توکیو اسکای تری یکی از دیدنی ترین برج های کشور ژاپن است

به گزارش مرکز فروشگاهی، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، توکیو اسکای تری یکی از دیدنی ترین برج های کشور ژاپن است.

توکیو اسکای تری یکی از دیدنی ترین برج های کشور ژاپن است

معیار معروفیت برج های معروف در دنیا که گردشگران زیادی را به خود جذب می نمایند، ارتفاع و هزینه ساخت نیست. این بناها عموما نمادین بوده و دارای معماری خاص و تحسین برانگیزی است.

برج های بلند و شگفت انگیز بسیاری در سراسر دنیا با هدف جذب گردشگران بیشتر ساخته شده است. هر برج دارای ویژگی های خاص است. در حال حاضر برج توکیو اسکای تری به بلندترین سازه ژاپن تبدیل شده است. ساخت این برج در سال 2008 شروع شده و در سال 2012 به اتمام رسیده است.

گفته می گردد این برج چیزی حدود 634 متر ارتفاع دارد و جنس آن از فلز است. پایه برج ساختاری شبیه به 3 پایه دارد. از ارتفاع حدود 350 متری و بالاتر، ساختار برج استوانه ای است و بازتماشامایندگان می توانند منظره ها شهر و رودخانه را به حالت پارانوما تماشا نمایند.

یکی از نکات مورد توجه در خصوص این برج ساخت آن براساس 3 مفهوم است. این برج تلفیقی از طراحی نوآینده نگر و زیبایی سنتی ژاپن است که همزمان کاتالیزوری برای احیای شهر بوده و به پیشگیری از بلایا یاری می نماید.

در ارتفاع 350 و 450 متری این برج 2 رصدخانه با ظرفیت های 2000 و 900 نفر قرار گرفته است. در یکی از رصدخانه ها یک راهروی مارپیچ با پوشش شیشه ای وجود دارد که بازتماشامایندگان از 5 متر آخر به بالاترین نقطه در سکوی بالایی صعود می نمایند. بعلاوه قسمتی از کفپوش شیشه ای به بازتماشامایندگان دید مستقیم رو به پایین از خیابان های زیر برج را می دهد.

این برج بعلاوه در ارتفاع 350 و 450 متر دارای 2 تراس است که بلندترین تراس های تماشایی ژاپن هستند و در میان بعضی از بلندترین های دنیا نیز نام آنها بچشم می خورد. البته وجود یک مرکز خرید و یک آکواریوم پایین برج بازتماشامایندگان را بیش از هر چیزی که انتظارش را دارند شگفت زده می نماید.

تراس تمبو که در ارتفاع 450 متری برج واقع شده جهت مارپیچ گردانی دارد که بازتماشامایندگان می توانند تا بالاترین نقطه برج صعود نمایند. نماهای این تراس که از استیل و شیشه هستند به گردشگران اجازه می دهد که از تماشای نمای زیر پای خود لذت ببرند.

یکی دیگر از ویژگی های برج درخت آسمان ضد زلزله بودن آن است؛ البته بیشتر ساختمان ها و سازه ها در ژاپن ضد زلزله هستند. در کنار این موضوع بعلاوه میتوان گفت که انتخاب نام برج از میان پیشنهادات مردم یکی دیگر از ویژگی ها بحساب می آید.

در سال 2007 دولت پیشنهادات از عموم مردم برای نامگذاری برج را جمع آوری و در سال 2008 کمیته ای نام نهایی را برا این سازه انتخاب کرد. نام رسمی برج در یک رای گیری سراسری مشخص و عنوان توکیو اسکای تری نهایی شد. لازم به ذکر است که این نام چیزی حدود 33 هزار رای دریافت نموده بود.

گفته می گردد که مردم هنگام افتتاح این برج هفته ها برای تهیه بلیت در صف منتظر ماندند و چیزی حدود 1.6 میلیون نفر در همان هفته اول از برج تماشا نموده اند.

منبع: همگردی

به "توکیو اسکای تری یکی از دیدنی ترین برج های کشور ژاپن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توکیو اسکای تری یکی از دیدنی ترین برج های کشور ژاپن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید