12 راه طبیعی برای غلبه بر آلرژی

به گزارش مرکز فروشگاهی، درون خانه را از مواد آلرژی زا پاک کنید. فیلترهایی در سیستم تهویه مطبوع نصب کنید که بتواند 90 تا 95 درصد ذرات معلق هوا را بگیرد. درها و پنجره ها را هنگامی که هوای بیرون آلوده یا طوفانی

12 راه طبیعی برای غلبه بر آلرژی

نویسنده: محمد جواد واعظی

1. پاکیزگی هوای منزل:

درون خانه را از مواد آلرژی زا پاک کنید. فیلترهایی در سیستم تهویه مطبوع نصب کنید که بتواند 90 تا 95 درصد ذرات معلق هوا را بگیرد. درها و پنجره ها را هنگامی که هوای بیرون آلوده یا طوفانی است کاملاً ببندید تا آلودگی ها و مواد حساسیت زا به درون منزل راه نیابند. اگر آلرژی شما همراه با آبریزش بینی است سعی کنید آب، آب میوه طبیعی و دمنوش های مختلف بیشتر بنوشید. مایعات گرم، مانند چای، دمنوش، و سوپ رقیق در این مورد بسیار مفید هستند.

2. استفاده از درمان های جایگزین:

شواهد نشان می دهند که برخی از مکمل های گیاهی به کاهش حساسیت های تنفسی یاری می نمایند.

3. شستشوی مواد آلرژی زا از پوست بدن:

هر بار که از بیرون وارد منزل می شوید، اندازهی از ذرات و مواد حساسیت زا را همراه با لباس، مو، و پوست به داخل منزل می آورید. سعی کنید پس از ورود به منزل، حمام کنید و پوستتان را با مواد طبیعی شستشو دهید. کفش ها را بیرون از منزل از پا بیرون بیاورید تا مواد آلوده کمتری به داخل منزل راه یابد.

4. استفاده از ماسک:

اگر ناگزیر از قرار گرفتن در مجاورت مواد آلرژی زا هستید مانند زمانی که بیرون از منزل هستید یا مشغول نظافت منزل هستید، از ماسک بهره ببرید. ماسک از ورود مواد آلرژی زا به دستگاه تنفسی پیشگیری می کند. البته باید از ماسک هایی بهره ببرید که بتوانند ذرات معلق هوا را بگیرند.

5. رژیم غذایی سالم:

یک مطالعه نشان می دهد، بچه هایی که رژیم سرشار از سبزیجات، میوه جات و دانه های روغنی دارند - به ویژه انگور، سیب، مرکبات، سیب زمینی - کمتر نشانه های آلرژی دارند. محققان هنوز در پی یافتن ارتباط بین رژیم غذایی و آلرژی های تنفسی هستند، اما بدیهی است که تغذیه سالم بطور کلی برای بدن مفید است. سعی کنید در طی روز یک وعده میوه و سبزی تازه میل کنید.

6. شستشوی بینی:

شستشوی بینی با آب، به تمیز شدن آن از ذرات حساسیت زا یاری می نماید. علاوه بر این باکتری ها، و خلط بینی را تمیز می نماید و ترشحات اضافی انتهای بینی را کاهش می دهد. به این منظور نصف قاشق چایخوری نمک را با همین اندازه جوش شیرین در یک لیوان آب گرم بریزید و بینی را شستشو دهید.

7. نوشیدن مایعات:

مایعات بیشتری بنوشید. اگر آلرژی شما همراه با آبریزش بینی است سعی کنید آب، آب میوه طبیعی و دمنوش های مختلف بیشتر بنوشید. مایعات گرم، مانند چای، دمنوش، و سوپ رقیق در این مورد بسیار مفید هستند.

8. انتخاب روش های سالم برای نظافت شخصی و منزل:

تمیز نگه داشتن بدن و منزل یکی از برترین راه های دوری از آلرژی است، اما تمیز کردن با مواد شیمیایی مضر ممکن است باعث حساسیت دستگاه تنفسی و افزایش نشانه های آلرژی گردد. علاوه بر این در خصوص جاروبرقی باید از فیلترهایی استفاده کرد که توانایی جذب ذرات ریز آلرژی را داشته باشد. در غیر این صورت باید از کسی که حساسیت ندارد بخواهید که کار جاروی منزل را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: درمان های خانگی مؤثر جهت فرونشاندن آلرژی

9. استفاده از بخار آب:

بخور یکی از ساده ترین راه های کاهش التهاب تنفسی ناشی از آلرژی است. به این منظور سرتان را بالای ظرفی حاوی آب در حال بخار شدن بگیرید و حوله داغی هم بر سرتان بگذارید. یا در زمان حمام از بخار آب داغ تنفس کنید.

10. پرهیز از دود سیگار اطرافیان:

تنفس دود سیگار اطرافیان باعث بدتر شدن نشانه های آلرژی مانند آبریزش بینی، سوزش چشم و آبریزش چشم می گردد. اگر خودتان سیگار می کشید، حتماً آن را کنار بگذارید و همینطور از مکان هایی که در آن دود سیگار هست دوری کنید.

11. استفاده از طب سوزنی:

طب سوزنی بطور تجربی در این مورد مفید است. البته مطالعات گسترده ای در این مورد انجام نشده است اما برخی از مطالعات نشان می دهند که طب سوزنی به کاهش حساسیت های تنفسی یاری می نماید. اگر می خواهید از طب سوزنی بهره ببرید، ابتدا با پزشک تان مشورت کنید.

12. شناخت موادی که به آن حساسیت دارید:

برای دوری از مواد حساسیت زا، ابتدا باید بدانید به چه چیزهایی حساسیت دارید. بسیاری از افراد بدون اطمینان از موارد حساسیت از بسیاری از چیزها دوری می نمایند، در حالی که ممکن است به آن حساسیت نداشته باشند. به این منظور می توانید با یاری پزشک متخصص آزمایش حساسیت پوستی انجام دهید.

منبع مقاله :

واعظی، محمد جواد، (1396)، دانستنیهای پزشکی، قم: نوید حکمت، چاپ اول.

منبع: راسخون

به "12 راه طبیعی برای غلبه بر آلرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 راه طبیعی برای غلبه بر آلرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید