نشست خبری در ساختمان روز اول علی بابا: اهداف بزرگی داریم

به گزارش مرکز فروشگاهی، مدیران ارشد علی بابا در نشست خبری 24 آذرماه از موفقیت ها و برنامه های آینده خود صحبت کردند.

نشست خبری در ساختمان روز اول علی بابا: اهداف بزرگی داریم

گروه علی بابا دیروز در دفتر روز اول که به تازگی راه اندازی شده است، میزبان مرکز فروشگاهی بود. در این نشست مدیران ارشد علی بابا به تشریح دستاوردها و برخی برنامه های این شرکت پرداختند.

در ابتدا در خصوص فلسفه نام گذاری ساختمان روز اول شرح داده شد: علی بابا علاقه مند است این روحیه را در کارکنان خود حفظ کند که هر روز کاری ایشان مانند روز اول ورودشان به این مجموعه باشد.

در ادامه، مسعود طباطبایی، مدیرعامل گروه علی بابا، به طور خلاصه سرویس های فعلی این گروه را معرفی کرد.

سپس، طباطبایی ماموریت علی بابا را چنین توصیف کرد:

علی بابا با سرمایه شخصی و با این هدف که گردشگری و تجربه شایسته سفر را در اختیار هر قشری قرار دهد، شروع به کار کرد. به همین دلیل تمامی خدمات مربوط به سفر در علی بابا ارائه می گردد و رشد این شرکت باعث شده است در حال حاضر 680 نفر در آن مشغول به کار باشند.

در ادامه توحید علی اشرفی، مدیر مارکتینگ گروه علی بابا به موفقیت های دابی، تنها دستیار صوتی هوشمند به زبان فارسی، اشاره نمود. علی اشرفی شرح داد:

علی بابا در زمینه هوش مصنوعی در شرکتی به نام ققنوس سرمایه گذاری نموده است و در حال حاضر این دستیار صوتی هوشمند قابلیت تشخیص گویش به زبان فارسی و انجام فعالیت هایی مانند ارسال پیامک، خواندن متون و تماس گرفتن را دارد. با توجه به اینکه یادگیری هوش مصنوعی وابسته به مقدار اطلاعات ورودی به این سیستم ها است، علی بابا دابی را در مراکز تماس خود به کار گرفته است و حتی برخی موارد را این هوش مصنوعی به مشتریان اعلام می نماید. علی اشرفی اظهار امیدواری کرد که با فرایند فعلی، دابی تا سال آینده آماده پاسخگویی به تلفن های مشتریان باشد.

بعلاوه در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق شغل افراد را در مرکز تماس به خطر خواهد انداخت یا خیر، علی اشرفی اظهار امیدواری کرد که این افراد در کارهای دیگر و به خصوص برای ارائه مشاوره های تخصصی تر به مشتریان به خدمت گرفته خواهند شد.

با توجه به اینکه فعال سازی رمز پویا در سیستم بانکداری ایران از ابتدای دی ماه برای همه اجباری خواهد شد، طباطبایی اظهار نگرانی کرد:

با اطلاع رسانی ضعیفی که درباره این موضوع اجرا شده است، شوک شدیدی به کسب وکارهای الکترونیک وارد خواهد شد. ما سعی نموده ایم خودمان به این اطلاع رسانی یاری کنیم تا استفاده از رمز دوم پویا فراگیر گردد. به نظر ما زمان زیادی احتیاج است و ما دراین باره نگرانیم.

در ادامه به سهم علی بابا در بازار سفر اشاره شد که علی اشرفی دراین باره شرح داد:

اتفاقی که در بازار سفر افتاد، موفقیت علی بابا ناگزیر بود و اگر ما هم نبودیم، شرکت دیگری این اتفاق را رقم می زد. تغییر رفتار مشتریان از آفلاین به آنلاین باید اتفاق می افتاد. بستر آنلاین و فناوری اطلاعات برای حضور در بازار گردشگری مزایای زیادی ایجاد می نماید که قیمت پایین تر، کیفیت بهتر خدمات و شفافیت از آن جمله است.

طباطبایی اهداف آینده علی بابا را ارتقای کیفی و متنوع تر شدن خدمات فعلی این شرکت مطرح کرد. بعلاوه ادامه داد که سرمایه گذاری جدی ای برای جاباما اجرا شده است و مدل Airbnb در ارائه گردشگری به صورت تجربه به مخاطبین، قرار است آینده آن باشد. به طور کلی آینده علی بابا به سمت پلتفرم ها و کامیونیتی ها پیش خواهد رفت.

طباطبایی بعلاوه تاکید نمود در صورتی که شرایط کشور اجازه بدهد، برای تورهای ورودی که مدگو و هلوپرشیا در آن فعال هستند، برنامه های مهمی دارند و پتانسیل بالایی در این زمینه وجود دارد.

در پایان درباره ورود استارت آپ های دیگر به حوزه سفر و تهدید احتمالی آن ها برای سهم بازار علی بابا سوال شد. علی اشرفی در پاسخ شرح داد:

تغییر رفتار شهفرایندان در صنعت گردشگری از آفلاین به آنلاین به تنهایی از عهده علی بابا برنمی آید و در این زمینه باید بازیگران دیگری نیز حضور داشته باشند. استراتژی ما در برابر این اتفاق نیز تکیه بر برند علی بابا است. در نهایت مردم تصمیم می گیرند به برندی که تخصصی به خدمات سفر می پردازد، اعتماد نمایند یا از برند هایی که در زمینه های مختلف فعال هستند خرید نمایند. من فکر می کنم در همه جای جهان مردم به متخصص رجوع می نمایند.

منبع: کجارو

به "نشست خبری در ساختمان روز اول علی بابا: اهداف بزرگی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست خبری در ساختمان روز اول علی بابا: اهداف بزرگی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید