ویدیو، دانش بنیان ها چگونه انحصار آلمان را در فراوری دستگاه شبیه ساز جراحی چشم شکستند؟

به گزارش مرکز فروشگاهی، محققان یک دانش بنیان با فراوری دستگاه شبیه ساز عمل های جراحی چشم پیروز به شکست انحصار آلمان در فراوری این محصول پیشرفته پزشکی شدند.

ویدیو، دانش بنیان ها چگونه انحصار آلمان را در فراوری دستگاه شبیه ساز جراحی چشم شکستند؟

گروه علم و پیشرفت مرکز فروشگاهی؛ شبیه سازی پزشکی، یک رویکرد نوین برای آموزش حرفه ای در حوزه سلامت است که به متخصصان یاری می نماید تا شرایط واقعی را به وسیله مدل های فیزیکی یا واقعیت مجازی (VR) در شرایطی کاملا کنترل شده، تجربه نمایند و بر مهارت خود بیفزایند.

یکی از پیچیده ترین این شبیه سازها، شبیه سازهای مورد استفاده در حوزه چشم پزشکی است. اغلب عمل های جراحی موجود در چشم پزشکی، از نوع عمل های جراحی در مقیاس میکرو هستند. این عمل های جراحی احتیاج به مهارت بالایی دارند، چراکه احتیاج است تا هماهنگی میان دست و چشم جراح برای کار با ابزار و میکروسکوپ مربوطه بسیار بالا باشد و جراحی با بیشترین دقت ممکن انجام گردد. اشتباه کوچکی در این عمل جراحی ممکن است به نابینا شدن بیمار یا عوارضی جبران ناپذیر منجر گردد.

از همین رو چند سال پیش تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تصمیم گرفتند این تکنولوژی پیشرفته را داخل کشور بومی سازی نمایند و در نهایت بعد از 4 سال کوشش پیروز شدند انحصار آلمان را در فراوری دستگاه شبیه ساز عمل جراحی چشم بشنمایند.

امروز شرکت دانش بنیان آتیه سازان ظهور شریف در کشورمان، بعنوان یکی از شرکت های ایرانی فعال در حوزه شبیه سازهای پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی توانسته است محصول شبیه ساز آموزشی عمل جراحی چشم خود را با دو ماژول عمل جراحی آب مروارید چشم و عمل جراحی ویتره - رتین به عنوان دومین فراورینماینده شبیه ساز عمل جراحی چشم روانه بازار داخلی و بعلاوه بازار کشور چین کند.

در ادامه ویدئویی را درخصوص قصه فراوری اولین دستگاه شبیه سازی عمل جراحی چشم در ایران مشاهده می کنید:

منبع: خبرگزاری فارس

به "ویدیو، دانش بنیان ها چگونه انحصار آلمان را در فراوری دستگاه شبیه ساز جراحی چشم شکستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدیو، دانش بنیان ها چگونه انحصار آلمان را در فراوری دستگاه شبیه ساز جراحی چشم شکستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید