کبک بیمه سلامت کارگران موقت خارجی را تمدید می نماید

به گزارش مرکز فروشگاهی، جدیدترین خبرها از این حکایت دارند که بنا به اعلام اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا تمام کارگران خارجی موقت کبک که ویزای کاری آنها منقضی شده و به خاطر تاخیرات و اختلالات ناشی از کرونا نمی توانند ویزای کاری خود را تمدید نمایند کماکان از بیمه سلامت کبک موسوم به Régie de lassurance maladie du Quebec (RAMQ) بهره مند خواهند شد. مسئولان بیمه سلامت کبک هم در نامه ای رسمی این تصمیم را تایید کردند.

کبک بیمه سلامت کارگران موقت خارجی را تمدید می نماید

کارگران خارجی موقت یا TFW که برای تمدید ویزای کاری خود درخواست داده اند ولی ویزای کاری شان قبل از تصمیم گیری مقامات دولت فدرال منقضی می گردد می توانند با داشتن implied status در کانادا بمانند. ولی در کبک داشتن شرایط اقامتی implied به کارگر خارجی حق دسترسی به بیمه سلامت را نمی دهد و بدین معنی است که هزینه های بیمارستان را باید خود کارگران بپردازند.

در هفته های اخیر بسیاری از سازمان ها، جنبش های بشردوستانه و هم وکلای مهاجرت از دولت خواسته اند واکنش نشان دهد و بیمه سلامت را در اختیار کارگران خارجی موقت قرار دهد. بسیاری از کارگران خود را در شرایط آسیب پذیری می بینند چرا که از یک طرف درخواست تمدید ویزای کاری شان با اختلال و تاخیر روبرو شده است و از طرف دیگر همه گیری ویروس کرونا سلامتی آنها را تهدید می نماید حال آنکه به بیمه دسترسی ندارند.

خبر خوب آنکه از این به بعد تا شش ماه آینده بیمه سلامت تمام کارگران خارجی موقت که در کبک دارای implied statusهستند تمدید می گردد. اما تمدید بیمه سلامت به صورت اتوماتیک نخواهد بود و کارگران باید با اداره بیمه سلامت کبک تماس گرفته و درخواست فرم تمدید ارائه کنند. وقتی فرم درخواست تمدید را دریافت کردند باید آن را پر نموده و امضا کنند دوباره آن را همراه با یک نسخه از ویزای کاری قبلی و هم نامه ای از طرف اداره مهاجرت کانادا مبنی بر تایید درخواست تمدید ویزای کاری کنونی شان به اداره بیمه سلامت کبک یا RAMQ بفرستند. بعلاوه لازم به ذکر است که در حال حاضر نیازی به ارائه عکس نیست.

متقاضیان با انجام این مراحل کارت بیمه نو دریافت خواهند کرد که البته تا شش ماه اعتبار دارد. این بیمه سلامت اعضای خانواده کارگران را هم پوشش خواهد داد. آنگونه که رادیو کانادا گفته است این اقدام حمایتی محدود به افرادی است که قبلا به بیمه سلامت کبک یا RAMQ دسترسی داشته اند. متقاضیانی که فاقد کارت بیمه سلامت هستند و ممکن است در معرض ابتلا به کرونا باشند بنا به تصمیمی که دولت کبک در اواخر ماه مارس اتخاذ کرد به بیمه رایگان دسترسی خواهند داشت.

منبع: ویزا موندیال

به "کبک بیمه سلامت کارگران موقت خارجی را تمدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کبک بیمه سلامت کارگران موقت خارجی را تمدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید