چین برای ششمین بار موشک ضد بالستیک آزمایش کرد

به گزارش مرکز فروشگاهی، در شرایطی که تنش ها بین چین و آمریکا بر سر موضوعاتی از قبیل تایوان تشدید شده است، پکن ششمین آزمایش پیروز شلیک موشک ضد بالستیک خو را انجام داد.

چین برای ششمین بار موشک ضد بالستیک آزمایش کرد

به گزارش فارس، موشک ضد بالستیک که یکی از انواع دفاع موشکی است، موشکی است که به سوی یک موشک بالستیک و برای انهدام آن در آسمان پرتاب می گردد.

به گزارش وبگاه چینی گلوبال تایمز، وزارت دفاع چین گفت که این کشور روز یکشنبه (دیروز) با پیروزیت یک موشک ضد بالستیک را آزمایش کرد.

این رسانه چینی با اشاره به این شلیک موشک ضد بالستیک نوشت: تحلیلگران می گویند این رهگیری پیروز قابلیت اطمینان بخش چتر موشک ضدبالستیکی چین را در زمانی که فناوری های موشک های بالستیک و رهگیر موشک های ضدبالستیکی در حال پیشرفت هستند، به اثبات رساند.

به گزارش گلوبال تایمز، وزارت دفاع چین گفت که این آزمایش پیروز موشکی در درون مرز های چین و شبانه انجام شد و موشک به هدف مشخص شده اصابت کرد. به گفته این وزارتخانه، این آزمایش، ماهیت دفاعی دارد و هیچ کشوری را هدف قرار نمی دهد.

وزارت دفاع چین بعلاوه اطلاع داد که این کشور تا کنون شش آزمایش موشک ضد بالستیک انجام داده و آخرین بار، چنین آزمایشی را در ماه فوریه 2021 انجام داده است. چین در سال های 2010، 2013، 2014 و 2018 هم موشک ضد بالستیک آزمایش نموده بود.

یک کارشناس نظامی چینی که نخواست نامش فاش نگردد، به گلوبال تایمز گفت: آزمایش های بیشتر نشان می دهد که قابلیت موشک ضدبالستیکی چین در حال قابل اتکاتر شدن است و چنین آزمایش هایی به دفاع و امنیت ملی چین یاری و به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر باج گیری های هسته ای عمل می نماید.

شبکه آمریکایی سی ان ان به خبر منتشر شده درباره آزمایش پیروز موشک ضد بالستیک چین واکنش نشان داد.

در گزارش این رسانه نزدیک به دموکرات ها آمده است: این آزمایش در بحبوحه افزایش تنش ها در منطقه، با موجی از آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی از جمله موشک های بالستیک کوتاه برد و یک موشک قاره پیمای احتمالی انجام می گردد. مقامات کره جنوبی و ایالات متحده بعلاوه هشدار داده اند که فعالیت مجدد در سایت آزمایش اتمی کره شمالی نشان می دهد که این کشور ممکن است یک آزمایش اتمی انجام دهد.

رسانه ای شدن خبر آزمایش موشک ضد بالستیک چین در شرایطی صورت گرفته که تنش ها بین این کشور و آمریکا بر سر موضوعاتی از قبیل تایوان ادامه دارد.

پیشتر رسانه های دولتی چین گزارش دادند که این کشور روز آدینه هفته گذشته، سومین ناو هواپیمابر خود به نام فوجیان را به آب انداخت. این کشتی جنگی که کاملاً در داخل چین طراحی و ساخته شده، گامی دیگر به سوی نوسازی ارتش چین محسوب می گردد.

منبع: فرارو

به "چین برای ششمین بار موشک ضد بالستیک آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین برای ششمین بار موشک ضد بالستیک آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید