خبرنگاران بانک اطلاعاتی فیلمسازان انیمیشن به زودی راه اندازی می شود

به گزارش مرکز فروشگاهی، تهران- خبرنگاران- رییس انجمن فیلمسازان انیمیشن، گفت: بانک اطلاعاتی اعضای این انجمن به زودی در دسترس عموم قرار می گیرد و به یک منبعی برای پیدا کردن افراد متخصص تبدیل خواهد شد.

خبرنگاران بانک اطلاعاتی فیلمسازان انیمیشن به زودی راه اندازی می شود

خانه سینما دارای 32 صنف است که تنها 10 صنف آن سایت و اطلاعات منتشر شده دارند. این صنوف عبارتند از: برنامه ریزان و دستیاران کارگردان، منتقدان و نویسندگان سینمایی، دستیاران فیلمبردار، سازندگان فیلم کوتاه، کارگردانان، عکاسان فیلم، انیمیشن، تهیه کنندگان سینمای مستند، فیلمبرداران و تدوینگران.

این امر در دنیای دیجیتال و دورانی که بیش از هر زمانی بر شفاف سازی اطلاعات و به روز بودن اطلاع رسانی تاکید می شود، آن هم در مورد صنعت پرمخاطبی چون سینما سئوالات زیادی را مطرح کرده است. در راستای این مساله و اهمیت و لزوم شفاف سازی اطلاعات و به روز بودن اطلاع رسانی صنوف سینمایی با امیر سحرخیز، رییس انجمن فیلمسازان انیمیشن به گفت وگو نشستیم.

سحرخیز در گفت وگو با مرکز فروشگاهی با اشاره به اینکه این انجمن یک سایت اختصاصی دارد، گفت: تمام اطلاعات و موارد مربوط به صنوف روی سایت فیلمسازان انیمیشن قرار می گیرد و برای عموم قابل بازدید است. به روزرسانی سایت زمان معینی ندارد و هر زمان که خبر و یا اطلاعات جدید موجود باشد علاوه بر اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی روی سایت نیز بارگذاری می شود.

وی ادامه داد: اساسنامه و آیین نامه عضویت در این صنف روی سایت انجمن موجود است اما مواردی دیگر مانند گزارش های انتخابات و مجامع قرار است از طریق سایت خانه سینما منتشر شود. البته گزارش مجامع همواره روی سایت و شبکه های اجتماعی انجمن قرار می گیرد.

رییس انجمن فیلمسازان انیمیشن با بیان اینکه این انجمن حدود 260 عضو دارد، درباره شرایط پذیرفتن عضو جدید گفت: صنوف خانه سینما نمی توانند برای پذیرش عضو دوره و یا زمان معین کنند. همچنین محدودیتی به لحاظ تعداد نیز نداریم و هر کس در هر زمان که بخواهد عضو صنف شود می تواند درخواست خود را ارایه بدهد تا بررسی شود.

سحرخیز افزود: پس از شرایط قرنطینه با وجود آنکه در اساسنامه آمده است جلسات هیات مدیره باید هر دو هفته یک بار برگزار شود اما ما جلسات هیات مدیره را مانند گذشته هر هفته یکبار به صورت آنلاین برگزار کردیم. در این جلسات علاوه بر انجام کارهای مربوط به خود هیات مدیره درخواست علاقه مندان برای عضویت در این انجمن نیز بررسی می شود.

وی تاکید کرد: ما از زمانی که ثبت وزارت کار شدیم کمی سختگیرانه تر نگاه می کنیم و کسانی را به عضویت انجمن در می آوریم که معیشت آن ها از این راه می گذرد و فعال این صنف هستند. این نگاه باعث می شود خدمات بهتری به اعضا ارایه بدهیم.

رییس انجمن فیلمسازان انیمیشن با اشاره به اینکه اطلاعات اعضا به زودی روی سایت و در دسترس عموم قرار می گیرد، گفت: زمانی که سایت انجمن راه اندازی شد بخش عمده ای از آن به ثبت نام متقاضیان برای عضویت در انجمن اختصاص داشت که مدارک خود را برای ما ارسال می کردند و ما به صورت آنلاین بررسی می کردیم. البته هنوز هم در این بخش فعال هستیم اما در فاز دوم که به زودی راه اندازی می شود قصد داریم برای اعضا صفحه ای اختصاصی تشکیل دهیم تا آن ها بتوانند کارهای اجرا شده خود را بارگذاری کنند تا این مجموعه به یک بانک اطلاعاتی و منبعی برای پیدا کردن افراد متخصص در این زمینه تبدیل شود. این بانک اطلاعاتی در حال حاضر برای ما قابل مشاهده است اما برای بازدید عموم به زودی راه اندازی می شود.

سحرخیز درباره نوع عضویت اعضا نیز، گفت: شیوه عضوگیری صنوفی که ثبت وزارت کار شده اند، تغییر کرده است و دیگر شرایط اعضا به صورت پیوسته و وابسته نیست بلکه همه اعضا شرایط مشابه دارند. برخی از اعضا نیز با اختیار هیات مدیره عضو افتخاری انجمن می شوند. اعضای افتخاری به شکل سابق و به صورت حرفه ای فعال نیستند اما پیشکسوت این حرفه محسوب می شوند. همچنین این اعضا حق عضویت پرداخت نمی کنند اما از امکانات رفاهی صنف برخوردار می شوند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بانک اطلاعاتی فیلمسازان انیمیشن به زودی راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بانک اطلاعاتی فیلمسازان انیمیشن به زودی راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید