مشهورترین و اصلی ترین ورستای جزیره مول به شمار می رود. در این بندر آرام، خانه های رنگارنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته اند؛ این بخش، به علت پهلو گرفتن کشتی های ماهیگیری بسیار شلوغ است. این روستا، مکانی بسیار عالی برای گردش در درون طبیعت به شمار می رود و حیوانات مختلفی را در اینجا می توان پیدا کرد.

وارکورث، انگلیس

Warkworth, Northumberland, England

روستای وارکورث به علت بقایای قلعه وارکورث بسیار شناخته شده است. این قلعه برجسته و بزرگ مشرف به خانه های قرن هیجدهمی و نوزدهمی این روستا است. خیابان اصلی این روستا دارای مناره ای به ارتفاع 30 متر از کلیسای سنت لارنس است که در نقطه مقابل قلعه قرار گرفته است.

بامبورگ، انگلیس

Bamburgh, Northumberland, England

این شهر ساحلی زیبا و دوست داشتنی در نورثامبرلند قرار گرفته است و در آنجا یکی از نمادین ترین قلعه های بریتانیا قرار گرفته است. در حقیقت، این قلعه برای بیش از 1400 سال پابرجا بوده است. خط ساحلی این شهر و آب های چالش برانگیز آن، مکان بسیار محبوبی در میان موج سواران و عاشقان هیجان به شمار می رود.

آلنویک، انگلیس

Alnwick, Northumberland, England

یکی دیگر از قلعه های تحسین برانگیز بریتانیا در آلنویک قرار گرفته است. این قلعه ممکن است برای هواداران مجموعه فیلم های هری پاتر آشنا به نظر برسد. این قلعه، یکی از محل های فیلمبرداری بریا هاگوارتز بوده است. باغ گیلاس، هزارتوی بامبو و باغ پویزن، از جمله جاهای دیدنی این قلعه محسوب می شوند.

امبلساید، انگلیس

Ambleside, Cumbria, England

منطقه لیک یکی از زیباترین بخش های بریتانیا به شمار می رود و در نقاط مختلف آن نیز روستاها و شهرهای کوچکی وجود دارد. امبلساید در شمال دریاچه ویندرمیر قرار گرفته است. این روستا با خانه های چوبی و سنگی خود، در هر گوشه و کنار خود یک جذبه خاص دارد. یکی از ساختمان های این روستا به نام بریج هاوس، متعلق به قرن هفدهم میلادی است و مشرف به رودخانه استوک بک است. این خانه، از جمله مکان های دیدنی این روستا به شمار می رود.

گریزمیر، انگلیس

Grasmere, Cumbria, England

روستایی تماشایی گریزمیر به عنوان خانه و محل مرگ شاعر ویلیام وردسورث شناخته می شود. او و همسرش در قرن سیزدهم میلادی در حیاط کلیسای سینت آزوالد دفن شده اند. مدرسه ای که در آن موقع این شاعر از آن برای تدریس استفاده می نموده است، اکنون به عنوان یک مغازه شیرینی فروشی در حال فعالیت است.

کنتمیر، انگلیس

Kentmere, Cumbria, England

روستای کوچک و زیبای کنتمیر در درون پارک ملی منطقه لیک قرار گرفته است. رودخانه کنت از میان خانه های چوبی، یک کلیسای زیبا و یک اداره پست این روستا عبور می نماید. همین باعث خلق تصاویری زیبا شده است. تالار کنتمیر از قرن سیزدهم میلادی همچنان پابرجا است و قدمت کلیسای سینت کاتبرت در این روستا، به قرون وسطی باز می شود.

هاوکزهد، انگلیس

Hawkshead, Cumbria, England

این روستای کوچک و تاریخی دارای ساختمان های بسیار زیبایی از قرن هفدهم میلادی هستند. در این روستا از لحاظ تاریخ ادبیات غنی است. در این روستا، شاعر ویلیام وردورث به مدرسه رفته است و شوهر بیاتریکس پاتر کار می نموده است.

کسویک، انگلیس

Keswick, Cumbria, England

روستای زیبا و تماشایی کسویک در بین اسکیداو و درونتواتر واقع شده است. این روستا در پیرامون خود کوهستان های متعددی را می بیند و همین، منظره های بسیار زیبا را شکل داده است. منطقه ها سرسبز در کنار خانه ها و ساختمان ها بسیار تماشایی هستند.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com

به "زیباترین روستاهای بریتانیا ، بخش اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین روستاهای بریتانیا ، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید