واکسن خواری یادگاری تلخ از واپسین روزهای کاری شهردار پرحاشیه ، حنای بی رنگ مدعیان شفافیت

به گزارش مرکز فروشگاهی، زحمت نظافت شهر در سایر ایام سال را پاکبان ها می کشند اما پای ارائه خدمات مراقبتی و محافظتی که به میان می آید، شهرداری چی ها در اول صف ایستاده اند.

واکسن خواری یادگاری تلخ از واپسین روزهای کاری شهردار پرحاشیه ، حنای بی رنگ مدعیان شفافیت

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی مرکز فروشگاهی، فرزانه فراهانی- واکسن کرونا جزو مباحث پر حاشیه روزهای اخیر در کشور است و بعضی از مدیران و پرسنل نهادهایی چون شهرداری تهران خود را تافته جدا بافته دانسته و نامشان را در لیست اسامی دریافت نمایندگان واکسن ثبت نموده اند.

سوء استفاده پرسنل و مدیران شهرداری در حالی است که زحمت نظافت شهر در سایر ایام سال را پاکبان ها می کشند اما پای ارائه خدمات مراقبتی و محافظتی که به میان می آید، شهرداری چی ها در اول صف ایستاده اند.

سختی کار پاکبان ها حتی تا پیش از شیوع بیماری کرونا هم چند برابر مشاغل دیگر بود و کمتر فردی حاضر است که این شغل سخت را بپذیرد و در ازای آن حقوق بخور و نمیر وزارت کاری و در بسیاری از موارد نیز کمتر از حداقل حقوق مشخص شده وزارت کار است.

سوء استفاده مدیریت شهری از سادگی پاکبان ها!

بسیاری از پاکبان ها را جوانان کم و سن و سال تشکیل می دهند و همچنین وجود پیرمردها و افراد سن و سال دار نیز در بین جمعیت پاکبان ها کم نیست و نظافت شبانه روزی شهرهای مختلف مدیون و مرهون زحمات و کوشش های بی دریغ پاکبان ها به شمار می رود.

طی روزهای اخیر خبرهای متعددی درباره سوء استفاده بعضی از مسئولان مدیریت شهری از سهمیه واکسن کرونای پاکبان ها در خبرگزاری ها و شبکه های مجازی منتشر شده است.

پیروز حناچی شهردار تهران با تأیید بعضی از تخلفات پرسنل شهرداری تهران در مورد سوء استفاده از سهمیه واکسن کرونای پاکبان ها، از برخورد و عزل مدیران متخلف سخن گفته است و در نخستین واکنش نیز از افشا و انتشار نام افراد خاطی در این رابطه خبر داده بود.

حناچی طوری وانمود نموده است که وقتی بعضی از پاکبان ها و جامعه هدف واکسن کرونا در شهرداری تهران از تزریق واکسن کرونا خودداری نموده اند، دیگر پرسنل می توانند از سهمیه آن ها استفاده نمایند.

غلامحسین محمدی مدیر روابط عمومی شهرداری تهران در یک رشته توئیت ابتدا اینطور نوشته بود که: اسامی همکارانی که در شهرداری تهران واکسن کرونا تزریق نموده اند در سایت شفاف بارگذاری شد و مرتبا تکمیل می گردد.

وی پس از مدتی و در توئیت دیگری نوشت: باتوجه به نظریه وزارت بهداشت هرگونه افشای نام دریافت نمایندگان خدمات بهداشتی-درمانی بدون کسب اجازه از افراد موجب اعتراض و پیگرد قانونی است. لذا در این فهرست اطلاعات نام و نام خانوادگی افراد ذکر نشده است و تنها کد ملی درج شده است.

تزریق واکسن کرونا به 13 نفر در شهرداری تهران بدون رابطه استخدامی!

بر اساس اخبار موجود و به گفته پیروز حناچی شهردار تهران، 44 نفر از دریافت نمایندگان واکسن در منطقه 6 جزو پرسنل بازیافت، 100 نفر پاکبان، 12 نفر کارمند، 13 نفر فاقد رابطه استخدامی با شهرداری، 2 نفر راننده جرثقیل، 9 نفر راننده خودرو سرویس، یک شهربان از جمله دریافت نمایندگان واکسن بودند.

آمار فوق تا جایی واضح و روشن است که آمار دریافت نمایندگان واکسن کرونا به صورت کامل و البته برای مشاغل مختلف در شهرداری تهران عنوان گردد و سوال اساسی که در اینجا مطرح است به 13 نفری اشاره دارد که به گفته پیروز حناچی فاقد رابطه استخدامی با شهرداری هستند.

چگونه ممکن است اسامی افرادی که رابطه استخدامی با شهرداری تهران ندارند در لیست دریافت نمایندگان واکسن کرونا وارد گردد و پیش از سایر نیروهای استخدامی این واکسن را دریافت نمایند؟

موضوع مهم فوق از ضعف نظارت و بی برنامه بودن مجریان تزریق واکسن کرونا برای جامعه هدف مشخص شده در شهرداری تهران ناشی می گردد و اولین بار نیست که چنین سوء استفاده هایی در این مجموعه عریض و طویل شهرداری رخ می دهد.

شهردار تهران آمار خاطیان دریافت نماینده واکسن خارج از سهمیه را کمتر از 1 درصد عنوان می نماید و می گوید: از مجموع 20 نفر از افراد اعلام شده، 13 نفر از خاطیان در منطقه 17 بوده اند و همچنین واکسیناسیون که در شهرداری تهران از 3 اسفند 99 در بهشت زهرا شروع شده، 543 نفر در بهشت زهرا واکسن دریافت نموده اند، همچنین از 7 هزار و 855 نفر معرفی شده از کارکنان پسماند و پاکبان ها 2 هزار و 755 نفر یک دوز واکسن استرازانکا یا سینوفارم را دریافت کردند.

ادعای شفافیت، حنای بی رنگ حناچی!

حناچی و سایر مسئولان و مدیران مدیریت شهری همیشه دم از شفافیت و ضرورت گزارش دهی دقیق به مردم و رسانه ها دم می زنند و البته در کمتر موردی چنین ادعایی قابل اثبات است و انواع فساد اقتصادی و اخلاقی، به صورت آشکار و پنهان تا کنون در این مجموعه اتفاق افتاده است.

به نظر می رسد با رویه فعلی، ورود نهادهای نظارتی حاکمیتی بیشتر از عوامل نظارت و بازرسی مستقر در شهرداری تهران کارسازتر است و با وجود سابقه ناخوشایندی که مدیریت شهری در رخداد حوادثی چون واکسن خواری دارد، مسئولیت نهادهای نظارتی در مورد این قبیل اتفاقات دو چندان شده است.

عملکرد مسئولان مدیریت شهری در بخش های مختلف با قول و وعده آن ها در ابتدای کار به هیچ عنوان همخوانی ندارد و نه از شفافیت درست و حسابی در این مجموعه خبری هست و همچنین کمتر مدیری به وظایف محوله خود متعهد است حالا تحقق قول و وعده های آن ها بماند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واکسن خواری یادگاری تلخ از واپسین روزهای کاری شهردار پرحاشیه ، حنای بی رنگ مدعیان شفافیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن خواری یادگاری تلخ از واپسین روزهای کاری شهردار پرحاشیه ، حنای بی رنگ مدعیان شفافیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید