طرز تهیه کیک یخچالی موزی

به گزارش مرکز فروشگاهی، کیک یخچالی موزی یک دسر بسیار ساده و سریع است که به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه و میل کنید. برای درست کردن این کیک به فر احتیاج ندارید و می توانید آن را به عنوان عصرانه همراه با چای یا قهوه نوش جان کنید. برای تهیه کیک موزی یخچالی با این مطلب از انگیزه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک یخچالی موزی

طرز تهیه کیک یخچالی موزی

مواد اولیهمقدار
بیسکویت پتی بور2 بسته
شیر2 لیوان
نشاسته ذرت3 قاشق غذاخوری
شکر1/2 لیوان
پودر کاکائو2 قاشق غذاخوری
کره30 گرم
وانیل1/2 قاشق چای خوری
موز2 عدد

قبل از هرچیزی بهتر است بگوییم برای تهیه این کیک لذیذ و خوش طعم به 30 دقیقه زمان احتیاج دارید.

طرز تهیه کیک یخچالی موزی

  1. در ابتدا شیر، نشاسته ذرت و پودر کاکائو را با هم ترکیب کنید و سپس، از صافی رد کنید تا مواد کیک شما یکدست باشد. (می توانید از همزن بهره ببرید.)
  2. بعد از آن شکر را به این ترکیب اضافه نموده و روی حرارت بگذارید. دقت داشته باشید باید به صورت مداوم مواد خود را هم بزنید تا کاملا غلیظ و یکدست باشد.
  3. کره را به مواد خود اضافه کنید و بعد از آن از روی حرارت بردارید تا خنک گردد. بعد از چند دقیقه وانیل را اضافه کنید.
  4. یک ظرف برای کیک یخچالی موزی خود آماده کنید. ته ظرف می توانید پلاستیک و یا یک کاغذ روغنی پهن کنید.
  5. در این مرحله بیسکویت های خود را در ظرف بچینید، به صورتی که تمام سطح ظرف شما بیسکویت باشد.
  6. موزهای برش داده شده را روی بیسکویت ها بچینید. مایع شکلاتی را که از قبل آماده نموده اید، روی آن بریزید. (دقت داشته باشید که مایع شکلاتی شما حتما باید داغ باشد.)
  7. مجددا یک لایه دیگر بیسکویت در ظرف چیده و باز هم روی آن مایع شکلاتی و موز بریزید و تا تمام شدن مواد، این کار را ادامه دهید. (بهتر است روی لایه آخر بیسکویت ها، مواد شکلاتی باشد)
  8. کیک خود را چند برش بزنید و حدود 3 الی 4 ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا آماده گردد.
  9. بعد از آن کیک موزی خود را از یخچال خارج نموده، برش دهید و نوش جان کنید.

نکات مهم

  • شما می توانید کیک یخچالی خود را به صورت تک نفره در قالبهای کوچک درست کنید و یا اینکه مانند دستور بالا در یک ظرف عظیم آماده کنید و در سرانجام کیک خود را برش بزنید.
  • باید برای تهیه این کیک خوشمزه در فرایند کار خود سرعت داشته باشید، زیرا همانطور که اشاره شد مایع شکلاتی شما باید داغ باشد. اگر مایع خنک باشد، طعم کیک شما چندان خوشمزه نخواهد شد.
  • پیشنهاد می کنم اگر این کیک را قرار است برای مهمانان خود تدارک ببینید، یک روز قبل از مهمانی آماده کنید تا جا بیفتد.
  • برای تزیین کیک یخچالی موزی خود می توانید از میوه های مختلف مانند حلقه های موز، توت فرنگی، خامه و حتی گردو خرد شده بهره ببرید.
  • برای تهیه این نوع کیک می توانید از هر نوع بیسکویت ساده بهره ببرید. اما پیشنهاد ما به شما استفاده از از بیسکویت پتی بور در کیک است

سخن آخر

کیک یخچالی موزی یک کیک خوش طعم و لذیذ است که بدون احتیاج به فر می توانید آن را در منزل تهیه کنید. شما همراهان عزیز انگیزه چه نوع کیک هایی می شناسید که بدون احتیاج به فر تهیه می گردد؟ در این نوع کیک ها از چه موادی استفاده می کنید؟ تجربیات خودتان را برای همراهان مجله انگیزه ارسال کنید. همچنین می توانید طرز تهیه کاسترد شکلاتی در منزل را نیز در مجله انگیزه بخوانید.

منبع: مجله انگیزه

به "طرز تهیه کیک یخچالی موزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک یخچالی موزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید