حذف ثبت علامت تجاری برای واحدهای تولیدی، تسهیلات سازمان استاندارد برای خودروسازان

به گزارش مرکز فروشگاهی، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد از حذف الزام ثبت علامت تجاری برای واحد های تولیدی در جهت برطرف موانع و مقررات زدایی اطلاع داد و گفت: به منظور یاری به شرکت های خودروساز، تسهیلاتی در زمینه واردات مواد اولیه و حدواسط آن ها مشخص شده است.

حذف ثبت علامت تجاری برای واحدهای تولیدی، تسهیلات سازمان استاندارد برای خودروسازان

به گزارش گروه مالی مرکز فروشگاهی، مسلم بیات در یک نشست خبری گفت: در راستای تسهیل فضای کسب و کار و تحقق شعار سال که فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها معین شده است، در نظام ارزیابی انطباق کشور تغییر اساسی و بنیادین اجرا شده است به طوری که برای واحد های کوچک و عظیم انعطاف لازم در فرایند استانداردسازی مدنظر واقع شده است.

وی شرح داد: یکی از مسائل واحد های فراوریی در راستا اخذ پروانه نشان استاندارد، ثبت علامت تجاری بود که 6 یا 7 ماه زمان می برد تا یک شکل یا نام برای آن واحد فراوریی به ثبت برسد.

بیات افزود: با مصوبه شورای عالی استاندارد مقرر شد ثبت علامت تجاری برای واحد های فراوریی حذف گردد به طوری که می توانند از نام شرکت برای معرفی محصولشان استفاده نمایند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد بعلاوه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تسریع در تامین مواد اولیه و حد واسط واحد های فراوریی، گفت: واحد های فراوریی که خودشان اقدام به تامین مواد اولیه می نمایند بدون معطلی در گمرک و صرفا با یکبار پر کردن فرم می توانند مواد اولیه و حد واسط مورد احتیاج خود را ترخیص نمایند.

وی بعلاوه به بعضی تسهیلات ایجاد شده برای شرکت های خودروساز اشاره نمود و افزود: در شرایط تحریم، این شرکت ها در تامین مواد اولیه و حد واسط خود با مسائلی روبرو شده اند و نمی توانستند به راحتی این مواد را وارد نمایند. در این زمینه با یک روش اجرایی که قابلیت ردیابی برای سازمان استاندارد دارد، این مشکل را حل کردیم و شرکت های خودروساز می توانند نسبت به تامین مواد اولیه مورداحتیاج خود اقدام نمایند.

بیات ادامه داد: در خصوص واردات بعضی خودرو های مورد احتیاج کشور مانند آمبولانس هم مشکل داشتیم که با بهره گیری از سوابق کیفی و مستندات، این امکان فراهم شد تا خودرو های امداد جاده ای و آمبولانس به راحتی وارد شوند و با تغییراتی در زمینه کاربری آنها، مشکل رفع گردد.

وی گفت: در خصوص واحد های نمونه برتر که در روز جهانی استاندارد معرفی می شوند هم تسهیلاتی معین شد به نحوی که محصولات صادراتی آن ها احتیاج به ارزیابی و انطباق مکرر ندارد و این واحد ها می توانند بدون ارزیابی فراوریاتشان را صادر نمایند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد افزود: بعلاوه بعضی واحد های کوچک برای ورود محصولشان به بازار احتیاج به تاییدیه سازمان استاندارد داشتند که یک روش خاص برای ارائه گواهی تایید نوع برایشان انجام می گردد.

وی افزود: صدور پروانه دانش نهاد برای واحد های فراوریی که اقدام نوآورانه در فراوری یک کالا داشته باشند هم در دستور کار سازمان استاندارد قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حذف ثبت علامت تجاری برای واحدهای تولیدی، تسهیلات سازمان استاندارد برای خودروسازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف ثبت علامت تجاری برای واحدهای تولیدی، تسهیلات سازمان استاندارد برای خودروسازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید