با 2 حرکت دیابت را از خود دور کنید!

به گزارش مرکز فروشگاهی، دو روش مهم وجود دارد که در صورت رعایت آن ها شما می توانید سطح انسولین خودتان را تقویت کنید و بعلاوه از ابتلا به بیماری دیابت نیز جلوگیری کنید.

با 2 حرکت دیابت را از خود دور کنید!

انسولین نقش حیاتی در بدن ایفا می نماید. مجله اینترنتی دلتا در این مطلب 2 مورد از عوامل بالا بردن مقدار حساسیت به انسولین را آنالیز می نماید. شما به سادگی با رعایت کردن این دو نکته می توانید مقدار فراوری انسولین خود را مدیریت نموده و قدم موثری را در پیشگیری از دیابت بردارید.

نقش انسولین در کاهش قند خون چیست؟

هنگامی که فرد کربوهیدرات یا قندهای ساده مصرف می نماید، بدن این قندهای ساده را به گلوکز تجزیه می نماید و سطح قند خون را افزایش می دهد. برای مقابله با قند موجود در خون، پانکراس انسولین ترشح می نماید تا سطح قند خون بدن را به سطح ایمن تری برساند. دیابت به حالتی اطلاق می گردد که در آن بدن نسبت به انسولین مقاوم می گردد یا پانکراس انسولین کافی فراوری نمی نماید.

چگونه می توان حساسیت به انسولین را طبیعی افزایش داد؟

بر اساس نظر متخصصان، مقدار انسولین را می توان با رژیم غذایی و تمرین بهبود بخشید. نتیجه یک پژوهش در مدیریت دیابت نشان می دهد که راه های طبیعی نیز وجود دارد که می تواند به افزایش حساسیت به انسولین یاری کند و فراوری انسولین در بدن را افزایش دهد. در ادامه با این دو روش آشنا می شوید.

خواب کافی

اولین راهکار داشتن خواب کافی است، بعضی مطالعات بعلاوه نشان داده اند که کم خوابی حتی برای یک شب می تواند حساسیت به انسولین را کاهش دهد و خبر خوب در اینجا این است که فقط با رسیدن به خواب ازدست رفته می توان همان اثر را معکوس کرد.

کاهش استرس

دومین راهکار کاهش استرس است. متخصصین اظهار کردند علاوه برداشتن خواب کافی، مدیریت سطح استرس برای حساسیت بهتر به انسولین کاربرد دارد. احساس استرس باعث ترشح کورتیزول و گلوکاگون در بدن می گردد که گلیکوژن - شکلی از قند - را به گلوکز تجزیه می نماید و برای افزایش سطح قند وارد جریان خون می گردد.

باگذشت زمان، این فرآیند می تواند خطر تغییرات در قند خون را به شدت افزایش دهد، بعلاوه به علت آسیب های واردشده به عروق می تواند برای سلامت قلب نیز مضر باشد. با انجام حرکات ورزشی نه تنها از استرس خود می کاهید بلکه به لاغری و تنظیم قند خون خود یاری می کنید، مشاهده ویدیو فقط با 4 حرکت شکم خود را آب کنید! + ویدیو را از دست ندهید.

چرا مدیریت مقدار انسولین موجود در بدن اهمیت دارد؟

انسولین هورمونی است که به بدن و سلول های آن یاری می نماید تا گلوکز را جذب نموده و از آن به عنوان انرژی استفاده نمایند. هنگام مصرف قند یا کربوهیدرات ساده، گلوکز وارد جریان خون می گردد و انسولین به جذب در سلول ها یاری می نماید. یک بیمار دیابتی نوع 2 که به انسولین مقاوم است یا به مقدار کافی از این هورمون در بدنش ترشح نمی گردد، اغلب احتیاج به مصرف داروهای انسولین دارد. هنگامی که انسولین در بدن کاهش می یابد، علائم زیر ظاهر می گردد:

  • تشنگی مکرر
  • ادرار بیشتر از حد معمول، معمولاً در شب
  • کاهش وزن بدون علت
  • خستگی مکرر
  • بریدگی ها و زخم هایی که به راحتی بهبود نمی یابند
  • خارش در ناحیه تناسلی
  • تاری دید

پیشنهاد مطالعه: مطلب درمان سرفه در خانه با 3 شربت آسان خانگی را از دست ندهید.

منبع: پیام دلتا

به "با 2 حرکت دیابت را از خود دور کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 2 حرکت دیابت را از خود دور کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید