برای این که تخت به کمرم آسیب نزند چه کنم؟

به گزارش مرکز فروشگاهی، دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد که کمر شما درد می نماید. قبل از هر چیز باید با یک متخصص در خصوص این موضوع صحبت کنید. از جمله دلایل درد ممکن است عواملی مانند کهنه بودن تشک شما ، مناسب نبودن آن با تیپ بدنی شما ، فنری و راحت نبودن تشک باشد. در این مقاله سعی داریم به عواملی که می توانند موجب کمردرد در تختخواب شوند پرداخته و راه های جلوگیری از آن را آنالیز کنیم.

برای این که تخت به کمرم آسیب نزند چه کنم؟

انتخاب اشتباه تختخواب ؛ عامل رایج کمردرد

به طور معمول کمردرد بسیار رایج در اثر حرکات ناگهانی ، مکانیک ضعیف بدن یا آسیب به ماهیچه های ناحیه کمر ایجاد می گردد. کمردرد ارتباط مستقیمی با نخاع دارد. البته دلایل زیادی می تواند داشته باشد. در کسانی که از این نوع درد رنج می برند ، مشکل معمولا انتخاب ناخوشایند و اشتباه تختخواب است.

این واقعیتی است که تقریباً همه می دانند که ناحیه کمر به علت انتخاب اشتباه تشک آسیب جدی می بیند. اگر این نوع درد را تجربه می کنید ، پس از کنترل متخصص تختخواب خود را عوض کنید. با انتخاب یک تختخواب و تشک مناسب با توجه به تیپ بدنی خود می توانید درد را کاهش دهید و در مدت کوتاهی به سرانجام آن بپردازید.

عوامل ایجاد نماینده کمردرد چیست؟

کمردرد یک اصطلاح کلی است که برای توصیف بعضی از دردها در ناحیه کمر استفاده می گردد. تقریبا 90 درصد از بزرگسالان ممکن است کمردرد کوتاه مدت یا مزمن را تجربه نمایند. این دردها می توانند به طور ناگهانی یا در دوره های خاصی رخ دهند. اگرچه علل از فردی به فرد دیگر فرق دارد ، اما ناراحتی ناشی از درد همواره یکسان است.

تشک تختخواب مطابق با ساختار کمر باشد

ناحیه کمر نقطه مرکزی تمام وزن است ، زیرا قسمت پشتیبانی بدن را فراهم می کند. بر خلاف تصور رایج ، مرکز ثقل پاها نیست ، بلکه کمر است. ناحیه کمر وزن کل بدن را متعادل نگه می دارد. این تضمین می کند که وزن به طور مساوی در سراسر بدن توزیع می گردد.

به همین علت به افرادی برمی خوریم که نه با درد پا ، بلکه با کمردرد ، ناگهان اضافه وزن پیدا می نمایند. مشکل در استخوان های ستون فقرات در ناحیه کمر ، ساختار دیسک بین مهره ها ، رباط های اطراف کمر ، اعصاب نخاعی و عضلات اطراف کمر می تواند باعث کمردرد گردد. تختخواب یکی از دلایل اصلی چنین مسائلی است. مسائلی مانند ؛

ستون فقرات در ناحیه کمر موقعیت اشتباهی می گیرد ؛

عضلات دور کمر فرسوده می شوند ؛

بین اعصاب نخاعی تنش به وجود می آید.

چنین مسائلی منجر به ظهور دردی می گردد که تحمل آن سخت است. اگر به طور مزمن از کمردرد رنج می برید ، ممکن است به زودی احتیاج به تعویض تشک تختخواب خود داشته باشید.

افرادی که با کمردرد روبرو هستند چه نوع تختی را انتخاب نمایند؟

گاهی اوقات کمردرد غیر قابل تحمل است. در واقع ، ممکن است آنقدر درد داشته باشید که در میانه خواب بیدار شوید. دوست ندارید برای برطرف خستگی روز اینگونه از رختخواب خود بیدار شوید. برای این کار ، اول از همه ، هنگام انتخاب یک تشک نو ، مفید است که تنها به کمردرد خود اعتماد نکنید. انتخاب ملافه در خصوص کل بدن شماست. تشک هایی که از کل بدن شما پشتیبانی می نمایند راه چارهی تمام وقت برای مسائل شما ارائه می دهند.

اشتباهات رایج در هنگام خوابیدن بر روی تختخواب

خوابیدن در موقعیت اشتباه ؛

توزیع نابرابر وزن بدن ؛

عدم امکان استراحت در هنگام خواب و نگه داشتن وزن در ناحیه کمر.

این عوامل باعث کمردرد می شوند. باید مراقب باشید تشک نوی که انتخاب می کنید وزن را به طور مساوی تقسیم کند.

آیا تشک های پر شده از ویسکو کمردرد را کاهش می دهند؟

تشک های پر از ویسکو برای کسانی که کمردرد دارند توصیه می گردد تا به سرعت از شر درد خلاص شوند. تشک های پر از ویسکو به کاهش چشمگیر کمردرد یاری می نمایند. این نوع تشک از ماده خاصی به نام الاستیک فراوری شده است.

خواص تختخواب با تشک ویسکو

ساختار خاصی دارد که بدن را می گیرد ؛

توزیع یکنواخت وزن بدن را تضمین می کند ؛

به ستون فقرات و ناحیه کمر اجازه می دهد تا موقعیت صحیح را پیدا نمایند ؛

کیفیت خواب را بهبود می بخشد ؛

باعث کاهش قابل مشاهده درد عضلانی می گردد ؛

به بدن یاری می کند تا به طور موثر آرام گردد ؛

از درد مفاصل جلوگیری می کند ؛

ساختار سخت یا نرمی ندارد ، اما با توجه به وزن بدن شکل می گیرد.

از آنجایی که فشار را در هنگام خواب به حداقل می رساند ، گردش خون را آرام نموده و خوابی آرام و راحتی را ارائه می دهد. تشک هایی که با استفاده از فوم الاستیک ویسکو و فنرهای بسته بندی شده برای افزایش کارایی خود فراوری می شوند ، به لطف ویژگی کاهش فشار ، از حالت ایده آل بدن پشتیبانی می نمایند.

آیا تشک های لاتکس برای کمردرد خوب هستند؟

کمردرد می تواند ناشی از خوابیدن در شرایط نامناسب باشد. بعلاوه باعث می گردد که بدن در طول خواب نتواند استراحت کند. تشک های لاتکس ساخته شده از ماده خاصی به نام لاتکس به فرد یاری می نمایند تا در هنگام خواب صحیح ترین حالت را بگیرد.

این بعلاوه به معنای متعادل کردن بدن است. بدن متعادل روی یک نقطه وزن جمع نمی کند. بعلاوه از کمردرد جلوگیری می کند. تشک های لاتکس که از مسائل ستون فقرات و عضلات جلوگیری می کند ، در برطرف کمردرد موثر است.

ویژگی های تشک تختخواب لاتکس

به لطف منافذ طبیعی هوا که دارد تعادل گرما را فراهم می کند ؛

از تشکیل باکتری ها جلوگیری می کند ؛

با ساختار بادوام خود استفاده طولانی مدت را ارائه می دهد ؛

از آن می توان به صورت دو طرفه استفاده کرد ؛

به شما امکان می دهد روز را با انرژی بیشتر آغاز کنید ؛

یاری می کند تا زمان به خواب رفتن کوتاه گردد ؛

با به حداقل رساندن بیداری های شبانه ، راحتی خواب بی وقفه را فراهم می سازد.

جمع بندی

در این مقاله راه چاره های خود را برای کسانی که از کمردرد رنج می برند به اختصار بیان نموده ایم. اگر شما هم دچار کمردردی هستید که به آن اشاره کردیم ، ابتدا باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. سپس می توانید برای خوابی راحت از میان راحت ترین تخت ها مناسب ترین را انتخاب کنید. پیشاپیش برای شما خوابی سالم و راحت آرزو می کنیم.

منبع: اتاق

به "برای این که تخت به کمرم آسیب نزند چه کنم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای این که تخت به کمرم آسیب نزند چه کنم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید