کشف طبیعت در کورفو

به گزارش مرکز فروشگاهی، ژرفای پنهان جزیره تعطیلات در یونان

مانند هر عامل مسحور کننده دیگر، جزیره کورفو دقیقا می داند چگونه باید گردشگران را به دام زیبایی های خود بیاندازد. غروب رویایی خورشید، سواحل شنی، آب های زلال ساحلی و همه و همه از این جزیره زیبای یونانی یک مقصد ایده آل تابستانی برای سفر ساخته است. اما بهتر است کمی دقیق تر به این جزیره نگاه کنیم تا دریابیم دقیقا چه عواملی باعث ایجاد این همه جذابیت و شکوه شده اند؟ رایحه خوش زیتون زارها و کارگاه های فراوری زیتون، صومعه های واقع در روستاهایی سرسبز و جنگلی انبوه و روییده بر فراز پهنه آبی تر از آبی دریا! جزیره کورفو تعطیلات آرامش بخش و به یادمانی را برای شما رقم خواهد زد. با خبرنگاران همراه باشید و درباره طبیعت گردی در این جزیره یونان بیشتر بدانید:

کشف طبیعت در کورفو

پیاده روی را می توان برترین روش تماشا زیبایی های کورفو و کشف سواحل خلوت آن دانست. حتی اگر در منطقه شلوغ کاوس (Kavos) نیز اقامت داشته باشید، یک پیاده روی 40 دقیقه ای شما را به ساحل Arkoudilas راهنمایی می نماید که بسیار زیبا و دارای صخره های سفید و آب زلال و شفافی است. در بسیاری از سواحل این جزیره از گل ها و ماسه های ساحلی با هدف درمانی استفاده شده و به اعتقاد اهالی بومی، مالیدن این گل و ماسه به پوست بدن و سپس گرفتن حمام آفتاب و شست وشو در آب دریا برای بدن بسیار مفید است.

سواحل غربی جزیره بادگیر بوده و محل مناسبی برای موج سواری به شمار می رود. در منطقه ها حاشیه هالیکوناس (Halikounas) مرداب زیبایی به نام کوریسیون (Korission) قرار داشته و در این محل یک دریاچه آب شور نیز واقع شده که میزبان گونه های مختلف پرندگان است. مرغان ماهیخوار در بین نیزارها پرسه زده و حواصیل ها در آب های کم عمق،در حال شکار خرچنگ هستند. انواع پرندگان مهاجر از قبیل فلامینگوها نیز در این منطقه سکونت نموده و سپس آن را ترک می نمایند.

توصیه می کنیم در این محل پیاده روی و طبیعت گردی را با یکدیگر ترکیب نموده و به سمت غرب بروید. در فاصله 90 دقیقه پیاده روی، خلیج آلوناکی (Alonaki) قرار داشته و اگر به سمت شمال بروید پس از 30 دقیقه به ساحل کانولی خواهید رسید. در این ساحل گونه نادر ارکیده هایی که در ماسه می رویند وجود داشته و خبری از مزاحمت پشه ها نیست. دلربا ترین روستای این جزیره، اولد پریتیای (Old Perithia)؛ نام دارد که دارای خانه هایی سنگی بوده و در میانه راستا کوهستان Mt Pantokrator با ارتفاع 906 متر قرار گرفته است. این روستا متروکه بوده و با نام روستای اشباح شناخته می گردد. البته در این محل هیچ روح و شبحی وجود نداشته و فقط خانه های سنگی ونیزی ها و طاق های سنگی پوشیده از خزه در آن دیده می شوند. به تازگی و با تاسیس چند رستوران و مسافرخانه در این روستا، جانی تازه در رگ های آن دمیده شده و متاسفانه بیشتر بناهای این محل در حال تخریب هستند.

منبع: الی گشت

به "کشف طبیعت در کورفو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف طبیعت در کورفو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید