هوشمندسازی عصر تازه با فناوری کوانتوم

به گزارش مرکز فروشگاهی، کوانتوم بارزترین مصداق برای هوشمندسازی عصر تازه است که با تحولی شگرف در دنیا فناوری، همه چیز به سمت نظم نوین کوانتومی پیش خواهد رفت.

هوشمندسازی عصر تازه با فناوری کوانتوم

به گزارش گروه علم و پیشرفت مرکز فروشگاهی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دوستداران دنیای علم، عنوان کوانتوم را بیشتر در مقالات و نوشتارهای مربوط به فیزیک دنبال نموده اند اما اکنون چندسالی می گردد که کوانتوم، به دنیای فناوری راه پیدا نموده و قرار است خیلی زود به عنوان یکی از مظاهر نوین دیجیتال و هوشمندسازی در سراسر دنیا به شمار برود.

تغییر در تعریف دوران تاریخی کامپیوترها

نخستین ظهور کوانتوم در عصر نو را باید در شکل داده پردازی کامپیوترهای نسل نو مطرح کرد. به طوری که دوران تاریخی کامپیوترها را باید به عصر پیش و پس از ظهور کوانتوم تقسیم کنیم.

این کامپیوترها که هم اکنون در دست فراوری قرار دارند، قرار است در نخستین گام، سرعت عملکرد محاسبات را بسیار بالا ببرند. اتفاقی که در کامپیوترهای نسل نو کنونی، برای چند ساعت، چند روز و حتی چند ماه به طول می انجامد، در کامپیوترهای کوانتومی، به چند ثانیه تقلیل داده می گردد.

تحولی شگرف در دنیا فناوری

این سرعت محاسباتی سبب می گردد تا با تکثر این قابلیت در سرشاخه های مختلف دیگر نظیر علوم هوافضا، پزشکی، اقتصاد، اقلیم شناسی و حتی محاسبات به وسیله ساعت که اندازه خطا را طی چند سال آینده به صفر می رساند، تحولی شگرف در دنیا فناوری انجام شده و همه چیز به سمت نظم نوین کوانتومی پیش برود.

دیگر قابلیت بسیار مهم فناوری کوانتومی، بستر انتقال داده بسیار مطمئن آن است. بستری که در برابر انواع رمزگشایی ها و حملات سایبری مقاوم بوده و نمی توان آن را هک کرد. در این شیوه امن، رمزنگاری طبق داده های معمول فعلی صورت نگرفته و درنتیجه، نمی توان فضای تعاملی آن را مخدوش کرد.

مورد رقابتی نوین

بنابراین کاملا تعیین است که یکی از موارد رقابتی نوین در عرصه فناوری دنیای، دستیابی به مظاهر علم کوانتوم است. البته که این مظاهر، علاوه بر تاثیرگذاری های مطلوب در سبک زندگی هوشمند و دیجیتالی انسان ها و اقتصاد جوامع، کاربردهای سیاسی و نظامی بسیاری دارد که کشورها را به پیگیری و دنبال کردن این فناوری نوین ترغیب می نماید.

ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن دنبال کردن آخرین تحولات و دستاوردهای این حوزه، از طرح های مرتبط با فراوری و توسعه در حوزه کوانتوم، حمایت ویژه به عمل می آورد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "هوشمندسازی عصر تازه با فناوری کوانتوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوشمندسازی عصر تازه با فناوری کوانتوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید