خبرنگاران مقابله با نفوذ داعش از مرزها؛ محور دیدار برهم صالح و المحمداوی

به گزارش مرکز فروشگاهی، بغداد - خبرنگاران- رئیس جمهوری عراق و رئیس ستاد کل نیروهای سازمان الحشد الشعبی این کشور بر لزوم مقابله با رخنه بقایای گروه تروریستی داعش از مرزها تاکید کردند.

خبرنگاران مقابله با نفوذ داعش از مرزها؛ محور دیدار برهم صالح و المحمداوی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز فروشگاهی، در بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است: عبدالعزیز المحمداوی رئیس ستاد کل نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق امروز چهارشنبه با برهم صالح رئیس جمهوری این کشور در کاخ السلام در بغداد دیدار و گفت وگو کرد.

این بیانیه اضافه کرد: در این دیدار درباره تحرکات اخیر نیروهای الحشد الشعبی برای کنترل امنیت در کرکوک و غرب نینوا تا مرزهای عراق با سوریه بحث و گفت وگو شد.

براساس این بیانیه، در این دیدار همچنین به شرح ماهیت فرایند جابجایی یگان ها در مناطق تحت مسئولیت الحشد الشعبی با هدف تقویت تلاش ها برای مبارزه با تروریسم و هماهنگی تلاش های امنیتی پرداخته شد.

این بیانیه شرح داد: دوطرف در این دیدار درباره نقاط مرزی و پست های نظامی مشترک بین نیروهای فدرال و پیشمرگه نیز بحث و مصاحبه کردند.

این بیانیه اضافه کرد: برهم صالح و المحمداوی همچنین بر رد همه اقدامات خرابکارانه و لزوم تلاش برای جلوگیری از نفوذ و رخنه عناصر تروریستی داعش از مرزها تاکید کردند.

اخیرا نگرانی ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک هم پیمانان منطقه ای این کشور - در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق - افزایش یافته و از همین رو، درخواست ها در عراق برای انتها بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

افزایش تحرکات تروریست ها در برهه اخیر باعث شد تا نیروهای مسلح عراق بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور اضافه کرده و در طول دو هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به جانشین خلیفه و والی عراق در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را گفت اما عناصر و هسته های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مقابله با نفوذ داعش از مرزها؛ محور دیدار برهم صالح و المحمداوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقابله با نفوذ داعش از مرزها؛ محور دیدار برهم صالح و المحمداوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید