سرمایه انسانی صنعت نفت چرخه فراوری و اقتصاد را مقتدرانه نگهداشته است

به گزارش مرکز فروشگاهی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس در بازدید از مرکز ثقل صادرات و ذخیره سازی نفت خام کشور به همراه اعضای کمیسیون متبوعش اظهار کرد: به سختی کار در بخش های مختلف صنعت نفت واقف هستیم و سرمایه انسانی این صنعت با اتکا به همت جهادی خود توانسته است باوجود تحریم ها چرخه فراوری و اقتصاد کشور را با اقتدار نگه دارد.

سرمایه انسانی صنعت نفت چرخه فراوری و اقتصاد را مقتدرانه نگهداشته است

به گزارش شانا به نقل از پایانه های نفتی ایران، فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به همراه اعضای این کمیسیون در سفری دو روزه به جزیره خارک، ضمن شرکت در نشست هم اندیشی با مدیران شرکت های نفتی و پتروشیمی و مسئولان محلی خارک از تاسیسات و پروژه های پایانه نفتی خارک، شرکت نفت فلات قاره ایران، پتروشیمی خارک و پایانه های نفتی این جزیره بازدید کردند.

در این سفر، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، عبدالکریم جمیری، نماینده بوشهر، گناوه و دیلم و موسی احمدی، نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه، فرخ علیخانی، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور فراوری، عباس اسدروز، مدیرعامل پایانه های نفتی ایران و علیرضا سلمان زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره، اعضای کمیسیون انرژی را همراهی می کردند.

اسدروز در نشست با اعضای کمیسیون انرژی تاکید نمود: شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران سازمانی عملیاتی، تخصصی و حرفه ای است که همه امور دریافت، ذخیره سازی، صادرات و واردات نفت خام، مواد نفتی و میعانات گازی، خدمات دریایی و ارائه خدمات اندازه گیری و آزمایشگاهی را به عهده دارد.

وی اضافه کرد: این مهم که با هدف پشتیبانی و یاری به تداوم پایدار فراوری نفت و گاز کشور انجام می گردد، در چهار منطقه عملیاتی خارک، شمال، پارس جنوبی و ماهشهر به وسیله فرآیندهای عملیات دریافت، ذخیره سازی، امتزاج، اندازه گیری و سنجش کمی و کیفی، بارگیری و تخلیه نفت خام و موادنفتی فراوریی و مبادله ای و عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی های نفتکش در حال اجراست که موجب تکمیل و ارتقای زنجیره ارزش نفت و گاز کشور و ایفای نقش شایسته در پایداری و انعطاف پذیری بهینه تامین انرژی ملی، منطقه ای و بین المللی است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان اینکه جزیره خارک یکی از مناطق مهم راهبردی و نماد مقاومت ایران اسلامی است، ادامه داد: صمیمت و همدلی تاثیر بسیاری در راهبرد جزیره خارک داشته است و در شرایط تحریم، کارکنان صنعت نفت با روحیه جهادی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی می نمایند و در حوزه های مختلف تعمیراتی، عملیاتی با تکیه بر ساخت داخل تجهیزات کارهای بزرگی را به پایان رسانده اند.

اسدروز یادآور شد: صنعت نفت در جزیره خارک در حوزه مسئولیت های اجتماعی به محیط پیرامونی خود توجه ویژه ای دارد و اقدام های بسیار مناسبی را در بخش های عمرانی، زیرساختی، تردد و حمل دریایی، آبرسانی، بهداشتی و درمانی و ... را انجام می دهد.

به سختی کار در بخش های مختلف صنعت نفت واقف هستیم

رئیس کمیسیون انرژی در نشست با مدیران ارشد شرکت پایانه های نفتی ایران اظهار کرد: جزیره خارک به عنوان مرکز ذخیره سازی و صادرات نفت ایران اسلامی شناخته شده است، در حوزه ذخیره سازی و صادرات با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و جهش فراوری اقدام های مناسبی در این شرکت صورت گرفته است.

عباسی اضافه کرد: با عنایت به شرایط ویژه آب و هوایی مناطق و جزایر جنوبی کشور به ویژه جزیره خارک به سختی کار در بخش های مختلف صنعت نفت واقف هستیم که این سرمایه انسانی با اتکا به همت جهادی خود توانسته است باوجود تحریم ها چرخه فراوری و اقتصاد کشور را با اقتدار نگه دارد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سرمایه انسانی، گفت: رسیدگی به مسائل سرمایه انسانی در حوزه های مختلف ضرورت دارد و امید می رود در این دوره مجلس بتوانیم بحث حقوق و دستمزد به گونه ای تعریف و تدوین گردد که رضایتمندی نسبی کارکنان حاصل گردد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید نمود: امیدواریم همان طور که جزیره خارک در دوران جنگ تحمیلی عراق به ایران پیاپی مورد بمباران قرار گفت، اما صادرات نفت ما متوقف نشد، امروز هم بتوانیم شوک های مالی را به همان شکل مدیریت کنیم تا اقتصاد کشور هم بیش از پیش قوی گردد.

عباسی با اشاره به نقش مهم نیروی انسانی متعهد و متخصص، اعلام کرد: کارکنان همیشه با اتکال به خداوند متعال حرف اول و آخر می زنند و این مهم سبب شد جزیره مهم و راهبردی خارک در جنگ هشت ساله پایدار بماند.

وی یادآور شد: از نظم موجود در صادرات نفت خام از پایانه خارک باید برای فراوری و صادرات فرآورده های نهایی نفت خام الگو گرفته گردد تا در صادرات فرآورده های نفتی ارزش اضافه کرده لازم ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "سرمایه انسانی صنعت نفت چرخه فراوری و اقتصاد را مقتدرانه نگهداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه انسانی صنعت نفت چرخه فراوری و اقتصاد را مقتدرانه نگهداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید