مشخصات گوشی تاشوی موتورولا ریزر 3 لو رفت

به گزارش مرکز فروشگاهی، شرکت موتورولا با معرفی موتو اج X30 توانست به عنوان عرضه کننده نخستین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 نام خود را ثبت کند و حالا به لطف یک گزارش نو می توانیم به مشخصات نوترین گوشی تاشوی این شرکت بپردازیم. ظاهرا موتورولا ریزر 3 در مراحل نهایی توسعه قرار گرفته است و به زودی راهی بازار می گردد.

مشخصات گوشی تاشوی موتورولا ریزر 3 لو رفت

باید خاطرنشان کنیم اگرچه این سومین کوشش شرکت موتورولا برای ساخت گوشی تاشو محسوب می شود، اما دو نسل ابتدایی آن در حقیقت تفاوت چندانی با هم ندارند. مدتی قبل یکی از مدیران ارشد شرکت لنوو که صاحب برند موتورولا است، در شبکه اجتماعی Weibo ساخت نسل سوم گوشی تاشوی ریزر را تایید کرد.

در این پست آمده که گوشی موردنظر از چیپست پیشرفته، رابط کاربری بهتر و طراحی مجذوب نماینده تر بهره می برد. بعلاوه اشاره شده که ابتدا راهی بازار چین می شود و سپس به بازاهای جهانی راه پیدا می نماید. حالا به لطف گزارش سایت XDA-Developers، ظاهرا این گوشی تاشو از نمایشگر اصلی امولد با بریدگی نمایشگر بهره می برد و رفرش ریت آن به 120 هرتز می رسد.

از سوی دیگر، در نمایشگر بیرونی دوربین سلفی درون یک حفره تعبیه شده است. اگرچه ابعاد این گوشی فاش نشده، ولی به نظر می رسد موتورولا برای آن چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 را در نظر گرفته که قرار است همراه با حداکثر 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار شود. از دیگر ویژگی های احتمالی این گوشی می توانیم به پشتیبانی از قابلیت Ultra-Wideband اشاره کنیم که مثلا به کاربران اجازه می دهد قفل اتومبیل خود را با گوشی باز نمایند.

برای یادآوری باید بگوییم که در سال 2019 گوشی تاشوی موتورولا ریزر با نمایشگر اصلی 6.2 اینچی و نمایشگر بیرونی 2.7 اینچی از راه رسید. دوربین اصلی و سلفی، باتری و چیپست تنها تفاوت این گوشی و مدل 5G آن است. به طور معین، مدل 5G از اسنپدراگون 765G بهره می برد ولی مدل اصلی با اسنپدراگون 710 راهی بازار شد. بعلاوه در پنل پشتی مدل اصلی یک دوربین 16 مگاپیکسلی تعبیه شده ولی مدل 5G از دوربین 48 مگاپیکسلی استفاده می نماید. بعلاوه باید به ظرفیت 2510 میلی آمپر ساعتی مدل اصلی و ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعتی مدل 5G اشاره کنیم.

بعد از عرضه این گوشی، بسیاری از کارشناسان آن را با گلکسی زد فلیپ مقایسه کردند و ویژگی هایی مانند قیمت بالا، عمر باتری پایین و دوربین ضعیف مورد انتقاد نهاده شد. از طرف دیگر این گوشی با استقبال چندانی روبرو نشد و احتمالا عدم عرضه نسل تازه این گوشی تاشو در سال 2021 به همین موضوع برمی شود. روی هم رفته امیدواریم موتورولا برای تازهترین گوشی تاشوی خود توجه بیشتری به آن نشان بدهد و از چیپست بهتر و نمایشگر مقاوم تری استفاده کند.

یکی از مهم ترین چالش های ساخت گوشی های تاشو، بحث قیمت بالای آن ها است. اگرچه این گوشی ها همچنان قیمت بسیار بالایی دارند، اما در همین زمینه می توانیم به اولین گوشی تاشوی اوپو اشاره کنیم که از همه نظر گوشی مجذوب نمایندهی محسوب می شود و با قیمت 1200 دلار راهی بازار چین شده است. گوشی های تاشو به علت استفاده از چندین قطعه متحرک، در برابر نفوذ گرد و غبار بسیار حساس هستند اما سامسونگ با ضد آب کردن بدنه تازهترین گوشی های تاشوی خود و افزایش دوام بدنه آن ها نشان داده که به زودی دیگر این موضوع یک مشکل مهم نخواهد بود. روز گذشته هم آنر از اولین گوشی تاشوی خود رونمایی کرد که با قیمت حدودا 1500 دلاری راهی بازار چین می شود.

در حال حاضر کاربران چینی برای خرید گوشی های تاشو به گزینه های متعددی دسترسی دارند اما شرکت های سازنده هنوز نتوانسته اند این گوشی ها را به طور گسترده راهی بازارهای جهانی نمایند. به همین دلیل سامسونگ کماکان در این زمینه برترین عملکرد را دارد و در نتیجه بخش بزرگی از این بازار در دست سامسونگ است. بر اساس گزارش های منتشر شده، در سال 2022 شیائومی نسل تازه گوشی تاشوی خود را معرفی می نماید و شرکت هایی مانند ویوو وارد این بازار خواهند شد. بنابراین به زودی هواداران این نوع گوشی ها با گزینه های بیشتری روبه رو می شوند و باید ببینیم آیا قیمت آن ها بیش از پیش کاهش پیدا می نماید یا نه.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشخصات گوشی تاشوی موتورولا ریزر 3 لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات گوشی تاشوی موتورولا ریزر 3 لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید