بررسی نسخه مک لارن 765LT
به گزارش مرکز فروشگاهی، با مک لارن 765 LT جدید آشنا شوید، خودرویی سبک تر، سریع تر و حتی گیراتر نسبت به سوپرکار فوق العاده جذاب 720 S

به گزارش خبرنگار ، درست همانند مک لارن 600LT و 600LT اسپایدر که نسخه هایی خشن تر و گیراتر از مک لارن 570S کوپه و اسپایدر بودند، زمان دم دراز شدن مک لارن 720S نیز فرا رسیده است. با مک لارن 765LT جدید آشنا شوید، خودرویی سبک تر، سریع تر و حتی گیراتر نسبت به سوپرکار فوق العاده جذاب 720S!
همانند دیگر مدل های LT، مک لارن بر طول این خودرو افزوده و درعین حال آن را تا حد امکان سبک و پاسخگو نگه داشته است. در مقایسه با 720S استاندارد، 765LT از فیبر کربن در پانل های بدنه و قطعات استفاده کرده و بنابراین 80 کیلوگرم سبک تر از مدل عادی می باشد. قوای محرکه و شاسی نیز بهبود یافته اند. همچنین ویژگی های راحتی و رفاهی 720S حذف شده اند تا وزن خودرو کاهش یابد.
اسپلیتر جلوی طویل تر، سپر جلوی جدید، رکاب های جانبی متمایز، سپر عقب بازطراحی شده، بال عقب گیرا و دیفیوزر عقب کشیده نیز خاص این خودرو بوده و از فیبر کربن تولید شده اند. حتی نگهدارنده پلاک نیز از متریال سبک وزن تشکیل شده است. کاپوت، گلگیر های جلو، درب ها و گلگیر های عقب به صورت استاندارد از جنس آلومینیوم سبک وزن هستند، اما به صورت سفارشی با فیبر کربن نیز در دسترس هستند تا وزن خودرو بیش از پیش کم شود.
کاهش وزن 765LT به کابین نیز سرایت کرده به گونه ای که شاهد بخشی متمرکز روی پیست هستیم. در کابین خودرو صندلی های مسابقه ای با پوسته فیبر کربنی نصب شده اند و سبک تر از صندلی های 720S هستند. تونل مرکزی سفارشی و سبک وزن نیز از کامپوزیت کربن ساخته شده و ضخامت پانل در حد چند میلی متر است. فیبر کربن موردبحث همچنین در فرمان و پانل دینامیکی بکار رفته است. گزینه های فیبر کربن بیشتر را می توان از طریق بخش MSO سفارش داد تا این خودرو به شدت سبک وزن شود.
تریم آلکانترای سبک وزن به صورت گسترده ای در کابین بکار رفته و شما بهتر است چیز های لوکسی همچون کف پوش ها را فراموش کنید. همچنین فرمان به صورت دستی تنظیم می شود. سیستم تهویه مطبوع و صوتی به صورت استاندارد وجود ندارند، اما اگر بخواهید می توان آن ها را بدون دریافت هزینه ای نصب کرد.
برای اولین بار در یک مک لارن LT مدرن، ضخامت شیشه های جانبی کاهش یافته است. شیشه جلو نیز نازک تر بوده و ستون های C نیز از موارد سبک وزن هستند. بخش های بالایی درب های دو سطحی نیز پذیرای پانل های فیبر کربنی شده اند.
سیستم اگزوز کاملاً تیتانیومی که دارای چهار خروجی است تنها 10.8 کیلوگرم وزن داشته و 40 درصد سبک تر از سیستم های اگزوز فولادی قابل مقایسه می باشد. در نتیجه تمامی این تغییرات، مک لارن 765LT وزن خشک 1228.7 کیلوگرمی دارد.
زیر کاپوت این هیولا پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با قدرت 755 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری جا خوش کرده و بنابراین 765LT قوی ترین مک لارن LT جاده ای تاریخ است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 2.7 ثانیه ای و شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت 7.2 ثانیه ای نوید پرفورمنس دیوانه کننده ای را می دهند. این نیرو از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ ها منتقل می شود.
تعویض دنده های گیربکس نیز برای شتاب گیری بهتر بهبود یافته و بنابراین می توانیم پاسخ پدال گاز تقریباً آینده و شتاب گیری بین دنده ای سریع تر نسبت به 720S را تجربه کنیم. دیسک های ترمز سرامیک کربنی مک لارن سنا نیز قدرت توقف فوق العاده ای ایجاد می کنند. با قدرت 614 اسبی به ازای هر تن از وزن خودرو، مک لارن 765LT بهترین نسبت قدرت به وزن در کلاس را داشته و بیش از 49 اسب بخار به ازای هر تن بهتر از رقبا است.
به منظور هماهنگی با قدرت بیشتر پیشرانه، این هیولا گیراتر شده است. اسپلیتر جلو به سطح زمین نزدیک تر شده است. تیغه های عمودی در بخش کناری اسپلیتر جلو نیز به عبور جریان هوا از رینگ های جلو کمک می کنند. دماغه نیز کمی طویل تر شده و سپر و اسپلیتر جلو بیشتر به سمت جلو طراحی شده اند.
یک بال عقب فعال نیز وجود دارد که کشیده تر شده است. این تغییرات باعث شده اند طول کلی خودرو 5.6 سانتی متر بیشتر شود. موقعیت خاص بال باعث افزایش داون فورس می شود. همچنین نسبت داون فورس به درگ این خودرو نسبت به 720S حدود 20 درصد بهبود یافته است.
مک لارن 765LT از رینگ های 10 پره جدید با پیچ های تیتانیومی استفاده کرده و لاستیک های پیرلی پی زیرو تروفئو R نیز این رینگ ها را در آغوش گرفته اند. این رینگ و لاستیک ها نیز سبک تر هستند.
همان گونه که نام خودرو نشان می دهد تنها تعداد 765 دستگاه از مک لارن 765LT تولید خواهد شد. هنوز قیمت و زمان عرضه این هیولا مشخص نیست، اما انتظار می رود قیمت آن بسیار بیشتر از بهای پایه 299 هزار دلاری 720S باشد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان