صالح: مراکز آموزشی و مراکز پرورشی از جمله موسسات کنکور، معافیت مالیاتی ندارند

به گزارش مرکز فروشگاهی، تهران (پانا) - مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی درباره موضوع مالیات موسسات کنکوری اظهار کرد مراکز آموزشی و مراکز پرورشی که موسسات کنکور هم شامل آن می شوند معافیت مالیاتی ندارند.

صالح: مراکز آموزشی و مراکز پرورشی از جمله موسسات کنکور، معافیت مالیاتی ندارند

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی، سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه از این موسسات در قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان مراکز آموزشی یاد شده است لذا این موسسات مدرسه نیستند. بیان کرد: در قانون 3 تعریف داریم؛ مدرسه، مرکز آموزشی و مرکز پرورشی. مراکز آموزشی شامل آموزشگاه های علمی آزاد، زبان و چند مورد دیگر است.

صالح ادامه داد: اساساً مراکز آموزشی و مراکز پرورشی که موسسات کنکور هم شامل آن می شوند معافیت مالیاتی ندارند و مطابق سایر موسسات شامل مالیات می شوند. مطابق ماده 20 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، 4 درصد از شهریه دریافتی این موسسات در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد تا به امر میفیت بخشی و نظارت بر این مراکز پرداخته شود که این مبلغ به عنوان مالیات این مراکز لحاظ می شود.

مدیرکل مراکز و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره کتاب هایی که انتشاراتی در قالب و عنوان کنکور مطرح می کنند نیز افزود: آموزش و پرورش طبق قانون بابت شهریه دریافتی، حق 4 درصدی دریافت می کند و چاپ کتاب معمولاً از جهت انتشارات پیش می رود و انتشارات زیر مجموعه وزارت ارشاد است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "صالح: مراکز آموزشی و مراکز پرورشی از جمله موسسات کنکور، معافیت مالیاتی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالح: مراکز آموزشی و مراکز پرورشی از جمله موسسات کنکور، معافیت مالیاتی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید