وزیر جهاد کشاورزی: دغدغه ای برای تامین میوه شب عید نداریم

به گزارش مرکز فروشگاهی، وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای تامین میوه روز های عید و ماه مبارک رمضان از آبان ستادی را تشکیل دادیم، گفت: برنامه ریزی ها و ذخیره سازی لازم اجرا شده است.

وزیر جهاد کشاورزی: دغدغه ای برای تامین میوه شب عید نداریم

به گزارش گروه مالی مرکز فروشگاهی به نقل از صدا و سیما، سیدجواد ساداتی نژاد در ادامه برنامه نگاه یک با اشاره به اینکه در طول پنج سال گذشته تا به امروز تا به امروز هیچ سالی مقدار ذخیره میوه ها به میزان اکنون نبوده است، اضافه نمود: یکی از اتفاقاتی که در دولت سیزدهم افتاد این بود که ذخایر را تقویت کردیم.

وی با بیان اینکه در عید سال جاری توزیع هوشمند میوه را خواهیم داشت، اضافه نمود: کوشش می کنیم تا 50 درصد میوه را به صورت هوشمند توزیع کنیم.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه درنیمی از استان های کشور، توزیع هوشمند انجام می گردد، گفت: در بحث برنج نیز شرکت بازرگانی دولتی حدود صدهزار تن برنج خارجی را وارد بازار خواهد نمود.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه نمود: به دلیل خشکسالی که داشتیم و به دلیل افزایش تقاضا در برنج ایرانی افزایش قیمت داشتیم، اما در سال آینده امیدواریم در این زمینه وضع خوبی داشته باشیم.

وی گفت: با توزیع هوشمند برنج خارجی، از اواخر این هفته یا هفته آینده، مردم اثر این توزیع را خواهند دید.

ساداتی نژاد اضافه نمود: در حوزه گوشت هم کوشش می کنیم ثبات کاملی وجود داشته باشد و هموطنان دغدغه ای در حوزه مربوط به محصولات کشاورزی و غذا نداشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان گفت: نرخ تضمینی گندم 7500 تومان معین شده است و این نرخ به وسیله شورای قیمت گذاری که کشاورزان هم در آن عضویت دارند معین شده است.

وی اضافه نمود: سال جاری به دلیل خشکسالی و برای تامین ذخایر، بیش از هفت میلیون تن واردات گندم داشتیم و امیدواریم در سال آینده در بحث گندم شرایط خوبی را داشته باشیم.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه حوزه کشاورزی به سرمایه گذاری احتیاج دارد از سرمایه گذاران خواست در حوزه صنایع تکمیلی و زنجیره ارزش به کشاورزان کشورمان یاری نمایند.

وزیر جهاد کشاورزی بعلاوه از همه کشاورزان تشکر کرد که غیرتمندانه برای تامین غذا و امنیت غذایی کشورمان کوشش می نمایند و فراوری نماینده قدرت برای جمهوری اسلامی ایران هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزیر جهاد کشاورزی: دغدغه ای برای تامین میوه شب عید نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر جهاد کشاورزی: دغدغه ای برای تامین میوه شب عید نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید