این بیماران حتما روزه بگیرند!

به گزارش مرکز فروشگاهی، طبق نتایج تحقیقات و گفته متخصصان روزه گرفتن می تواند برای بعضی از بیماران دیابتی مفید باشد و حتی باعث کاهش وزن در آنان شود. اما کدام دسته از بیماران دیابتی می توانند روزه بگیرند؟

این بیماران حتما روزه بگیرند!

روزه گرفتن برای بسیاری از افرادی که مبتلا به دیابت هستند ممنوع است. متخصصین اعلام کردند تحت شرایطی خاص افراد دیابتی که کمتر از 65 سال سن دارند می توانند با گرفتن روزه به سلامتی خود یاری کنند. با مرکز فروشگاهی همراه باشید تا بیشتر با روزه گرفتن افراد دیابتی آشنا شوید.

چه کسانی مجاز به گرفتن روزه هستند

طبق نظر متخصصین، بیماران دیابتی که سن آنان کمتر از 65 سال است و تحت درمان و مراقبت پزشکی هستند و بعلاوه همراه با رعایت رژیم غذایی خود مجبور به استفاده از داروهای متفورمین، آکاربوز، گلوتازون و گروه گلیپتین ها هستند، درصورتی که قند خون ناشتای آنان کمتر از 140 میلی گرم در دسی لیتر و بعلاوه هموگلوبولین A1c کمتر از 7 دارند، می توانند روزه بگیرند.

فواید روزه برای دیابت نوع2

بیمارانی که دیابت نوع 2 کنترل شده دارند می توانند با گرفتن روزه در این ماه مبارک به سلامتی خود یاری کنند. این بیماران اگر با رژیم غذایی مناسب اقدام به گرفتن روزه کنند می توانند در خاتمه ماه رمضان کاهش وزن داشته باشند.

نکته مهمی که افراد دیابتی در روزه گرفتن باید رعایت کنند کنترل قند خون است. افرادی که برای کنترل دیابت خود از قرص استفاده می کنند، اگر علائم افت قند خون را در طول روز داشتند باید فورا روزه خود را باطل کنند.

بیماران دیابتی که روزه می گیرند باید با تنظیم داروهای مصرفی خود زیر نظر پزشک، رژیم غذایی مخصوص خود را در وعده های افطار و سحر رعایت کنند.

خوردن زولبیا و بامیه

بیماران دیابتی باید در مصرف خوراکی های شیرین که در ماه رمضان مرسوم است دقت کنند. مواد غذایی را به اندازه و مقدار توصیه شده به وسیله پزشک تغذیه مصرف کنند. بعلاوه به این افراد توصیه می گردد که قند خون خود را قبل از سحر و بعد از افطار کنترل کنند.

مقدار قند خون غیرمجاز

متخصصین اظهار کردند، اگر قند خون قبل از سحری بالاتر از 350 میلی گرم بر دسی لیتر باشد روزه داری توصیه نمی گردد و بهتر است روزه نگیرند.

در این موارد روزه ممنوع

  • در صورتی که برای کنترل دیابت قرص مصرف می گردد و ضروری است قرص در طول روز نیز برای کنترل قند خون مصرف گردد.
  • اگر انسولین تزریق می گردد و در طول روز نیز باید تزریق داشته باشید.
  • زمانی که عوارض دیابت نمایان شده باشد، یعنی عوارض کلیوی، چشم ها و غیره

بهتر است در جهت ممانعت از توسعه عوارض روزه نگیرید و با پزشک خود مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب شوکه کننده ترین خواص گوجه فرنگی چیست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "این بیماران حتما روزه بگیرند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این بیماران حتما روزه بگیرند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید