تله شگفت انگیز قارچ برای جذب حشرات، عکس

به گزارش مرکز فروشگاهی، آیا می دانستید در دنیا قارچ هایی وجود دارند که در تاریکی می درخشند؟ ارسطو بیش از 2000 سال پیش از این واقعیت جالب مطلع بود اما دلیلش را نمی دانست. اکنون، محققان پاسخ خوبی برای این معما پیدا نموده اند.

تله شگفت انگیز قارچ برای جذب حشرات، عکس

به گزارش خبرگزاری مرکز فروشگاهی، نور ساطع شده از قارچ های درخشان توجه حشرات از جمله سوسک ها، مگس ها، زنبورها و مورچه ها را به خود جلب می نماید. این بازدیدنمایندگان ظاهراً برای قارچ ها سودمند هستند چرا که هاگ های آن ها در محیط پخش می نمایند.

بر اساس پژوهشی تازه که نتایجش درCurrent Biology منتشر شده است، نورتابی زیستی قارچ ها تحت کنترل ساعت بیولوژیک است. در حقیقت همین کشف بود که توجه محققان را به اهداف پشت این درخشش عجیب معطوف کرد.

به نظر می رسد که قارچ ها نور فراوری می نمایند تا مورد توجه حشرات قرار گیرند. حشراتی که می توانند با حمل هاگ ها مکان های تازهی برای زندگی به قارچ ها هدیه نمایند. کنترل نورتابی با ساعت زیستی این فرایند را کارآمدتر می نماید.

پیش از این دانشمندان بر این باور بودند که قارچ ها در تمام مدت شبانه روز نور فراوری می نمایند و آن را محصول فرعی یک فرایند متابولیک می دانستند.

اما با کشف تازه تعیین شد که حداقل درباره Neonothopanus gardneri که یکی از بزرگترین و درخشان ترین قارچ ها است، نورتابی تحت کنترل ساعتی بیولوژیک است. بر این اساس قارچ ها با زمانی می درخشند که احتمال بیشتری برای جلب توجه حشرات وجود دارد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "تله شگفت انگیز قارچ برای جذب حشرات، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تله شگفت انگیز قارچ برای جذب حشرات، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید