آغاز طرح ایمن سازی و استانداردسازی یکی از سراهای بازار تاریخی اراک

به گزارش مرکز فروشگاهی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آغاز طرح ایمن سازی و استانداردسازی یکی از سراهای بازار تاریخی اراک صورت گرفت.

آغاز طرح ایمن سازی و استانداردسازی یکی از سراهای بازار تاریخی اراک

مصطفی مرزبان گفت: دومین جلسه دوره ای رسیدگی به مسائل بازار تاریخی اراک با حضور نمایندگان مرتبط با حفاظت و نگهداری مجموعه بازار اراک از جمله ادارات برق، آب، شهرداری بافت تاریخی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اراک و نماینده کسبه برگزار گردید.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با تاکید بر لزوم رعایت استانداردهای ایمنی بازار، ساماندهی بازسازی های اجرایی به وسیله کسبه گفت: در این نشست ارائه طرح و اولویت های مورد احتیاج به منظور جانمایی و تأمین مرکز ایجاد پست های برق؛ با همکاری شرکت توزیع برق استان در دستور کار نهاده شد.

مرزبان اضافه نمود: بازار تاریخی اراک احتیاجمند یک سامانه کاملاً ایمن نیز است که بایستی تمامی تأسیسات بروزرسانی و ایمن سازی گردد؛ تأسیسات قدیمی می تواند عامل وقوع آتش سوزی باشد.

وی به همکاری کسبه بازار در نگهداری تأسیسات برقی و نیز منابع نور ایجاد شده در بازار تاکید نمود و گفت: برای حل مسائل بازار تاریخی اراک به همکاری تمامی کسبه بازار احتیاج داریم و و قطعاً با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی شده می توانیم از بار مسائل بکاهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: پیرو تشکیل پلان مدیریتی بازار با مسئولیت این اداره کل، با هدف تعامل و همکاری دستگاه های مرتبط، جلسات و نشست های دوره ای با موضوع حل مسائل بازار به صورت دوره ای و مکرر برگزار می گردد.

مرزبان ادامه داد: ایمنی بخشی و استاندارد سازی یکی از سرای های بازار به عنوان نقطه پایلوت با همکاری میراث فرهنگی، شهرداری و آتش نشانی در دستور کار جلسه بعد خواهد بود.

منبع: همگردی

به "آغاز طرح ایمن سازی و استانداردسازی یکی از سراهای بازار تاریخی اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز طرح ایمن سازی و استانداردسازی یکی از سراهای بازار تاریخی اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید