مرد نیجریه ای که پس از واژگونی قایق، سه روز زیر آب زنده ماند!

به گزارش مرکز فروشگاهی، در سال 2013، زندگی هریسون اوکینه برای همواره تغییر کرد. در آن موقع این نیجریه ای 29 ساله به عنوان آشپز در یدک کش Jascon-4 مشغول به کار بود که پس از برخورد موج بزرگی، قایق واژگون شد و این ق ایق 100 فوتی در اعماق دریا غرق شد و همه خدمه به جز اوکینه کشته شدند. داستان چگونگی زنده ماندن او داستانی باورنکردنی از سرنوشت و استقامت است.

مرد نیجریه ای که پس از واژگونی قایق، سه روز زیر آب زنده ماند!

در زمان قاجعه اوکینه به تازگی عرشه را ترک نموده بود تا از توالت استفاده کند و در آن زمان در دستشویی بود.

پس از واژگونی قایق، اوکینه که فقط لباس زیرش را پوشیده بود، توانست در حمام را باز کند. آن زمان بود که دید چند نفر از همنوردانش به درون دریا مکیده شدند. او از راهرو پایین کشیده شد.

آنجا در دستشویی بود که به طرز معجزه آسایی یک محافظع هوای کوچک پیدا کرد که کلید بقای او بود. اما برای اینکه زنده بماند، باید به کاهش شدید دما یا هیپوترمی هم فکر می کرد. از آنجایی که او فقط لباس زیر پوشیده بود، باید تا حد امکان بدن خود را از آب دور نگه دارد. در نهایت، او به اتاق خواب مجاور راه پیدا کرد و در آنجا صفحات دیوار را جدا کرد تا یک سکوی موقت بسازد تا از هیپوترمی جلوگیری کند.

بدون هیچ تصوری از اینکه برای همه سرنشینان چه اتفاقی افتاده است یا اینکه آیا کمکی در راه است، شرایط وخیم بود. اوکینه به یاد می آورد: اطراف من فقط سیاه و پر سر و صدا بود. من گریه می کردم و از عیسی می خواستم که مرا نجات دهد، خیلی دعا کردم. من خیلی گرسنه و تشنه و سرد بودم و فقط دعا می کردم که نوری ببینم.

حدود 60 ساعت پس از غرق شدن او در اعماق دریا، درست زمانی که هوای او به طرز خطرناکی کم می شد، دعای او مستجاب شد. نفتکش شورون بدون اطلاع او، خدمه ای از غواصان آفریقای جنوبی را برای بازیابی اجساد از لاشه هواپیما فرستاده بود.

او گفت: صدای برخورد چکش با کشتی را شنیدم.. پایین شنا کردم و یک دستگاه آب پاش پیدا کردم. فیلتر آب را کشیدم و به امید اینکه کسی صدایم را بشنود، کنار کشتی را چکش زدم به این امید که غواص صدایی بشنود.

سپس غواص به داخل کشتی حرکت کرد و در آن زمان بود که اوکینه دید که پرتو نور کابین را سوراخ می نماید. دستش را دراز کرد تا او را لمس کند. اما نمی خواست غواص را بترساند که میدانست انتظار نداشت کسی را زنده پیدا کند، عقب کشید و آغاز به تکان دادن دستانش برای دوربین غواص کرد.

پل مک دونالد، افسر کشتی پشتیبانی، گفت: غواص وارد شد و در پشت، یک حفره هوایی بود که اوکینه در آن نشسته بود.

با این حال، مصیبت اوکینه تمام نشده بود. پوستش از غوطه ور شدن در آب برای مدت طولانی کنده می شد و از شدت گرسنگی در حال مرگ بود. اما قبل از اینکه او بتواند به محل امن برسد، غواصان باید به فکر چگونگی حرکت دادن بودند. بدن او پس از مدت زیادی زیر آب در آن عمق، اندازه زیادی نیتروژن جذب نموده بود. اگر فوراً به سطح زمین بازگردانده می شد، دچار حمله قلبی می شد.

بنابراین، پس از بسته شدن به تجهیزات غواصی، او را به سمت محافه غواصی راهنمایی کردند که او را به سطح آب رساند. در آنجا، او دو روز را در یک اتاقک برطرف فشار گذراند تا فشار بدن خود را عادی کند.

پس از آن بود که او از سرنوشت خدمه خود آگاه شد. غواصان 10 جسد را پیدا کردند، در حالی که یکی از آن ها هرگز پیدا نشد. اوکینه تنها بازمانده بود.

در حالی که اوکینه از زنده بودنش سپاسگزار است، از این تجربه دچار آسیب روانی طولانی مدت یا PTSD شد. با این حال، با گذشت زمان، او آغاز به ادامه زندگی خود نموده است. درست پس از حادثه، او عهد کرد که دیگر به اقیانوس برنگردد. اما دو سال بعد با ترس هایش روبرو شد و غواص تجاری معتبری شد. و در یک بازی سرنوشت، غواصی که او را نجات داد، کسی بود که مدرک طی دوره غواصی را به او داد.

منبع

منبع: یک پزشک

به "مرد نیجریه ای که پس از واژگونی قایق، سه روز زیر آب زنده ماند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد نیجریه ای که پس از واژگونی قایق، سه روز زیر آب زنده ماند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید