انعقاد تفاهم نامۀ دانشگاه شیراز و اداره کل استاندارد فارس

به گزارش مرکز فروشگاهی، تفاهم نامه دانشگاه شیراز و اداره کل استاندارد فارس با هدف بهره مندی از توان و ظرفیت های تخصصی متقابل برای ارائه هرچه بهتر خدمات علمی، فنی و آزمایشگاهی در حوزه های مختلف و مرتبط منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامۀ دانشگاه شیراز و اداره کل استاندارد فارس

تفاهم نامه دانشگاه شیراز و اداره کل استاندارد فارس که در جهت ارتباط، همکاری سازنده و مشترک و به کارگیری هرچه بیشتر علم و دانش روز و استانداردسازی رشته های فنی و آزمایشگاهی در حوزه تحقیقات کاربردی و تدوین و تجدیدنظر استاندارد های ملی ایران، به مدت 2 سال منعقد و در 6 ماده و 31 بند تنظیم شده است.

محمدمهدی زرمجو سرپرست اداره کل استاندارد فارس به نمایندگی از این اداره و محمد مؤذنی رئیس دانشگاه شیراز، به نمایندگی از این دانشگاه این تفاهم نامه را امضا کردند.

طبق این تفاهم نامه از جمله تعهدات اداره کل استاندارد فارس، همکاری در برگزاری کارگاه های آموزشی تدوین و ترویج مورد درخواست دانشگاه برای اعضای هیئت علمی دانشگاه و همکاری و ارائه هدایت برای استانداردسازی چند آزمایشگاه در دانشکده های دانشگاه شیراز به ویژه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد در چارچوب قوانین و ضوابط موجود است.

از دیگر تعهدات اداره کل استاندارد فارس، برگزاری کارگاه آشنایی با استاندارد و استانداردسازی برای استادان و دانشجویان، همکاری با آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیراز برای تسهیل فرآیند کالیبراسیون و استانداردکردن تجهیزات در چارچوب قوانین و ضوابط موجود، همکاری با آزمایشگاه مرکزی در زمینه برگزاری کارگاه های حضوری و آنلاین مرتبط با مباحث استاندارد و استانداردسازی، استفاده از ظرفیت آزمایشگاه های دانشگاه جهت گرفتن خدمات آموزش و آزمون محصولات به ویژه محصولات دانش بنیان در چارچوب قوانین و ضوابط موجود است.

بعلاوه ارائه فهرست تجهیزات آزمایشگاهی اداره کل استاندارد فارس برای هم افزایی تجهیزاتی یا امکانات آزمایشگاهی در شیراز، اعلام اولویت های تدوین استاندارد های ملی مورد احتیاج به دانشگاه، استفاده از ظرفیت سرانجام نامه ها و رساله های دانشجویان ارشد و دکتری دانشگاه برای پیشنهاد تدوین استاندارد های پژوهش محور و بعلاوه در انجام اولویت های پژوهشی اداره کل به وسیله دانشگاه (به عنوان مجری) در چارچوب قوانین و ضوابط موجود، کوشش جهت تسهیل فرآیند گذراندن فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز در صنعت در چارچوب قوانین و ضوابط موجود از دیگر تعهدات اداره کل استاندارد فارس است.

بنا بر این تفاهم نامه دانشگاه شیراز برای تأسیس و راه اندازی دفتر استانداردسازی در محل دانشگاه و معرفی رابط در این خصوص به منظور پیگیری در اجرای تفاهم نامه و بعلاوه ایجاد ارتباط و هماهنگی لازم با اداره کل متعهد شده است.

از دیگر تعهدات دانشگاه شیراز می توان به همکاری در برگزاری کارگاه های آموزشی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه و دانشجویان در زمینه آموزش نحوه تدوین استاندارد های ملی و بین المللی، استانداردسازی محصولات به ویژه محصولات دانش بنیان؛ شناسایی و معرفی اساتید و دانشجویان علاقه مند برای همکاری با اداره کل اشاره نمود.

اعلام توانمندی ها و تجهیزات آزمایشگاهی موجود در دانشگاه شیراز؛ ایجاد امکان استفاده از ظرفیت آزمایشگاه های دانشگاه برای ارائه خدمات آموزشی و تدوین استاندارد های پژوهش محور و بعلاوه استاندارد سازی محصولات دانش بنیان در چارچوب قوانین و ضوابط موجود؛ کوشش برای جهت دهی طرح های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به منظور تدوین و تجدیدنظر استاندارد های ملی و بعلاوه انجام طرح های پژوهشی مصوب اداره کل و یاری به برگزاری سمینار ها و کارگاه های تخصصی برای معرفی و فرهنگ سازی استاندارد از دیگر تعهدات دانشگاه شیراز است.

مرکز فروشگاهی فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "انعقاد تفاهم نامۀ دانشگاه شیراز و اداره کل استاندارد فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامۀ دانشگاه شیراز و اداره کل استاندارد فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید