ایران در مدرسه چینی

به گزارش مرکز فروشگاهی، همزمان با روز جهانی کودک، فیلم هایی از تاریخ و جاذبه های گردشگری ایران در بعضی مدرسه های چین نمایش داده شد.

ایران در مدرسه چینی

حسین خلیفی کیوی، فعال گردشگری و فرهنگی در چین، به اسم تهیه نماینده این فیلم ها با اشاره به نمایش فیلم هایی از تاریخ و جاذبه های گردشگری ایران در مدرسه ای با 200 نفر جمعیت که به منظور آشنایی با فرهنگ ایران در مناسبت روز کودک انجام شد، به مرکز فروشگاهی گفت: ما برای معرفی هر چه بیشتر ایران در عرصه های مختلف فرهنگی و گردشگری باید از هر فرصتی استفاده نموده و در قالب های مختلف کشور عزیزمان ایران را به همه جهانیان بشناسانیم.

او اضافه کرد: در کتاب های چینی ها درباره تاریخ کشورها مخصوصا ایران اشاره های زیادی شده است. در این کتاب ها معمولا ایران را با سرزمین پارسی می شناسند. برگزاری کارگاه های این چنینی برای معرفی ایران می تواند علاوه بر تمدن و فرهنگ چندهزارساله پارسی، ایران مدرن را هم به دانش آموزان نشان دهد.

سازمان ملل متحد 20 نوامبر را روز جهانی کودک نامیده اما در تقویم بسیاری از کشورها اول ژوئن به اسم روز کودک ثبت شده است.

افشین الهی، معلم ایرانی با استفاده از فرصت روز کودک در چین، به نمایش این فیلم ها در مدرسه ای در شهر خانگو استان جی جیانگ چین اقدام کرد و درباره آن گفت: اتفاق مثبتی بود، در حدود 200 نفر در مجموع کلاس هایی که این فیلم نمایش داده شد، حضور داشتند.

او درباره بازتاب نمایش این فیلم ها در مدرسه ای چینی اظهار کرد: طبق صحبت با مسؤولان مدرسه، فیلم و فایل هایی مربوط به تاریخ و گردشگری ایران به وسیله کنسولگری ایران می تواند در اختیار معلمان تاریخ و جغرافیا قرار بگیرد تا در سرفصل های درسی از آن ها استفاده و حتی تدریس نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ایران در مدرسه چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در مدرسه چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید