لاوروف: ایران نامزدی شایسته برای بریکس است

به گزارش مرکز فروشگاهی، لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، جمهوری اسلامی ایران را نامزدی شایسته برای عضویت در گروه بریکس توصیف کرد.

لاوروف: ایران نامزدی شایسته برای بریکس است

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در سرانجام نشست وزرای خارجه کشورهای حاشیه خزر به مرکز فروشگاهی در این خصوص شرح داد.

لاوروف گفت: آرژانتین و ایران نامزدهای شایسته برای پیوستن به بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) هستند و مراحل مقدماتی برای توسعه این اتحادیه شروع شده است.

وی اضافه کرد: البته آرژانتین و ایران هر دو کاندیدای شایسته و قابل احترامی هستند و بعلاوه تعدادی دیگر از کشورهایی که در بحث به آنها اشاره شده است.

به گفته لاوروف، تصمیم در خصوص ورود یک کشور به بریکس با اجماع معین خواهد شد. وی خاطر نشان کرد: مهمترین چیز این است که فرایند مقدماتی شروع شده است. معیار اصلی در اینجا، اول از همه، اطمینان از کارایی بیشتر و افزایش تاثیر عملی کار این ساختار خواهد بود.

وزیر امور خارجه به این نکته اشاره نمود که در جریان رویدادهایی که روز گذشته در چارچوب بریکس رخ داد، روسیه بر آمادگی خود برای آنالیز توسعه این اتحادیه تاکید نمود. رئیس جمهور روسیه نیز در سخنرانی های خود به توجیه و به موقع بودن این بحث اشاره نموده است.

منبع: فرارو

به "لاوروف: ایران نامزدی شایسته برای بریکس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: ایران نامزدی شایسته برای بریکس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید