نخستین معدن تمام برقی دنیا ساخته می گردد

به گزارش مرکز فروشگاهی به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، اکنون با توجه به کوشش ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تقاضا برای باتری های لیتیومی که در خودروهای برقی و دستگاه های دیگر به کار می روند افزایش یافته است. در این میان ذخایر این ماده نیز اندک است.

نخستین معدن تمام برقی دنیا ساخته می گردد

در دل زمین لیتیوم کافی وجود دارد اما با سرعت کافی نمی توان به آن دست یافت. تخمین زده می گردد تا 2030 میلادی حتی اگر تمام معادن فعلی زمین با نرخ نرمال به تولید ادامه دهند، باز هم فلز استخراجی برای تامین نیمی از تقاضای دنیا نیز کافی نخواهد بود.

اکنون شرکتی تصمیم دارد این چالش را رفع کند. فیلیپ گروس مدیر ارشد اجرایی شرکت اسنو لیک لیتیوم تصمیم دارد نخستین معدن تمام برقی لیتیوم دنیا را در کانادا افتتاح کند.

به گفته او کمبود استخراج لیتیوم به طور واضح قابل مشاهده است. به همین دلیل اسنو لیک لیتیوم تصمیم دارد این چالش را با همکاری با یک شرکت کره ای تولید کننده باتری حل نماید. او در ادامه می افزاید: برای دهه های متمادی هیچ کسی تمایلی به لیتیوم نداشت. هیچ بودجه ای صرف آن و زیست بوم ها نشد. اگر لیتیوم در شمال آمریکا استخراج گردد، نمی توان آن را تولید کرد مگر آنکه به چین فرستاده گردد.

درهمین راستا اسنولیک لیتیوم تفاهم نامه ای با یک شرکت کره ای سازنده باتری امضا نموده تا این چالش را رفع کند.

شرکت مذکور یک واحد تولید هیدروکسید در نزدیکی معدن می سازد که قادر به تولید مواد به دست آمده در معدن لیتیوم است. واحد مذکور در مرحله بعد لیتیوم به دست آمده به گرید باتری تبدیل می گردد که برای گیگا فکتوری ها مناسب است.

در وب سایت اسنولیک لیتیوم ذکر شده شرکت به ایجاد یک معدن لیتیوم حافظ محیط زیست متعهد است که می تواند محصولی برای بازار خودروهای برقی و باتری آمریکای شمالی بسازد که کاملاً قابل ردیابی، کربن خنثی و بدون خسارت است.

کارخانه نو با 100 درصد انرژی تنو پذیر فعالیت می نماید و نخستین معدن کاملاً برقی لیتیوم است. پیش بینی می گردد چنین معدنی طی بازه 8تا 10 ساله، هر سال 160 هزار تن لیتیوم تولید کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نخستین معدن تمام برقی دنیا ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین معدن تمام برقی دنیا ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید