پرداخت وام کم بهره با هدف احیای ابنیه تاریخی

به گزارش مرکز فروشگاهی، معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از پرداخت وام کم بهره با هدف احیای ابنیه تاریخی برای نخستین بار در کرمانشاه اطلاع داد.

پرداخت وام کم بهره با هدف احیای ابنیه تاریخی

اصغر رشنو معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های استان کرمانشاه در حوزه آثار تاریخی، گفت : استان کرمانشاه بقایای تاریخی ارزشمند و فراوانی دارد که برای حفظ بنا ها و آثار تاریخی اقداماتی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: به منظور حفظ آثار تاریخی به ویژه بنا ها تاریخی که جزئی از هویت تاریخی در استان کرمانشاه محسوب می شوند تسهیلاتی در نظر گرفته شده تا در راستای ترمیم و بازسازی آن ها به کار گرفته گردد.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اشاره به واگذاری بعضی از بنا های تاریخی به بخش خصوصی در امر احیای آنها، توضیح داد: در حال حاضر تعداد 100 خانه تاریخی در استان کرمانشاه موجود بوده که برای حفظ، ترمیم و بازسازی آن ها اقداماتی از جمله بهره برداری از صندوق احیای بنا های تاریخی اجرا شده است.

رشنو با بیان اینکه به کارگیری برنامه های میراث فرهنگی برای حمایت از بافت های تاریخی استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: با توجه به آنالیز های اجرا شده و مشاهدات انجام گرفته بخشی از بنا های تاریخی در درون شهر ها به علت افزایش شهرنشینی دچار آسیب دیدگی شده که احتیاج به بازسازی و بازسازی دارند تا از نابودی آن ها به مرور زمان جلوگیری گردد.

وی بیان نمود: با توجه به ثبت ملی بنا ها و خانه های تاریخی در استان کرمانشاه حفظ و نگهداری آن ها الزامی و اجازه هرگونه تغییر کاربری و تخریب به مالکین داده نخواهد شد و در صورت تمایل برای تبدیل آن ها به اقامتگاه و مهمانسرا های سنتی می توانند فعالیت داشته باشند که در این صورت تسهیلات لازم دریافت خواهند کرد.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اشاره به پرداخت تسهیلات مورد احتیاج مالکین بنا های تاریخی در استان کرمانشاه، تاکید نمود: علاوه بر انعقاد تفاهم نامه ای که بین میراث فرهنگی و مالکین این بنا ها به منظور فعالیت در اقامتگاه و پذیرایی های سنتی وام هایی برای آن ها در نظر گرفته شده است.

رشنو به اجرای طرح پرداخت وام به مالکین بنا های تاریخی در شهر کرمانشاه اشاره نمود و گفت: در این طرح پرداخت وام تا سقف 70 درصد به مالکینی که بنا های آن ها ظرفیت سرمایه گذاری دارد به طور مقرون به صرفه قیمت و کم بهره برای اولین بار تعلق می گیرد تا طرحی برای تشویق و پای کار آمدن سایر مالکین بنا های تاریخی کرمانشاه باشند .

مرکز فروشگاهی کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پرداخت وام کم بهره با هدف احیای ابنیه تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت وام کم بهره با هدف احیای ابنیه تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید