چهار طاقی نیاسر مصداق بارزی از دانش معماری و فناوری ساخت در دوره ساسانی است

به گزارش مرکز فروشگاهی، براساس آخرین اخبار بدست آمده، چهار طاقی نیاسر مصداق بارزی از دانش معماری و فناوری ساخت در دوره ساسانی است.

چهار طاقی نیاسر مصداق بارزی از دانش معماری و فناوری ساخت در دوره ساسانی است

احمد دانایی نیا اظهار کرد: نگاه غیرکارشناسانه، غیرعلمی و غیر تخصصی بعضی سازمان ها یا اشخاص با دیدگاه های تخصصی و جامع نگر منطبق و همراه نیست که زمینه های آسیب و تخریب آثار تاریخی را در چنین مجموعه هایی رقم خواهد زد.

وی اضافه نمود: عده ای بدون هماهنگی اقدام به تعریض محور مجاور چهار طاقی کردند که با حضور به موقع یگان حفاظت میراث فرهنگی موضوع مورد پیگیری نهاده شد و با حکم دادستان کاشان، تا صدور نظر کارشناسی کمیته فنی میراث فرهنگی کاشان این امر متوقف شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان توضیح داد: در راستای تعامل با دستگاه های اجرایی و برطرف مسائل مردم، طی دو جلسه با شهردار نیاسر مقرر شده بود تا در قالب یک تفاهم نامه، ضمن احیای محورهای فرهنگی تاریخی نیاسر به وسیله شهرداری نیاسر، برطرف این گره ترافیکی در شورای فنی منطقه شمال اصفهان آنالیز شده و محقق گردد.

دانایی نیا تأکید کرد: برطرف موانع و مسائل، وظیفه ماست، اما صیانت از تاریخ و مواریث فرهنگی را رسالت خود می دانیم، زیرا تکیه بر داشته های فرهنگی، افتخار هر ایرانی و بستر ایجاد تحولات گردشگری و اقتصاد پایدار است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی گفت: امیدواریم مسئولان دستگاه های اجرایی و مردم به شیوه مطلوب ضمن پاسداشت میراث گرانبهای معماری، برای حفظ آثار فرهنگی و تاریخی به اداره میراث فرهنگی کاشان کمک نمایند و این امر را وظیفه و دین خود به گذشته، حال و آینده بدانند.

دانایی نیا اضافه نمود: تعامل با دستگاه ها و نهادهای اجرایی شهر، شرط لازم و مهمی است که اداره میراث فرهنگی آن را با جدیت دنبال می نماید و امروز با همه نهادهای شهری و روستایی منطقه تعامل بسیار مطلوبی داریم، اما حفظ آثار تاریخی، اساس شکل گیری این نهاد تخصصی است.

منبع: همگردی

به "چهار طاقی نیاسر مصداق بارزی از دانش معماری و فناوری ساخت در دوره ساسانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار طاقی نیاسر مصداق بارزی از دانش معماری و فناوری ساخت در دوره ساسانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید