امکان تشخیص خروپف و سرفه شاید به گوشی های اندروید بیاید

به گزارش مرکز فروشگاهی، اینطور که به نظر می رسد، گوگل میخواهد امکان تشخیص خروپف و سرفه را به زودی به گوشی های مبتنی بر اندروید اضافه کند.

امکان تشخیص خروپف و سرفه شاید به گوشی های اندروید بیاید

چند ماه پیش بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گوگل میخواهد گوشی های مبتنی بر اندروید را به قابلیتی جهت تشخیص سرفه و خروپف مجهز کند. وب سایت 9to5Goole این موضوع را بعد از آنالیز فایل apk اپلیکیشن گوگل Health Studies متوجه شد و به کاربران خاطرنشان کرد. با توجه به اطلاعات موجود در گزارش وب سایت یادشده، متوجه شدیم گوگل تحقیقاتی را هم در این زمینه صورت داده تا بتواند اطلاعات دقیق تری را از شرایط خواب افراد به آن ها ارائه دهد.

حالا به لطف انتشار یک خبر نو، ایده بهتری از چگونگی تعبیه این قابلیت در گوشی های اندرویدی بدست آورده ایم. بار دیگر وب سایت 9to5Google وارد عمل شده و با آنالیز نسخه بتای اپلیکیشن Digital Wellbeing که در یک بخش مجزا در تنظیمات گوشی های اندرویدی در دسترس واقع شده است، متوجه اشاره به قابلیت تشخیص سرفه و خروپف در آن شده است. در یکی از کدهای این اپلیکیشن، چنین چیزی نوشته شده است: ببینید در طول خواب خود چقدر سرفه یا خروپف می کنید.

یک خط دیگر از کد اپلیکیشن یادشده، استفاده از میکروفون گوشی های اندرویدی را برای شنیدن صدای سرفه و خروپف تأیید نموده است. گوشی برای اینکه بتواند صدای اطراف را بشنود، احتیاج دارد از میکروفون های خود بهره ببرد که کد یادشده دقیقا به همین موضوع اشاره دارد.

طبق اعلام وب سایت 9to5Google، ظاهرا کاربران گوشی های اندروید می توانند کیفیت خواب خود را در اپلیکیشن Digital Wellbeing در دو بخش تحت عنوان Average cough count (تعداد میانه سرفه) و Average time snoring (میانه زمان خروپف) مشاهده نمایند.

هنوز معین نشده چه زمانی گوگل میخواهد این قابلیت مجذوب کننده را به گوشی های اندرویدی اضافه کند و متأسفانه از این بابت هم که چه گوشی هایی با چه نسخه از اندروید قادر به دریافت این قابلیت هستند هم اطلاع خاصی در اختیار نداریم. بنابراین باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر در این رابطه بمانیم.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "امکان تشخیص خروپف و سرفه شاید به گوشی های اندروید بیاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان تشخیص خروپف و سرفه شاید به گوشی های اندروید بیاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید