مقام ارشد دولت بایدن: تحریم های ضد روسیه به اهداف ما نزدیک شدند

به گزارش مرکز فروشگاهی، یک مقام ارشد دولت بایدن گفت، تحریم های اخیر آمریکا علیه روسیه نتایجی به همراه داشته که به انتظارات واشنگتن بسیار نزدیک بوده است. به نظر می رسد تنش ها میان این دو کشور بر سر اوکراین کاهش یافته باشد.

مقام ارشد دولت بایدن: تحریم های ضد روسیه به اهداف ما نزدیک شدند

به نقل از خبرگزاری رویترز، دالیپ سینگ، یک مشاور ارشد اقتصاد بین المللی کاخ سفید گفت: هدف ما این بود که به شکلی مناسب رفتار کنیم و در رویکردمان هدفمند باشیم و این پیغام را برسانیم که چنانچه روسیه به رفتارهایش ادامه داده یا اوضاع را تشدید کند، این ظرفیت را داریم که هزینه های بیشتری به روسیه تحمیل کنیم.

او تاکید نمود: نتایجی که تا به امروز به دست آمده، به شدت به آنچه ما انتظارش را داشتیم، نزدیک است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه آدینه از شروع بازگشت یگان های نظامی از شبه جزیره کریمه به پایگاه های دائم آنها اطلاع داد، آن هم پس از انتقال ده ها هزار نیرو به نزدیکی مرز اوکراین که نگرانی هایی را درباره خطر وقوع جنگ به وجود آورده بود.

هفته گذشته تیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا یک سری تحریم علیه روسیه اعمال کرد که به بهانه تحرکات مسکو علیه اوکراین و همچنین مداخله ادعایی آن در انتخابات پیشین آمریکا، هک سایبری و دیگر اقدامات ادعایی بود.

بایدن مفادی را به تایید رساند که عملا به مقام های آمریکایی اجازه می دهد تا در واکنش به تحریکات آینده، این تحریم ها را علیه هر بخشی از اقتصاد روسیه گسترش دهند. اما بایدن در آن موقع تاکید نمود که هیچ تمایلی به تشدید تنش ها ندارد.

ادعا شده است که این تدابیر بخشی از یک استراتژی گسترده تر دولت آمریکا برای گرم کردن روابط با مسکو است، روابطی که از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه بدتر شده است.

دالیپ سینگ، مشاور مالی ارشد کاخ سفید همچنین گفت: آنها فقط ابزاری هستند که می توانند با ایجاد اهرم فشار برای فرایند دیپلماتیک، یک استراتژی را پیش ببرند. در خصوص روسیه، هدف از این فرایند ایجاد یک روابط باثبات تر و قابل پیش بینی تر است.

روسیه در واکنش به این تحولات 10 دیپلمات آمریکایی را از این کشور اخراج کرد و پیشنهاد داد تا سفیر آمریکا برای رایزنی به واشنگتن بازگردد اما آنها راه های گفت وگوی بیشتر را باز گذاشتند و نشست احتمالی بایدن و پوتین را رد نکردند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "مقام ارشد دولت بایدن: تحریم های ضد روسیه به اهداف ما نزدیک شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام ارشد دولت بایدن: تحریم های ضد روسیه به اهداف ما نزدیک شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید