پاناسونیک از جان سخت ترین لپ تاپ تاریخ رونمایی کرد

به گزارش مرکز فروشگاهی، اگر تا به امروز از مفهوم جان سخت، تعریفی در فکر تان داشتید، آن را دور بیندازید و تماشاگر محصول نو پاناسونیک یعنی Toughbook 40 باشید؛ لپ تاپی که اگر سخت افزارش کمک کند، بعید به نظر می رسد اصلا خراب گردد!

پاناسونیک از جان سخت ترین لپ تاپ تاریخ رونمایی کرد

پاناسونیک چند سالی است که علاقه مندان به لپ تاپ های مناسب کسب و کار را با لپ تاپ های سری Toughbook خود پوشش داده است. اما این لپ تاپ نو خیلی ظاهر عجیب و باکیفیتی دارد به گونه ای که اصلا نمی توان تصور کرد روزی خراب می گردد. Toughbook 40 یک لپ تاپ 14 اینچی ماژولار است که استانداردهای نظامی را به راحتی پشت سر گذاشته و حتی در برابر نفوذ آب به داخل هم جلوگیری می نماید. این یعنی در سخت ترین شرایط کاری هم می توانید با این لپ تاپ کار کنید.

نماینده نو پاناسونیک از آلیاژ منیزیم ساخته شده که فلز بسیار مقاومی است. خود لپ تاپ درون یک کاور دیگر قرار گرفته است که آن هم ظاهری سفت و سخت دارد. البته فقط ظاهر نیست بلکه در باطن هم کیفیت ساخت این محصول استثنائی است چرا که توانسته استاندارد نظامی MIL-STD-461H را پشت سر بگذارد و حتی در عمق 1.8 متری آب هم هیچ اثری از نفوذ آب به درون آن دیده نشد. نکته جالب اینجاست که تشعشعات خورشیدی هم هیچ تأثیر منفی روی این محصول نمی گذارد در نتیجه کاربران حتی در ارتفاعات بالا هم می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند.

Toughbook 40 یک لپ تاپ 3.35 کیلوگرمی است که اصلا وزن کمی به حساب نمی آید. نمایشگر آن 14 اینچی با وضوح FHD است که پنلی از جنس IPS دارد و مقدار روشنایی آن هم در بیشترین حالت به 1200 نیت می رسد. این مقدار روشنایی برای یک لپ تاپ واقعاً کم نظیر است اما با توجه به اینکه پاناسونیک آن را برای کارهای داخل خانه طراحی ننموده، طبیعی بود که چنین قابلیتی را به نمایشگر آن اضافه کند. روی بخش بالایی این نمایشگر شاهد حضور یک وب کم 5 مگاپیکسلی هستیم که در کنار آن سنسورهای مادون قرمز برای تشخیص چهره فعالیت می نمایند.

Toughbook 40 در دو مدل با تراشه های نسل 11 اینتل از سری i5 و i7 به بازار می آید که گرافیک داخلی Iris Xe عهده دار پردازش های گرافیکی آن ها خواهد بود. البته برای آن دسته از کاربرانی که کارهای سنگین تری دارند، مدلی با گرافیک اختصاصی ساخت AMD هم در دسترس قرار خواهد داشت. این محصول در قدرتمندترین مدل خود از 64 گیگابایت حافظه رم و 2 ترابایت حافظه SSD رمزنگاری شده برای حفاظت از اطلاعات بهره می برد. نکته جالب اینجاست که پاناسونیک Toughbook 40 برای اینکه اطلاعات درونش لو نرود، قابلیتی تحت عنوان Secure Wipe دارد که به کاربران اجازه می دهد در عرض چند ثانیه، تمام اطلاعات درایو های آن را پاک نمایند.

بلوتوث 5.1، وای فای 6 و پشتیبانی از 4G و 5G (دو سیم کارت) از نوع امواج میلی متری، باند C و فرکانس زیر شش گیگاهرتز، پشتیبانی از GPS داخلی، بهره مندی از تاندربولت 4، HDMI، پورت LAN با سرعت بسیار بالا و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و دیسک DVD یا بلوری، از جمله قابلیت های خوب این محصول به شمار می فرایند.

صفحه کلید این محصول تماما از نور پس زمینه پشتیبانی که در شرایط سخت کاری نظیر کار کردن در تونل و فضاهای تاریک به یاری کاربران می آید. تاچ پد این محصول هم بسیار بزرگ و کاملا مقاوم طراحی شده به گونه ای که فرقی نمی نماید هوا بارانی باشد یا آفتابی، با دست خالی روی آن می کشید یا با دستکش، به هر شکل، واکنش به لمس کاربر را به برترین شکل ممکن پاسخ می دهد. بلندگوهای این محصول هم شش تایی و با قدرت 95 دسی بل هستند که یعنی در محیط های کاری پر سر و صدا هم می تواند صدا را به گوش کاربر برساند.

پاناسونیک این لپ تاپ را ماژولار طراحی نموده است؛ 8 قطعه قابل تعویض درون آن قرار گرفته تا کاربر در صورت احتیاج بتواند آن را ارتقا دهد و مشکلش را رفع کند. از جمله مهم ترین قطعات قابل تعویض این محصول می توان به باتری، حافظه رم، حافظه داخلی و صفحه کلید اشاره نمود. منبع تغذیه این مجموعه قدرتمند یک باتری بی نظیر است که می تواند در شرایط کاری، 36 ساعت دوام داشته باشد. البته این در صورتی است که کاربر باتری انتخابی دوم را هم در کنار خود داشته باشد. گفتنی است ویندوز 10 و 11 پرو هم به عنوان سیستم عامل پیش فرض در مدل های مختلف این محصول ایفای نقش می نمایند.

پاناسونیک Toughbook 40 با قیمت فضایی 4900 دلار، قرار است اواخر بهار در دسترس قرار بگیرد. بنابراین نباید خیلی برای عرضه یکی از گران ترین و جان سخت ترین لپ تاپ های بازار منتظر بمانیم.

منبع: Newatlas

منبع: دیجیکالا مگ

به "پاناسونیک از جان سخت ترین لپ تاپ تاریخ رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاناسونیک از جان سخت ترین لپ تاپ تاریخ رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید