در جنگ مالی پیروز شدیم

به گزارش مرکز فروشگاهی، امروز جلسه ستاد هماهنگی مالی دولت با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور برگزار گردید.

در جنگ مالی پیروز شدیم

در این جلسه گزارش شاخص های کلان مالی پس از دوره فشار حداکثری و جنگ مالی و شوک حاصل از کرونا و اثرات این دو عامل برون زا بر اقتصاد کشور ارائه شد.

در این گزارش با توجه به فرایند توسعه و رشد مالی کشورمان در فاصله سال های 93 تا 96 و مقایسه با شرایط اقتصاد ایران درصورت نبود تحریم ها در سال های 96 تا 99، خسارات و تبعات منفی تحریم های آمریکا بر شاخص های کلان مالی از جمله فراوری ناخالص داخلی، نقدینگی، تورم، اشتغال و تراز تجاری در طول جنگ مالی مورد ارزیابی و آنالیز نهاده شده است.

رئیس جمهور با اشاره به این گزارش توضیح داد: ضروری است برای مطلعی همگان سند جنایت تحمیل جنگ مالی و اعمال نمایندگان تحریم های فراگیر و بی سابقه منتشر گردد تا همه جهان از جنایت ضد بشری دولت ترامپ علیه ملت ایران مطلع شوند.

روحانی با اشاره به عوارض جنگ مالی و تاثیر آن بر توسعه مالی کشور و زندگی و معیشت عامه مردم گفت: جنایت علیه بشریت به طور معمول در اذهان عمومی، معادل جنگ و درگیری نظامی دیده می گردد درصورتی که تحریم و جنگ مالی هم باید به اسم جنایتی خاموش علیه بشریت شناخته و ثبت گردد و ایران به اسم قربانی این اقدام غیر انسانی سند جنایت تحریم نمایندگان را به جهانیان ارائه خواهد نمود.

رئیس جمهور با تشریح مقاومت مردم و مدیریت دولت درمقابله با این جنگ و شکست دادن تحریم نمایندگان گفت: در کنار سند جنایت ترامپ که در راه توسعه و پیشرفت یک کشور و ملت مانع ایجاد کرد و به معیشت مردم و حتی سلامت و بهداشت و درمان آنان آسیب و زیان وارد ساخت باید سند مقاومت و مدیریت مقابله با جنگ مالی هم به جهان ارائه گردد.

روحانی با قهرمانانه خواندن سند مقاومت و مدیریت جنگ مالی و با اشاره به با اشاره به پیروزی در جنگ مالی گفت: اینکه بعد از سه سال و نیم جنگ مالی، تحریم گذاران امروز به شکست خود اذعان می نمایند، خود گواه بزرگی بر پیروزی ملت ایران و مدیریت موثر در مقابله با جنگ مالی است که همه موظف به ارائه این سند هستند.

در این جلسه سرپرست بانک مرکزی گزارش شاخص های کلان فصل زمستان گذشته و عملکرد سال 99 اقتصاد ایران را ارئه کرد.

بر اساس این گزارش، به رغم همه مسائل ناشی از جنگ مالی و کرونا، در این فصل، شاخص فراوری در بخش های مهم مثبت شده است.

بعلاوه در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت برنامه مانع زدایی و تشویق فراوری در حوزه صنایع و معادن را ارائه کرد که پس از بحث و آنالیز، ادامه کوشش ها در زمینه تسهیل فضای سرمایه گذاری و فراوری و زدودن مقررات دست و پا گیر، با همکاری دیگر دستگاه های ذی ربط برای تداوم رشد بخش صنعتی کشور مورد تاکید نهاده شد.

رئیس جمهور با اشاره به عملکرد چشمگیر بخش صنعت و معدن در سال 99، به رغم همه فشارهای تحریمی و کرونا، از کوشش صنعتگران، سرمایه گذاران و کارگران و مهندسان این بخش قدردانی کرد و گفت: به راستی حماسه افزایش فراوری کشور در هنگامه فشار حداکثری خارجی، فصل افتخار آفرینی در تاریخ اقتصاد کشور است و جفاست اگر با سیاه نمایی این حماسه مقاومت عالمانه بدلیل ملاحظات سیاسی و جناحی نادیده گرفته گردد.

منبع: ایسنا

مهم ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه مرکز فروشگاهی بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "در جنگ مالی پیروز شدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جنگ مالی پیروز شدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید