برترین زمان برای ورزش چه ساعتی است؟

به گزارش مرکز فروشگاهی، آیا می دانستید که هر ورزش با هر نیتی باید در زمان معینی انجام گردد تا بیشترین نتیجه را داشته باشد؟ علاوه بر نحوه انجام تمرین ها و نوع تغذیه، زمان انجام ورزش نیز در نتیجه آن تاثیر دارد. برای آشنایی با برترین زمان برای ورزش، ابتدا باید هدف خود را از انجام تمرین ها معین کنید. در این مقاله به زمان مناسب برای ورزش رزمی، بدن سازی و وزش هایی برای افزایش قد، چاقی یا لاغری می پردازیم. با مطالعه این مطلب می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، برترین نتیجه را از تمرین های ورزشی به دست آورید.

برترین زمان برای ورزش چه ساعتی است؟

برترین زمان برای ورزش بدنسازی؛ معین هدف از انجام تمرینات

در تحقیق صورت گرفته روی مردان و زنان ورزشکار، متوجه شدند که نتیجه دریافتی از تمرین های بدنسازی یکسان، در ساعات مختلف روز، متفاوت خواهد بود. همه افرادی که در این آزمایش شرکت داشتند، از یک برنامه غذایی و مکمل ورزشی مصرف می کردند. با این حال، نتایج به دست آمده شگفت انگیز بود.

ورزش بدنسازی با هدف لاغری یا افزایش قدرت انجام می گردد. طبق این آزمایش، نتیجه ورزش آقایان در هر ساعت از شبانه روز تفاوتی با یکدیگر نداشت. با این وجود، آقایانی که تمرینات خود را عصر ها انجام می دادند، افت فشار خون را نیز در کنار سایر مزایای بدنسازی ثبت کردند.

تفاوت تاثیر بدنسازی در صبح با عصر یا شب

بر عکس نتایج به دست آمده از آقایان، ساعت تمرین برای خانم های ورزشکار باعث ایجاد نتیجه ای متفاوت می شد. در واقع، خانم هایی که صبح ها به انجام تمرین می پردازند، با کاهش وزن سریع تری روبه رو می شوند. ولی، خانم هایی که تمرینات بدنسازی را در ساعات پایانی روز انجام می دهند، قدرت بدنی بیشتری پیدا خواهند کرد. به همین علت، با معین کردن هدف خود از تمرین بدنسازی، می توانید برترین زمان برای ورزش را پیدا کنید. علاوه بر این، تغذیه و مصرف پروتئین وی نیز باعث می گردد تا با سرعت بیشتری به هدف مورد نظر خود دست یابید.

برترین زمان برای ورزش کاهش وزن؛ لاغری در کوتاه ترین زمان

افرادی که به نیت کاهش وزن قصد ورزش کردن دارند، باید ساعات ابتدایی روز را انتخاب نمایند. هنگامی که سطح قند خون پایین باشد، بدن برای تامین انرژی احتیاج به منابع دیگر، مانند سلول های چربی دارد. علاوه بر این، بالا بودن کورتیزول خون باعث می گردد تا چربی سوزی شدت یابد. البته، انتخاب ساعت مناسب باعث نمی گردد تا در برنامه غذایی خود غفلت داشته باشید.

برای کاهش وزن، رژیم غذایی کالری منفی را باید رعایت کنید. یعنی، مقدار کالری مصرفی روزانه باید از حالت استاندارد کمتر باشد. برای تقویت بدن و یاری به عضله سازی مصرف مکمل bcaa یا پروتئین های مختلف بسیار تاثیر خواهد داشت. با رعایت همه این نکات، قطعا در زمانی کوتاه تر به هدف خود خواهید رسید.

برترین زمان ورزش برای چاق شدن یا افزایش حجم عضلات

هدف همه افراد از انجام ورزش های مختلف، کاهش وزن نیست. بلکه، بسیاری از ورزشکاران برای رسیدن به وزن و حجم ایده آل تمرینات سختی را انجام می دهند. برای رسیدن به حجم عضلات، تغذیه بسیار بیشتر از زمان تمرین ها اهمیت دارد. شما می توانید تمرینات خود را پس از یک ساعت صرف صبحانه ای کامل و سرشار از پروتئین، شروع کنید. به طور کل، ورزش کردن با معده خالی، باعث افزایش عضله سوزی خواهد شد. به همین علت، حتی اگر هدف لاغری دارید، باید صبحانه خود را کامل خورده باشید.

بعلاوه، تحقیقات صورت گرفته نشان داده است که عصرها، آمادگی جسمانی و قدرت بدنی بیشتر خواهد بود. از این رو، افرادی که تمرین های سنگینی برای عضله سازی انجام می دهند، احتمالاً عصر ها توان بیشتری خواهند داشت. البته، افرادی که در دوره حجم گیری هستند یا با انجام ورزش بدنسازی قصد چاق شدن دارند، باید توجه بیشتری به تغذیه خود داشته باشند.

برترین زمان برای ورزش رزمی؛ افزایش قدرت فکر و جسم

برترین زمان برای ورزش های رزمی معمولاً بستگی به ساعت کلاس ها دارد. به طور کلی ، می توان گفت برترین زمان، ساعتی است که امکان ورزش کردن را داشته باشید. ولی طبق تحقیقات تازه، دانشمندان متوجه شدند که داشتن روتین ورزشی کافی نیست. انتخاب زمان مناسب باعث دریافت نتیجه متفاوتی خواهد شد.

ورزش های رزمی برای تقویت قدرت مغز و بدن است. از این رو، اساتید بزرگ کنگ فو پیشنهاد می نمایند تا صبح زود تمرینات را در هوای آزاد انجام دهید. در این حالت، غلبه بر افکار ساده تر خواهد بود. بعلاوه، با انجام ورزش در هوای تازه صبح، قدرت بدنی نیز افزایش خواهد یافت.

برترین زمان برای ورزش افزایش قد؛ آیا تغییر قد با ورزش امکان پذیر است؟

معیار زمان مناسب برای ورزش با هدف افزایش قد، نسبت به سایر زمان ها متفاوت خواهد بود. برترین زمان برای ورزش افزایش قد، در سنین کودکی و نوجوانی است. نمودار رشد بچه ها نشان می دهد که در سنین 18 تا 20 سالگی، افزایش قد به طور کامل متوقف خواهد شد. پس از بسته شدن صفحات رشد نوجوانان، هیچ آمپول یا ورزشی نمی تواند تغییری چشمگیر در افزایش قد آن ها داشته باشد.

بچه ها در سن رشد می توانند با انجام ورزش هایی مانند بسکتبال، ژیمناستیک، والیبال و سایر تمرین های کششی، افزایش قد خود را تضمین نمایند. با این حال، نمی توان از ژنتیک که مهم ترین عامل رشد است، صرف نظر کرد.

تاثیر بیشتر ورزش های مختلف با مکمل های خوراکی

در این مقاله به آنالیز برترین زمان برای ورزش پرداختیم. به طور کلی، معین زمان انجام تمرینات، بستگی به برنامه روزانه هر شخص دارد. مهم ترین فاکتور، انجام مداوم تمرین ها در ساعت معین است تا بدن به ورزش روتین عادت کند. به طور کلی، داشتن برنامه غذایی، خوردن مکمل های ورزشی و تمرین های ورزشی استاندارد در ساعت معین به نتیجه ای بهتر منجر خواهد شد.

در داروخانه آنلاین مکمل شاپ با آدرس اینترنتی mokamelshop.com، همه مکمل های ورزشی مخصوص افزایش حجم، کاهش اشتها، تقویت عضله سازی یا افزایش چربی سوزی عرضه می گردد. مکمل های اورجینال در داروخانه مکمل شاپ تاییدیه سازمان غذا و دارو دارند. به همین علت، ورزشکاران می توانند با خیالی آسوده هر آن چه که می خواهند را با قیمتی مناسب و با ارسال سریع به سراسر ایران خریداری نمایند.

منبع: فرارو

به "برترین زمان برای ورزش چه ساعتی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان برای ورزش چه ساعتی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید