پنج خطای معمول حوزه تحول دیجیتال که راهبران ارشد باید بدانند

به گزارش مرکز فروشگاهی، ایتنا - هنگامی که یک شرکت تغییر از روش های سنتی به یک روش کارآمدتر و دیجیتالی را شروع می نماید، تحولات زیادی رخ می دهد. این تغییر دربرگیرنده نیازهای پولی، زمانی، رشد پرسنل و تغییرات رویه ای می گردد.

پنج خطای معمول حوزه تحول دیجیتال که راهبران ارشد باید بدانند

تحول دیجیتال، اگر به درستی به اجرا در آید، می تواند نحوه عملکرد یک کسب و کار را به طور اساسی تغییر دهد و دستاوردهای مالی و عملیاتی قابل توجهی به همراه داشته باشد. اما تغییر روش های سنتی کار به فرآیندهای نو و مبتنی بر فناوری، کار بزرگی است که احتمال بروز خطا را در پی دارد: خرج کردن بیش از حد پول، برعهده گرفتن وظایف بیش از حد، و وجود شکاف بین نوآوری و اجرا، مسائل رایج در این فرایند هستند که می توانند نتایج منفی در پی داشته باشند.

اساسا تحول دیجیتال باید بیش از یک ایده نوآورانه باشد، بلکه باید اجرای یک فرآیند تجاری نو و اندیشیده شده باشد که نحوه عملکرد کسب و کار شما را به روشی موثر تغییر دهد. اگر این روند در یک سازمان یا شرکت بزرگ راه خود را گم کند، می تواند منجر به هرج و مرج گردد. در این مطلب چند اقدام که می تواند برای بازگشت به مسیر درست به اجرا در آید ذکر شده است.

1- ریشه مشکل را شناسایی کنید و یک برنامه ای برای برطرف اشکال تدوین کنید

هنگامی که یک شرکت تغییر از روش های سنتی به یک روش کارآمدتر و دیجیتالی را آغاز می نماید، تحولات زیادی رخ می دهد. این تغییر دربرگیرنده نیازهای پولی، زمانی، رشد پرسنل و تغییرات رویه ای می گردد.

با توجه به اینکه اجزای متغیر بسیاری در هر روند وجود دارد، معین دقیق منشأ مسئله، که می تواند از انواع این تغییرات سازمانی ناشی گردد، بسیار مهم است. هنگامی که مشکل را معین کردید، سریع یک برنامه اصلاحی تدوین کنید.

2- در تعریفتان از معنای تحول دیجیتال برای کسب و کارتان تنونظر کنید

هیچ طرح جامعی و واحدی برای چگونگی اجرای تحول دیجیتال در یک کسب و کار وجود ندارد. تحول دیجیتال می تواند برای شرکت ها، صنایع مختلف و پروژه ای که برای آن اعمال می گردد معانی مختلفی داشته باشد. این تحول می تواند هر چیزی را از رایانش ابری گرفته تا اینترنت اشیا و داده های بزرگ، هوش مصنوعی و اتوماسیون را در بر بگیرد. به این ترتیب، ایده یک شرکت درباره تحول دیجیتال ممکن است کاملاً متفاوت با دیگری باشد، هم از نظر کاربرد و هم از نظر اجرا.

نتیجتا به این نکته کلیدی توجه کنید که اگر متوجه شدید که کجای کار اشتباه بوده است، مجدداً ارزیابی کنید که آیا تیم شما درباره معنای دقیق تحول دیجیتال برای شرکت هم عقیده هستند یا نه.

3- مطمئن شوید که تغییرات در محدوده کاری است که کسب و کار شما می تواند انجام دهد

اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که همه جنبه های کسب و کار را به یکباره بهینه سازی نمائید، اما همواره لازم نیست چنین فشاری به خود وارد کنید. کوشش برای چنین کاری باعث گردد که از کسب و کارها بیش از ظرفیت توانایی شان کار کشیده گردد.

اهدافی را که در ابتدای کار تعریف کردید دوباره آنالیز کنید و ببینید کدام راهکارها شما را به آنها می رساند. می توانید با تغییرات کوچک آغاز کنید و به تدریج سراغ کارهای بزرگتر بروید.

4- اطمینان حاصل کنید که تیم مناسبی برای زنده کردن تحول دیجیتال دارید

هنگام آغاز هر پروژه کسب و کار، باید تیم مناسبی را پشت سر داشته باشید. این شامل چیزی بیش از صرفاٌ مهندسان و کسانی می گردد که مهارت هایی را در کنار هم قرار دادن قطعات فنی پروژه دارند.

سیلورگلیت می گوید که داشتن رهبری که کارکنان به او اعتماد می نمایند و از آن حمایت می نمایند نیز بسیار ارزشمند است: درون شرکت تان ستاره ها و حافظان فرهنگ را که واقعاً می توانند به ایجاد تغییر یاری نمایند بیابید، و آنها را در برنامه یا پروژه مشارکت دهید. وقتی افراد واقعاً ارزشمندی را انتخاب نموده اید و آنها را در پروژه ای قرار می دهید، سیگنال بسیار بزرگی به شرکت می دهد.

5- فضایی برای گفت وگوی باز ایجاد کنید

وقتی اشتباهی اتفاق افتاده باشد، مهم است که فضایی داشته باشید که در آن مدیران و کارکنان احساس راحتی نمایند و دغدغه های خود را به اشتراک بگذارند. بدون ارتباط مناسب، کارمندان یا تسلیم می شوند یا مداماٌ احساس سردرگمی می نمایند. هنگامی که یک پروژه با شکست روبرو می گردد، تنها شرکت نیست که این ضرر را تجربه می نماید - احتمالاً کارکنان نیز شخصاً احساس شکست خوردن می نمایند.

منبع: انتخاب

به "پنج خطای معمول حوزه تحول دیجیتال که راهبران ارشد باید بدانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج خطای معمول حوزه تحول دیجیتال که راهبران ارشد باید بدانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید