توصیه هایی کاربردی برای سفری راحت با هواپیما

به گزارش مرکز فروشگاهی، جایگاه های هواپیما آن قدر ناراحت و چسبیده به هم شده اند که راحت نشستن در این جایگاه ها، به ویژه در کلاس اکونومی، برای مسافران به چالشی عظیم تبدیل شده است. خبر خوب اینکه ما شما را در این انتخاب تنها نمی گذاریم! با توجه به چند نکته کوچک می توانید کنترل بیشتری در انتخاب جایگاه هواپیما داشته باشید و پرواز راحت تری را تجربه کنید.

توصیه هایی کاربردی برای سفری راحت با هواپیما

جایگاه وسط را خالی بگذارید

این ترفند وقتی به کار می آید که همراه فرد دیگری سفر می کنید و ردیف جایگاه ها هم سه تایی است. یک نفر جایگاه کنار پنجره را رزرو می نماید و دیگری جایگاه کنار راهرو را انتخاب می نماید.

افرادی که تجربه سفر دارند، معمولا جایگاه وسط را رزرو نمی نمایند. بنابراین اگر پرواز پُر نباشد، احتمال زیادی وجود دارد که جایگاه وسط خالی بماند.

رو به روی دیوار جدانماینده بنشینید

در میانه هواپیما پرده یا دیوار جدانماینده ای وجود دارد که معمولا بخش درجه یک (فرست کلاس) را از کلاس تجاری (بیزنس کلاس) جدا می نماید. جای پاها در جلوی جایگاه که رو به روی این دیوار قرار می گیرد، فضای بیشتری دارد. همچنین، می توانید پاها را به دیوار تکیه بدهید تا کمی خستگی در نمایند.

اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که با این انتخاب، فضای خالی زیر جایگاه جلویی را از دست می دهید. بنابراین، نمی توانید هنگام به هوا برخاستن و فرود هواپیما وسیله شخصی مانند کیف دستی را زیر جایگاه بگذارید. باید همه وسایل همراه تان را در محفظه بالای سر قرار بدهید، البته اگر جای خالی داشته باشد! پیش از برخاستن هواپیما باید کیف دستی تان را در محفظه قرار بدهید و پس از فرود از محفظه بردارید.

جایگاه کنار پنجره را انتخاب کنید

اغلب افرادی که در طول پرواز می خوابند، جایگاه کنار پنجره را ترجیح می دهند. می توانید تکیه بدهید و خیال تان راحت باشد اگر خواب تان برد، سر شما روی شانه مسافر کناری نمی افتد. کسی هم شما را بیدار نمی نماید تا از جلوی جایگاه رد گردد.

هدفون صداگیر داشته باشید

هدفون صداگیر یاری می نماید صدای مسافر کناری مزاحم شما نگردد. البته این تنها ویژگی هدفون نیست. هدفون صداگیر یاری می نماید مزه غذا را بهتر احساس کنید. بله درست خواندید ! یک استاد دانشگاه آکسفورد معتقد است صدای موتور هواپیما باعث می گردد مسافران حساسیت کمتری به مزه و بوی غذا داشته باشند.

جوراب واریس بپوشید

پوشیدن جوراب واریس به گردش خون در پاها یاری می نماید. بنابراین، پوشیدن این نوع جوراب در پرواز طولانی، خستگی و ورم پا را کم می نماید.

بالشت ویژه گردن داشته باشید

با استفاده از بالشت گردن سفر راحت تری را تجربه می کنید. البته هنگام خرید خیلی دقت کنید که بالشت راحت باشد. پیش از آمدن به فرودگاه بالشت را امتحان کنید. اگر زیادی بلند یا سفت باشد، دردی از خستگی شما دوا نمی نماید.

داروی خواب آور بخورید

البته توصیه نمی گردد برای نخستین بار در زندگی، هنگام پرواز داروی خواب آور مصرف کنید. بدن افراد بسیاری به این گونه داروها واکنش منفی نشان می دهد. ولی اگر عادت دارید و پزشک اجازه می دهد، داروی خواب آور کاری می نماید پرواز کوتاه تر به نظر برسد.

چشم بند بزنید

ممکن است مایل باشید پیش از کم نور شدن اطراف تان بخوابید؛ یا پس از روشنایی کامل درون هواپیما همچنان چرت بزنید. در این صورت بهترین کار این است که چشم بند بگذارید.

کیف دستی نرم و کوچک بردارید

هواپیماهای مدرن فضای چندانی برای جای پای شما ندارند. پس بهتر است کیف دستی همراه داشته باشید که نرم و قابل انعطاف باشد. حتی چند سانتی متر فضای بیشتر برای دراز کردن پاها باعث می گردد پرواز راحت تری را تجربه کنید.

لایه لایه لباس بپوشید

فضای داخل برخی از هواپیماها سرد است و برخی دیگر گرم. از سوی دیگر، ممکن است دمای درون هواپیما ثابت نباشد. بنابراین اگر چند لایه لباس بپوشید، به راحتی می توانید متناسب با دما یک تکه لباس را کم یا زیاد کنید. احساس راحتی شما در طول پرواز خیلی مهم است.

شارژر همراه را نباید فراموش کنید

اگر شارژر همراه یا پاوربانک در کیف دستی داشته باشید، می توانید در طول پرواز تلفن خود را شارژ کنید. به این ترتیب به محض رسیدن به مقصد مجبور نیستید دنبال ایستگاه شارژ بگردید و منتظر شارژ شدن تلفن همراه بمانید.

در طول پرواز سرگرم بمانید

برخی از شرکت های هواپیمایی امکان تماشای فیلم و سریال را برای مسافران خود مهیا می نمایند، وای فای رایگان در طول پرواز دارند و اپلیکیشن ارائه می نمایند. می توانید پیش از خرید بلیط هواپیما امکانات شرکت هواپیمایی موردنظرتان را آنالیز کنید.

پرواز صبح را انتخاب کنید

این احتمال وجود دارد که هواپیماها با رسیدن عصر و گرم شدن زمین، با مسائل بیشتری روبه رو شوند. از سوی دیگر، احتمال رخ دادن طوفان و رعدوبرق در بعدازظهر بیشتر است. توصیه می کنیم برای داشتن پروازی آسوده تر، بلیط صبح را تهیه کنید.

جایگاه روی بال را انتخاب کنید

جایگاه هایی که روی بال هواپیما قرار دارند، کمتر از همه تکان های پروازی را تجربه می نمایند. هواپیما مانند الاکلنگ است! اگر در وسط آن باشید، کمترین تکان را حس می کنید.

بی حرکت نمانید

برای راحتی و تندرستی بیشتر، کمی حرکات کششی انجام بدهید و بی حرکت روی جایگاه ننشینید.

نرمش پا را نباید فراموش کنید

در پرواز طولانی پاها خسته می شوند. کفش ها را در بیاورید. یک توپ گلف پایین جایگاه قرار بدهید و با کف پا توپ را به جلو و عقب ببرید.

در خوردن آب صرفه جویی نکنید

مودبانه از مهماندار درخواست کنید برای شما آب بیاورد و به یک لیوان آب در طول پرواز بسنده نکنید.

منبع: گردشبان

به "توصیه هایی کاربردی برای سفری راحت با هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی کاربردی برای سفری راحت با هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید