رونمایی از جیپ اونجر؛ اولین خودروی تمام الکترونیکی جیپ

به گزارش مرکز فروشگاهی، شرکت خودروسازی جیپ به طور رسمی از اولین خودرو برقی خود با نام اونجر، Jeep Avenger رونمایی کرد. خودروی جیپ اونجر یک کراس اوور کوچک است که در کارخانه لهستانی استلانتیس معروف به مادر جیپ فراوری می گردد و بازار هدفش اروپا است.

رونمایی از جیپ اونجر؛ اولین خودروی تمام الکترونیکی جیپ

ماشین شارژی جیپ اونجر، بر پایه یک پلتفرمی الکتریکی 400 ولتی فراوری شده است. فروش این محصول در اروپا از اوایل سال 2023 شروع می گردد.

برنامه استلانتیس این است که طی دو سال آینده 21 خودروی تازه با آلایندگی کم را واد بازار کند . استلانتیس برای فراوری خودروهای هیبریدی تا سال 2025، 35.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری نموده است.

مشخصات فنی جیپ اونجر

  • موتور برقی با توان 156 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن متر
  • پشتیبانی از 6 حالت مختلف رانندگی؛ نرمال برای رانندگی روزمره، اسپرت، مالی،برف، گِل، شن
  • باتری 54 کیلووات ساعتی فراوریشده به وسیله کمپانی استلانتیس با برد پیمایشی 400 کیلومتری در چرخه رانندگی WLTP
  • شارژ 20 تا 80 درصدی این باتری با استفاده از یک آداپتور 100 کیلوواتی در 24 دقیقه
  • با 3 دقیقه شارژ باتری جیپ اونجر مسافت 30 کیلومتری را می توان طی کرد
  • شارژ کامل باتری به وسیله کابل AC و شارژر 11 کیلو وات در 5.5 ساعت
  • طول بدنه خودرو 4.08 متر
  • فاصله خودرو تا سطح زمین نیز برابر با 200 میلی متر
  • دارای یک پنل ابزار دیجیتالی با قطر 7 یا 10.25 اینچ (بسته به پیکره بندی) و یک نمایشگر مرکزی 10.25 اینچی برای سیستم پخش چندرسانه ای
  • صندلی های چرمی مجهز به ماساژور و تنظیمات متعدد
  • سانروف و شارژ بی سیم برای گوشی های هوشمند است
  • سیستم های ایمنی فعال و یاری راننده شامل نظارت بر
  • نقاط کور، تشخیص علائم هدایت و رانندگی، قابلیت کروز کنترل اتوماتیک با امکان حفظ اتوماتیک راستا و ترمز اضطراری در مقابل عابران پیاده و موانع

فراوری جیپ شارژی از اهداف برند جیپ

بسیاری از علاقه مندان صنعت خودروسازی، از ماشین جیپ jeep به عنوان اولین شاسی بلند جهان نام می برند. حالا جیپ به عنوان یک خودروساز قدیمی و مشهور آمریکایی برنامه های جدی برای برقی کردن خودروهای خود دارد.

مدتی قبل هم از در راستای فراوری جیپ الکترونیکی، یک کانسپت الکتریکی مبتنی بر رانگلر wrangler رونمایی کرد و هم اکنون هم مدل هیبریدی جیپ رانگلر (jeep wrangler) را با نام 4xe در اروپا و چین به فروش می رسد.

بعلاوه مدل های کامپس (Compass)، رنگید (Renegade) و کامندر (Commander) نیز با موتورهای هیبریدی شارژی (Plug in) در دسترس مشتریان است و بر اساس اخبار منتشر شده نسخه مشابه گرند چروکی نیز اواخر سال جاری وارد بازار می گردد.

جیپ های آفرودی و محبوب

محصولات جیپ هنوز هم سرسخت و ایمن برای عبور از راستاهای سخت است و برای همین جیپ های آفرودی هم در بازار خودرو هواداران زیادی دارند.

در ایران هم هواداران آفرود جیپ صحرا را به خوبی می شناسند. جیپ صحرا در واقع نمونه مونتاژی از خودروهای جیپ آمریکایی است که قدرت موتور بسیار بالایی دارد و هنوز هم می توانید نمونه های قدیمی و دست دوم آن را خریداری کنید.

جیپ گراند چروکی تریل هاوک که قدرتمندترین جیپ آفرودی است، جیپ چروکی، جیپ رانگلر، جیپ گلادیاتور، جیپ واگونیر از محبوبترین های آفرودهای آمریکایی هستند.

جیپ رانگلر که محبوب طبیعت گردها است، از لحاظ لوازم جانبی مجهز در جهانی آفرودبازان معروف است و جیپ 20 یا جیپ رانگلر JPP 20 از آخرین نسخه های به روز شده جیپ رانگلر است که دو سال قبل رونمایی شد.

مگنیتو؛ نسخه الکترونیکی جیپ رانگر

با توجه به افزایش تمایل مشتریان برای خرید ماشین برقی یا هیبریدی در جهان، جیپ تصمیم گرفت تا نسخه الکتریکی رانگلر را هم به بازار معرفی کند و این خودرو را جیپ مگنیتو نامید.

  • مگنیتو یک آفرود است که تمامی قطعات الکتریکی آن در محفظه های ضد آب قرار داده شده است.
  • بر اساس اطلاعات فراوری کننده، مگنیتو می تواند تا سی درصد مقاومت در برابر پاشش آبی را که رنگلر عادی از آن برخوردار است را نشان دهد و این قابلیت برای یک خودروی الکتریکی بسیار مهم است.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید تازهترین اخبار خودرو را در بلاگ مرکز فروشگاهی مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار

به "رونمایی از جیپ اونجر؛ اولین خودروی تمام الکترونیکی جیپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از جیپ اونجر؛ اولین خودروی تمام الکترونیکی جیپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید