مرکز نوآوری کاشمر راه اندازی شد، ستاری: آسایش شهروندان با وارد کردن نوآوری و فناوری به شهرها حاصل می گردد

به گزارش مرکز فروشگاهی، مرکز نوآوری کاشمر با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و استاندار خراسان رضوی به صورت برخط افتتاح شد.

مرکز نوآوری کاشمر راه اندازی شد، ستاری: آسایش شهروندان با وارد کردن نوآوری و فناوری به شهرها حاصل می گردد

به گزارش گروه علم و پیشرفت مرکز فروشگاهی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این مرکز قرار است ضمن راهنمایی صاحبان ایده های نو در حوزه فناوری های حوزه دیجیتال، صنایع غذایی و گیاهان دارویی زمینه را برای تربیت کارآفرینان و راهنمایی دانش آموختگان دانشگاهی به سوی برطرف نیازهای جامعه فراهم کند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان خراسان رضوی و بازدید از کارخانه نوآوری مشهد، مرکز نوآوری کاشمر را به صورت زنده و برخط افتتاح کرد، دغدغه مندی بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری برای حل مسائل شهروندان با پیگیری ایده ها و خلاقیت هایشان را دارای اهمیت دانست و گفت: در این راستا بخش های مختلفی همانند شهرداری با اقدام برای وارد کردن نوآوری به زندگی مردم با یاری مراکز نوآوری و فناوری می توانند آرامش و آسایش را برای شهروندان به ارمغان آورند.

افزایش صادرات محصولات دانش بنیان، از دیگر موضوعاتی بود که ستاری درباره آن سخن گفت که با توسعه فعالیت ها در کارخانه های نوآوری سراسر کشور و توسعه تفکر دانش بنیان، محقق خواهد شد.

وی بعلاوه به فعالیت چندین شرکت دانش بنیان برای برطرف مسائل و نیازهای صنعت برق کشور، اشاره نمود و گفت که چند پروژه در حال حاضر در زمینه پیک سایی و هوشمندسازی شبکه های انرژی و برق، با وزارت نیرو، وزارت نفت و زیرمجموعه های مرتبط همکاری دارند که خوشبختانه تا به امروز موفقیت هایی برای بومی سازی محصولات این حوزه به دست آمده است و به زودی، مسائل مربوط به شبکه فراوری و توزیع برق در کشور، به همت بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری، مرتفع خواهد شد.

در مرکز نوآوری کاشمر، زمینه برای استقرار 10 واحد و ارائه حمایت های مادی و معنوی از جمله توسعه مدل کسب و کار، ثبت ایده، برندسازی و اختراع، تسهیلات تجاری سازی ارائه می گردد.

پیش از این هم، در سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان خراسان رضوی، مرکز نوآوری نیتک، فاز نخست مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و پردیس هوش مصنوعی در این استان راه اندازی شد. بعلاوه توافق نامه حمایت از ایجاد خانه خلاقیت و نوآوری میان ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و بنیاد کرامت رضوی امضا شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مرکز نوآوری کاشمر راه اندازی شد، ستاری: آسایش شهروندان با وارد کردن نوآوری و فناوری به شهرها حاصل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز نوآوری کاشمر راه اندازی شد، ستاری: آسایش شهروندان با وارد کردن نوآوری و فناوری به شهرها حاصل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید