ضرغامی: دوران روش های بی خاصیت تمام شد، دیوار حافظیه خراب نمی گردد

به گزارش مرکز فروشگاهی، خبرگزاری خبرنگاران- سیدعزت الله ضرغامی شاخص های جدیدی را برای ارزیابی مدیران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معین کرد و گفت: دوران روش های محافظه کارانه، استاتیک و بی خاصیت تمام شده است.

ضرغامی: دوران روش های بی خاصیت تمام شد، دیوار حافظیه خراب نمی گردد

به گزارش خبرگزاری مرکز فروشگاهی، ضرغامی که حدود سه ماه از شروع کارش در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می گذرد، در اولین همایشی که با معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی این وزارتخانه داشت، اظهار کرد: دوران تحول در وزارتخانه شروع شده است، هم تحول در اندیشه و نگاه و هم در روش های اقدام. در هر دو حوزه احتیاج به ساختارشکنی داریم. خط قرمزهای موهوم و ساختگی برداشته خواهد شد. ما مدیران خلاق و شجاع می خواهیم و دوران روش های محافظه کارانه، استاتیک و بی خاصیت تمام شده است.

او ادامه داد: مدیریت در جمهوری اسلامی، خدمت بی منت به مردم و هموار کردن راستا آن ها به سوی خوبی ها و ارزش های الهی و انسانی است.

ضرغامی اضافه نمود: آشنا نبودن بعضی مدیران با روح وظایف خود و نگاه کلیشه ای و برطرف مسؤولیت، بلای جان مدیریت کشور شده است.

او گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آن گونه که در شأن و جایگاه آن است مورد توجه قرار نگرفته است. وظیفه همه ما بر کشیدن و بالا بردن جایگاه وزارتخانه است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید نمود: مدیران وزارتخانه باید سطح دانش و اطلاعات خود را در حوزه های مأموریتی ارتقا دهند.

او با اشاره به اهمیت فضای مجازی در حوزه های مرتبط با این دستگاه گفت: فضای مجازی و انعکاس نظرات مردم پیرامون مسائل مرتبط با مأموریت های وزارتخانه تهدید نیست، بلکه یک فرصت است.

کمیته ای فنی به اختلافات و پرونده های میراث فرهنگی رسیدگی خواهد نمود

ضرغامی حفظ میراث فرهنگی و بناهای تاریخی و معرفی آن به نسل های آینده را از مهم ترین مأموریت های این وزارتخانه دانست و تأکید کرد: کمیته ای فنی مرکب از کارشناسان خبره و مطمئن میراث و مدیران مرتبط، مسؤول رسیدگی به بعضی اختلافات و تصمیم گیری کارشناسی در خصوص پرونده های مفتوح خواهند بود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعلاوه گفت: در این وزارتخانه نیروهای تحصیل نموده و شایسته وجود دارند که با ایجاد یک سامانه ویژه احتیاج آینده به منابع انسانی برای توسعه و مأموریت های نو تأمین خواهد شد.

او تکریم ارباب رجوع از بازدیدنمایندگان موزه ها و مراکز گردشگری گرفته تا مراجعان اداری بخش خصوصی را شاخص مهم ارزیابی مدیران ستادی و استانی اظهار داشت و با بیان این که همه مأموریت های نو باید دارای پیوست فرهنگی و رسانه ای باشد، اظهار کرد: نظارت بر هتل ها، مراکز اقامتی، بوم گردی ها و... باید با دقت و حساسیت بیشتری دنبال گردد. این ها شاخصه های ارزیابی عملکرد همکاران خواهد بود.

او بعلاوه تاکید نمود: دیدار مدیران با سرمایه گذاران و کارآفرینان باید در اولویت برنامه ها باشد، به ویژه کسانی که احتیاج به تسهیلات بانکی ندارند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بوروکراسی را کشنده و آفت جان نظام مدیریتی دانست و اضافه نمود: ساده سازی، ایجاد پنجره واحد و برطرف موانع دست وپاگیر با پذیرش درصدی از خطای طبیعی مورد تأکید وزارتخانه است.

بنا بر گزارش روابط عمومی این وزارتخانه، ضرغامی بعلاوه به خاطر پرداخت تسهیلات تبصره 18 از مجلس شورای اسلامی (که به ایجاد و توسعه، فراوری، اشتغال و کارآفرینی با اولویت استان های با نرخ بیکاری بالاتر مربوط می گردد) قدردانی کرد و اضافه نمود: با برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان، رسیدگی به پرونده های متقاضیان شروع شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: قرار نیست دیوار حافظیه خراب و موزه ها رایگان گردد بلکه باید سازوکار آسان شدن بازدید از موزه ها در اختیار مردم قرار گیرد.

آقای سید عزت الله ضرغامی در حاشیه همایش با مدیران استانی این وزارتخانه با شرح اینکه هدفش از مثال تخریب دیوار حافظیه در سخنرانی امروز خود توجه به عموم مردم در بازدید از موزه ها و بنا های تاریخی بوده است اضافه نمود: منظورم این نیست که الان دیوار حافظیه خراب گردد، اما باید سازوکارمان را طوری قرار دهیم که مردم حتی آن ها که پولی ندارند و می خواهند به حافظیه بروند راحت بتواند بروند و کسی را بخاطر اینکه پول توجیبی ندارد نباید مانع شد بنابراین قرار شد ساز وکار این موضوع را بنویسند و ارائه دهند چرا که معتقدم باید موزه ها را در دسترس همه قرار دهیم آثار باستانی مان نیز باید در دسترس همه قرار گیرند تا ببینند و استفاده ببرند و در دسترس باشد.

وزیر میراث فرهنگی بعلاوه درباره استفاده و بهره بردن از ابزار فضای مجازی در حوزه میراث فرهنگی و بنا های تاریخی گفت: کوششم این بود به همکارانم در وزارتخانه این واقعیت را منتقل کنم که فعالان فضای مجازی برترین همکاران ما هستند و اصلا تعارف نمی کنم چرا که حوزه کار ما خیلی گسترده است و کسانی که علاقه مندند به این حوزه ها و در دورترین نقاط کشور هستند و مواردی را می بینند که فکر می نمایند باید منتقل نمایند برای اصلاح این ها برترین همکاران ما هستند لذا به همکارانم گفتم شما در فضای مجازی هرگونه خبری در اینستاگرام، توییتر و ... کسانی که انتقاد یا اطلاع رسانی کردند و همه موضوعات مربوط به کار ما را با جدیت برخورد نمایند، تماس بگیرند و تشکر نمایند.

آقای ضرغامی اضافه نمود: فضای مجازی موقعیت خوبی است و باید از آن در این باره بهره برد. نامه ها تا در سیستم اداری بچرخد ممکن است آن بنا خراب گردد، ولی وقتی یک پست و یک عکس در اینستاگرام یا فضای مجازی (توییتر) منتشر می گردد خیلی به ما یاری می نماید. من الان خودم هر جا می روم فیلم می گیرم و پلاتو می خوانم و سعی می کنم در این حوزه پیشتاز باشم.

وی ادامه داد: ممکن است در آینده به این نتیجه برسم که از مردم درباره بعضی ابنیه و بنا ها در صفحه ام نظرخواهی کنم و برترین ایده ها را بشنویم تا شاید آنجا را تغییر کاربری دهیم.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نزدیک شدن به صدروزگی دولت سیزدهم نیز گفت: 83 روز از عمر دولت سیزدهم گذشته است و وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با کوشش هایی که مجموعه همکاران ما انجام داده کارنامه قابل قبولی داشته اند که در آینده نزدیک محور های مهم کارنامه صد روزه خود را اعلام می کنم.

به گزارش خبرگزاری مرکز فروشگاهی به نقل از صدا و سیما، آقای ضرغامی اضافه نمود: خیلی ها از سرگیری ویزا گردشگری را در این صد روز در فکر دارند و بعلاوه نوشتن آیین نامه های دقیق و مفصل مربوط به گردشگران خارجی که حجم کار زیادی برد و بعد از بیست ماه تعطیلی از سرگرفته شد، ولی کار های وزارتخانه در بخش های دیگر هم متنوع و گوناگون است که ریز آن را به زودی اعلام می کنم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ضرغامی: دوران روش های بی خاصیت تمام شد، دیوار حافظیه خراب نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرغامی: دوران روش های بی خاصیت تمام شد، دیوار حافظیه خراب نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید