آمریکا به بهانه ممانعت از بازگشت داعش در سوریه می ماند

به گزارش مرکز فروشگاهی، تعدادی از مسؤولان آمریکایی تاکید کردند که نیرو های نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه تا زمان نامعلومی به بهانه مقابله با داعش و حمایت از نیرو های محلی که با داعش در شرق رود فرات می جنگند، باقی می مانند.

آمریکا به بهانه ممانعت از بازگشت داعش در سوریه می ماند

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، تعدادی از مسؤولان نظامی گفتند که نیرو های آمریکایی باقی می مانند و سوریه را ترک نخواهند کرد، هیچ نشانه ای نیز از خروج آن ها از سوریه در آینده ای نزدیک وجود ندارد.

بعضی می گویند که این حضور برای پشتیبانی از فرایند های سیاسی است که آمریکا تمایل به تحقق آن ها در پفراینده سوریه دارد و اینکه از نیرو های سوریه دموکراتیک (قسد) در شرق سوریه حمایت کند.

به همین دلیل، پل کالورت، فرمانده ماموریت مبارزه با داعش در عراق و سوریه گفت که نیرو های آمریکایی در آینده ای نزدیک به وطن بازنخواهند گشت. داعش همچنان قادر به ایجاد اردوگاه های آموزشی و زیرساخت های دیگر در داخل صحرای بادیه است.

وی افزود: من معتقدم که توانایی داعش برای ظاهر شدن مجدد، در حال حاضر بسیار کاهش یافته است، اما امکانات همیشه وجود دارند چراکه فشار های بسیاری بر آن ها در صحرای بادیه إعمال می گردد. همچنان شرایط سوریه نیز پیچیده است و چه بسا سوریه یکی از محیط هایی باشد که بیشترین پیچیدگی را طی 33 سال خدمت خود دیده ام.

مسؤولان نظامی اصرار دارند که تنها ماموریت آن ها در سوریه شکست دائمی داعش است.

کوین کوبسی، فرمانده کل نیرو های ائتلاف بین المللی ضد داعش می گوید که بخشی از ماموریت نیرو های ائتلاف حمایت از نیرو های سوریه دموکراتیک است.

در تحقیقاتی مطبوعاتی که روزنامه دیفنس وان منتشر کرد، اعلام شده که همکاری های نظامی و میدانی میان نیرو های آمریکایی و روسی در سوریه کاهش یافته است و بعضی از مناطق در سوریه، چه بسا تهدیدی برای بازگشت مجدد داعش باشند، اما نه به همان قوتی که داعش در هنگام کنترل بر بخش های گسترده ای از عراق و سوریه داشت.

در یکی از روستا ها و مناطق سوریه، حضور ارتش آمریکا با مخالفت ساکنان آن روستا روبرو است چراکه هر از گاهی سنگ یا میوه به سمت نیرو های آمریکایی پرتاب می نمایند.

منبع: فرارو

به "آمریکا به بهانه ممانعت از بازگشت داعش در سوریه می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به بهانه ممانعت از بازگشت داعش در سوریه می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید