واکنش ظریف به تحریم یک&zwnjجانبه ترکیه از سوی آمریکا

به گزارش مرکز فروشگاهی، وزیر خارجه کشورمان نسبت به تحریم یک جانبه ترکیه از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

واکنش ظریف به تحریم یک&zwnjجانبه ترکیه از سوی آمریکا

به گزارش مرکز فروشگاهی، محمد جواد ظریف در توییتی نوشت:

اعتیاد ایالات متحده به تحریم و تحقیر حقوق بین الملل بار دیگر خود را به منصه ظهور رساند.

ما تحریم های اخیر آمریکا علیه ترکیه را قویا محکوم نموده و در کنار مردم و دولت این کشور می ایستیم.

به گزارش مرکز فروشگاهی، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا بیان کرد، واشنگتن علاوه بر تحریم اداره صنایع دفاعی ترکیه و اسماعیل دمیر، رئیس آن سه فرد دیگر مرتبط با اداره صنایع دفاعی ترکیه را تحریم کرد.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای بیان کرد، آمریکا طبق ماده 231 قانون کاتسا تحریم هایی را علیه اداره صنایع دفاعی ترکیه (SSB) به دلیل خرید سامانه های دفاع هوایی اس-400 روسیه اعمال کرد.

این تحریم ها شامل ممنوعیت هرگونه مجوز صادرات آمریکا به اداره صنایع دفاعی ترکیه و بلوکه کردن حساب های بانکی و محدودیت ویزا برای دکتر اسماعیل دمیر رئیس اداره و افسران دیگر می گردد.

این وزارتخانه اضافه نمود: آمریکا در سطوح عالی و مناسبت های مختلف به ترکیه شرح داد که خرید اس-400 امنیت تکنولوژی و افراد نظامی آمریکا را در معرض خطر قرار می دهد و مبالغ زیادی را به بخش نظامی روسیه واریز می نماید و روسیه به نیروهای مسلح ترکیه و صنایع دفاعی آن دسترسی پیدا می نماید.

این وزارتخانه تاکید نمود: با وجود آن، ترکیه در راستا خرید و آزمایش اس-400 گام برداشت و از دستیابی به سیستم های جایگزین مطابق با تکنولوژی ناتو در پاسخ گویی به نیازهای دفاعی اش شانه خالی کرد و این تصمیم ترکیه منجر به تعلیق دستیابی و حذف آن از مشارکت جهانی در فراوری F-35 Joint Strike Fighter شد.

این وزارتخانه همچنین ترکیه را ترغیب کرد مشکل اس-400 را با هماهنگی آمریکا فورا حل نماید. آنکارا هم پیمان و شریک امنیتی منطقه ای مهم است و آنها کوشش می نمایند تا به ارتباط تاریخی و دهه ها همکاری در بخش نظامی به وسیله حذف مشکل خرید اس-400 روسیه توسط ترکیه در اسرع وقت ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واکنش ظریف به تحریم یک&zwnjجانبه ترکیه از سوی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ظریف به تحریم یک&zwnjجانبه ترکیه از سوی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید