اخبار صنعت

شکار و مرض خوری!

پرونده شکار حیوانات زبان بسته طبیعت سال هاست برای انسان های متمدن بسته شده است و آنها به این نتیجه رسیده اند که با این همه پرورش دهنده گوشت، دیگر نیازی به شکار نیست. اما هنوز عده ای دست بردار نیستند.

2 خرداد 1402

یحیی یا سا پینتو؛ دربی قربانی می دهد

روز یکشنبه قرار است دربی صدم، یکی از حسا س ترین دربی های تاریخ، در استادیوم آزادی برگزار گردد تا بخشی از ابهامات موجود در بالای جدول حل گردد. در روزی که سپاهان با خیالی آسوده به جدال دو تعقیب نماینده اش در جدول می نگرد، یحیی گل محمدی در پرسپولیس و ریکاردو...

29 فروردین 1402

نساجی نوار بردهای استقلال را پاره کرد

استقلال و نساجی امروز (سه شنبه) در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال از ساعت 15 در استادیوم وطنی قائم شهر به مصاف هم رفتند که این ملاقات در نهایت با تساوی یک بر یک به انتها رسید.

10 اسفند 1401

بهره برداری رسمی همراه اول از سامانه بیسیم آواک

سامانه بیسیم هوشمند همراه اول با نام تجاری آواک رسما به بهره برداری رسید تا امکان برقراری ارتباطات امن، سریع و باکیفیت را در اختیار کسب وکار ها و سازمان ها قرار دهد.

14 بهمن 1401

وعده تاج: برگزاری لیگ آینده با فناوری VAR

ورود فناوری یاری داور ویدیویی به فوتبال ایران بحثی است که در سال های گذشته مطرح شده و مسئولین در زمان های مختلف استفاده از VAR در رقابت های لیگ برتر را وعده داده اند. اکنون به نظر می رسد این بحث به مراحل جدی تری رسیده است.

13 بهمن 1401

اصول کارتن سازی

صنعت چاپ و بسته بندی صنعتی بسیار گسترده و مجذوب کننده به شمار می آید. این صنعت خدمات متعددی دارد که هرکدام در جایگاه خود اصول و قوانین خاصی را داراست. یکی از این خدمات کارتن سازی است. کارتن سازی زیر مجموعه صنعت چاپ و بسته بندی بوده و به عنوان یک خدمت، اصول...

29 دی 1401

صفر تا صد کوله گردی ، وسایل مورد احتیاج در سفرهای بک پکینگ

کوله گردی از جمله روش های سفری است که به علت مقرون به صرفه قیمت بودن و فضای ماجراجویانه ای که دارد مورد اقبال توریستان و طبیعت گردان واقع شده است. سفری که تمام وسایل و نیازهایش در یک کوله پشتی گرد آوری می گردد. تجربه بک پکینگ و سفر به روش هیچ هایک از جمله...

23 دی 1401

به شیراز دعوتید ! ، بزرگترین رویداد گردشگری کشور 20 تا 23 دی ماه

خبرنگاران: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس 20 تا 23 دی ماه در شیراز برگزار می گردد.

9 دی 1401

مدارس و دانشگاه های تهران چهارشنبه و پنجشنبه غیرحضوری شدند

معاون استاندار تهران از غیرحضوری شدن مدارس و دانشگاه ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 23 و 24 آذر ماه در تمامی شهرستان های استان تهران به جز فیروزکوه ، دماوند و پردیس اطلاع داد.

22 آذر 1401

بچه ها قطری شکار با شاهین را یاد می گیرند

در میان صحرای خشک در شمال قطر، چادری غول پیکر برپا شده است که درون آن بچه هایی با لباس های سفید سنتی در ساعد چپ هر کدام شاهینی ایستاده است که چشمانش را با چرم پوشانده است. این بچه ها با شاهین ها در حال یادگیری شکار برای حفظ میراث اجداد خود هستند.

26 آبان 1401

دانشمندان شواهد 3.48 میلیارد ساله زندگی را در صخره های مرموز استرالیای غربی یافته اند

ردیابی قدیمی ترین آثار زندگی روی زمین کار آسانی نیست. اگر دسته ای از میکروب ها را بین لایه های سنگ خرد شوند و میلیاردها سال بگذرد. چیزی که در نهایت به آن می رسید بیشتر شبیه سنگ است تا یک شکل زندگی باستانی. پس تمایز سنگ از یک شکل حیات، کار پیچیده ای است.

23 آبان 1401

رونمایی از جیپ اونجر؛ اولین خودروی تمام الکترونیکی جیپ

شرکت خودروسازی جیپ به طور رسمی از اولین خودرو برقی خود با نام اونجر، Jeep Avenger رونمایی کرد. خودروی جیپ اونجر یک کراس اوور کوچک است که در کارخانه لهستانی استلانتیس معروف به مادر جیپ فراوری می گردد و بازار هدفش اروپا است.

8 آبان 1401

خاتمه برداشت میوه خندان از باغ های مشهد

برداشت پسته خندان از باغ های مشهد روزهای پایانی خود را سپری می نماید.

1 آبان 1401

منابع آبی بخش کشاورزی از پساب تسویه شده تامین شود

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: متقاضیان آب در بخش کشاورزی باید از پساب صنعتی تسویه شده استفاده کنند.

26 مهر 1401

نگرانی اتحادیه اروپا از انحصارطلبی تازه مایکروسافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از یو اس نیوز، مایکروسافت شرکت اکتیویژن را خریداری نموده که یکی از غول های دنیای بازی های رایانه ای است و بیم آن می رود این خرید باعث جلوگیری از دسترسی رقبای مایکروسافت به بازی های پرفروش اکتیویژن بلیزارد، سازنده بازی ندای وظیفه...

17 مهر 1401

40 پرونده تخلف در خراسان جنوبی تشکیل شده است

40 پرونده تخلف به ارزش بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال در طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در خراسان جنوبی تشکیل شده است.

9 مهر 1401

انعقاد تفاهم نامۀ دانشگاه شیراز و اداره کل استاندارد فارس

تفاهم نامه دانشگاه شیراز و اداره کل استاندارد فارس با هدف بهره مندی از توان و ظرفیت های تخصصی متقابل برای ارائه هرچه بهتر خدمات علمی، فنی و آزمایشگاهی در حوزه های مختلف و مرتبط منعقد شد.

21 شهریور 1401

حق آبه ای که به حق دار نمی رسد!

شهر ها و روستا های ایران یکی پس از دیگری وارد تنش و سپس بحران آبی می شوند، یک روز شهرکرد، امروز همدان و شاید فردا مردمان نقطه ای دیگر از ایران دچار بحران کم آبی شوند و هموطنانمان را با دبه های آب در صف آبرسانی سیار با تانکر ببینیم.

4 شهریور 1401

افت فروش نان های فانتزی به 50 درصد رسید

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم گفت: یکسان سازی در بخش آرد اتفاق رخ نداد و دولت برای سرو سامان دادن بخش نان کشور باید یک تصمیم مشترک اتخاذ می کرد، چرا که افت فروش نان های فانتزی به 50 درصد رسیده است.

29 مرداد 1401

کشف شواهدی از فلزکاری کهن در شهداد

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، کشف شواهدی از فلزکاری کهن در شهداد صورت گرفت.

12 مرداد 1401
تعداد: (157)